Szepieniec i Soja zwyciężają w Korczynie

Pierwszy dzień rywalizacji podczas 10 Wyścigu Górskiego „Prządki” 2013 zakończył się wygraną Andrzeja Szepieńca, który tym samym przybliżył się do zdobycia tytułu Wicemistrza Polski sezonu 2013.

Zawody, które rozpoczęły się o godzinie 9:00 ruszyły w mokrych warunkach. W ciagu dnia trasa szybko przesychała i podczas podjazdów wyścigowych, które rozpoczęły się o godzinie 14:00 zawodnicy pojechali już na slikach.

Pierwszy podjazd wyścigowy wygrał Rafał Grzesiński, ostatecznie drugi po dwóch wyścigach. Rafał zanotował 1,537 sekundy straty do zwycięzcy Andrzeja Szepieńca. Był to efekt problemu technicznego w aucie Grzesińskiego, który od startu jechał na przerywającym silniku.
Rewelacją 13 rundy okazał się reprezentant Automobilklubu Opolskiego, Piotr Soja, który zajął trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej sobotniej rundy, wygrywając drugi podjazd wyścigowy. Tuż za podium uplasował się Marcin Bełtowski, a piątkę uzupełnił Marcin Słobodzian, zwycięzca grupy N.
Dzisiejszy dzień oraz 13 runda GSMP, okazała się pechowa dla Damiana Łaty, który zaliczył awarię silnika swojego Lancera oraz Jerzego Gołębiowskiego w którego Fordzie Escorcie Cosworth zepsuła się turbina.


Fot. Arkadiusz Bar

Pierwszym pechowcem był jednak Michał Karolczyk, który zaliczył dachowanie swoim Fiatem Cinquecento na PO 20.
Bartłomiej Szarek rozbił swojego Renault Clio Sport podczas pierwszego podjazdu wyścigowego i nie ukończył tym samym zawodów.
Zwycięzcą grupy HS podczas sobotniej 13 rundy GSMP Korczyna okazał się Piotr Ostrowski w BMW M3, który zostawił za sobą Marcina Kozłowskiego w Fordzie Sierra Cosworth oraz Rafał Szebla w BMW M3.

Grupa N to zwycięstwo Marcina Słobodziana, dalej Piotr Oleksyk w Renault Clio, (zwycięzca N-2000), oraz Sebastian Teter (drugi w N-2000).
Podczas nieobecności Grzegorza Kozioła, Mistrza Polski 2013 w grupie A zwyciężył Szołek w Hondzie Civic Type-R. Na drugim miejscu pojawił się Hubert Palider, a trzeci stopien podium przypadł debiutantowi GSMP Krzysztofowi Maszczykowi w Lancerze Evo 8.

W ośce najszybszy był nowy Mistrz Polski klasy Open-2000 Rafał Grzywaczyk w Hondzie CRX, który zostawił za sobą Szołka oraz Szymona Piękosia.
Do zawodów 13 rundy nie wystartował Roman Baran, który jeszcze do wczorajszego dnia walczył ze swoim samochodem. Ostatecznie awaria przekaźnika wyeliminowała 9 krotnego uczestnika wyścigu Górskiego „Prządki” z Jubileuszowego 10 startu w Korczyńskim wyścigu.

Zwycięzcą ostatniej rudny sezonu Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski w Korczynie okazał się Piotr Soja startujący Lotusem Exige. Zawodnik Automobilklubu Opolskiego, oprócz zwycięstwa w 14 rundzie GSMP Korczyna zaliczył rekord trasy z czasem 1:55.


Fot. Arkadiusz Bar

Do niedzielnej rundy kończącej sezon wystartowało 63 zawodników. Tuż za zwycięzcą niedzielnych zawodów na Podkarpaciu sklasyfikowano Marcina Bełtowskiego w Subaru Imprezie. Na trzecim miejscu dojechał Rafał Grzesiński, który zdobył w sezonie 2013 tytuł Wicemistrza Polski GSMP.
Największym pechowcem okazał się Andrzej Szepieniec, któremu podczas pierwszego podjazdu wyścigowego wybuchł silnik. Pomimo nieukończenia rundy Andrzej zdobył tytuł II Wicemistrza Polski klasyfikacji generalnej GSMP 2013.
Tuż za pierwszą trójką na wynikach końcowych widnieje debiutant sezonu 2013, startujący po raz drugi po zawodach w Siennej, Dubai w Mitsubishi Lancerze Evo grupy Open+2000. Piątkę zamyka zwycięzca grupy N, Marcin Słobodzian jadący Lancerem Evo.

Podczas drugiego podjazdu wyścigowego doszło do poważnego wypadku Wojciecha Bełtowskiego, który po prostej za kościołem wpadł do rowu rozbijając swojego Audi Quattro S1. Na szczęście zawodnikowi nic się nie stało, jednak przez ten wypadek Bełtowski stracił tytuł Mistrza Polski w grupie HS/J2 na rzecz Marcina Kozłowskiego startującego Fordem Sierra Cosworth.

Grupę A wygrał Krzysztof Maszczyk, debiutujący w rundach GSMP. Tuż za nim dojechał Szołek, nowy Mistrz Polski A-2000, a trzeci był Hubert Palider.
Marcin Słobodzian, pod nieobecność Damiana Łaty, po raz kolejny wygrał rundę GSMP w grupie N. Tuż za nim metę osiągali Sebastian Teter w Hondzie Civic i Piotr Oleksyk w Renault Clio.

Najszybszym kierowcą w samochodach historycznych w finałowej rundzie GSMP Korczyna był Piotr ostrowski w BMW M3. Drugi na mecie Rafał Szebla w BMW M3, a trzeci Marcin Kozłowski w Fordzie Sierra.
Rafał Grzywaczyk, zaliczył po raz kolejny zwycięstwo w Open-2000, zdobywając upragniony tytuł Mistrza Polski. Zawodnik z Gogolina w Województwie Opolskim okazał się również najszybszy w ośce wyprzedzając Piękosia i Szołka.


Fot. Arkadiusz Bar

Zawody w Korczynie zamknęły zmagania najszybszych polskich górali. Jubileuszowy 10 Wyścig Górski „Prządki” 2013 okazał się świetnym zamknięciem sezonu, podczas którego nie brakowało adrenaliny, emocji i wspaniałej wyścigowej i sportowej rywalizacji.

 

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

Weekend Karola Krupy
Karol Krupa (Borg Warner Polish Racing Team, Skoda Fabia CT) podczas... więcej
Piąta wygrana Karola Krupy w tym sezonie
Karol Krupa (Skoda Fabia CT) lider klasyfikacji generalnej Górskich... więcej
Columna Medica Baja Poland - najtrudniejszy i najważniejszy rajd w sezonie
Światowa czołówka kierowców i najszybsze terenowe auta - to nas czeka na... więcej
Jubileuszowe 25. Grand Prix Sopot – Gdynia: emocje gwarantowane
Mimo, iż starty bolidów na trasie Sopot – Gdynia są od lat motorsportową... więcej
Najszybsi kierowcy wyścigowi powracają nad morze
Grand Prix Sopot Gdynia od początku istnienia imprezy cieszyło się sporą... więcej
Luty i Celiński zwyciężają w Rzeszowie czwarty raz z rzędu! (Motul HRSMP)
Zmagania załóg w historycznych samochodach rajdowych na Podkarpaciu dobiegły... więcej
Marma 31. Rajd Rzeszowski: czwarty raz Grzyba
Grzegorz Grzyb i Adam Binięda (Skoda Fabia Rally2 evo) wygrali Marma 31. Rajd... więcej
Marma 31. Rajd Rzeszowski: Grzyb i Binięda prowadzą po I etapie
Dwukrotny mistrz Polski Grzegorz Grzyb (Skoda Fabia Rally2 evo), pilotowany... więcej

Strony

- Archiwum