Uroczystość Zakończenia Sezonu Pojazdów Zabytkowych

Sezon 2012 dobiegł końca. W ciągu dziewięciu rund Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych wyłoniono tegorocznych Mistrzów w sześciu kategoriach: samochody pre 1945, post 1945, post 1960, post 1970, motocykle pre 1945 oraz post 1945. Zawodnicy i organizatorzy spotkali się w Hotelu Groman 1 grudnia, w zimowej już aurze, by uroczyście udekorować zwycięzców.

Tegorocznymi mistrzami są: Maria Kramarczyk, Maciej Drąg, Marcin Stryczak, Olaf Mrowiec, Arkadiusz Grochowski i Jacek Brudnicki.  Pani Maria Kramarczyk i pan Marcin Stryczak obronili tytuły, choć w nieco zmienionych warunkach regulaminowych. Był to bowiem pierwszy sezon funkcjonowania nowej klasyfikacji, opartej na podziale FIVA, w miejsce poprzedniej, gdzie okres powojenny dzielił się tylko na dwie części z datą graniczną 1965r. Zwycięzcom nie tylko zostały wręczone puchary, ale także nagrody specjalne: roczne prenumeraty, ufundowane przez partnerów medialnych cyklu MPPZ, miesięczniki Automobilista i Classic Auto, oraz  album „Przedwojenne samochody i motocykle” Tomasza Szczerbickiego, wydany przy współpracy Polskiego Związku Motorowego. Udekorowano nie tylko mistrzów i wicemistrzów, ale także najlepszego pilota w każdej klasie oraz automobilkluby, które zgromadziły największą ilość punktów. Po raz kolejny Automobilklub Krakowski udowodnił, że jest najaktywniejszym klubem w Polsce. Wręczono także Puchar Pań – który również powędrował do pani Kramarczyk.

Przed ceremonią odbyła się narada, w trakcie której przedstawiono propozycję przyszłorocznego kalendarza. Pojawiły się także postulaty niewielkiej korekty regulaminu, polegającej na uszczegółowieniu kategorii dla motocykli zabytkowych, oraz lepszym dostosowaniu taryfikatora punktów karnych do rajdowej praktyki. Uległa także zmiana granica wiekowa pojazdów dopuszczonych do udziału w Mistrzostwach: w nadchodzącym sezonie na starcie będziemy mogli zobaczyć pojazdy trzydziestoletnie. Uaktualniony regulamin oraz kalendarz na sezon 2013 wkrótce dostępny będzie na stronie www.pzm.pl.

Serdecznie gratulujemy laureatom, życząc jednocześnie wszystkim zawodnikom udanego sezonu 2013!

Pojazdy zabytkowe: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

Sukces Automobilklubu Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
W dniach 25-27.10.2019r. odbyła się czwarta edycja targów Retro Motor Show. Jak... więcej
AK Wielkopolski podczas Retro Motor Show 2019 - galeria zdjęć
Galeria zdjęć ze stoiska Automobilklubu Wielkopolski podczas targów Retro Motor... więcej
Automobilklub Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi... więcej
Wzrost zniżki OC dla „klasyków” w Compensa lub Benefia. Do końca roku zyskasz do 30%
PROMOCJA OBOWIĄZUJE TYLKO DLA CZŁONKÓW KLUBU PZM Okres obowiązywania... więcej
Zakończenie Sezonu GKPZ 2019
Główna Komisja Pojazdów Zabytkowych z przyjemnością informuje, że w dniu 7... więcej
Polska załoga piąta w 1000 Miglia Warm Up USA 2019
Na piątej pozycji zakończyli Rajd 1000 Miglia Warm Up USA 2019 Marian Stoch,... więcej
Dobry wynik w USA
Według wstępnych wyników polska załoga Aston Martina startująca w 1000 Miglia... więcej
Polacy w pierwszej dziesiątce 1000 Miglia Warm Up USA
Jan Potocki, Marian Stoch i Bartosz Balicki w Aston Martinie 15/98 z 1937 roku... więcej
Charter of Turin w polskiej wersji językowej
Zgodnie z zapowiedzią sprzed paru dni w sobotę 26 października 2019 ... więcej
Aston Martin trenuje przed 1000 Miglia Warm Up USA
Zgodnie z naszymi zapowiedziami Jan Potocki, Marian Stoch i Bartosz Balicki w... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens