Sukces Konopki, Stańco nadal liderem

Michael Vorba i Lubomir Jakubik zmieniający się za kierownicą Ferrari 430 praskiego zespołu MenX, wygrali piątą rundę FIA CEZ Endurance Trophy na Slovakia Ringu. W mistrzostwach Polski triumfowali Miro i Matej Konopkowie, drudzy w wyścigu ze stratą 45,7 sekundy. Z polskich kierowców najszybsi okazali się Teodor Myszkowski i Andrzej Lewandowski, którzy zajęli piątą lokatę wygrywając klasę 3500. Na siódmym miejscu sklasyfikowano Mariusza Miękosia i Stefana Bilińskiego, na dziewiątym Macieja Stańcę i Artura Janosza, na trzynastym - drugim w klasie 2000 - Macieja Rocha Pietrzaka i Adama Rzepeckiego. W związku z napiętym programem, wyścig przełożono z piątku na sobotni wieczór. Zwycięskie Ferrari minęło metę o godz. 21.10. Awaria dyferencjału wyeliminowała ze startu liderów strefy w klasie +3500, Richarda Chlada seniora i juniora.

Pierwszy sprint E1+2000 został przerwany po ciężkim wypadku hokeisty Ľubomira Višňovský'ego. Lewy obrońca New York Islanders skasował Ferrari MenX. Na szczęście kierowcy nic się nie stało. Wyścig powtórzono w niedzielę rano. Najszybszy okazał się Anton Kiaba w Audi A4 DTM, zmuszony regulaminem do dwóch przejazdów przez depo. Miro Konopka odkurzył Saleena na domową rundę i stracił 1,9 sekundy do rodaka, choć wjechał jako pierwszy w ostatnie okrążenie. W drugim wyścigu Kiaba wyprzedził kolegę z zespołu, Michala Matejovsky'eg, posiadacza pole position. Maciej Stańco dwukrotnie zajął piąte miejsce, drugie w Grand Prix Polski za Konopką. Artur Janosz był ósmy i dziesiąty, Andrzej Lewandowski - dwa razy jedenasty.

WYŚCIG ENDURANCE (55 okrążeń)
1. Michael Vorba/Lubomir Jakubik (CZ/SK) Ferrari 430 GT3 2:01.40,462
2. Miro Konopka/Matej Konopka (SK) Porsche 997 GT3 R +45,798
3. Marek Fried/Attila Barta (CZ/H) BMW Alpina B6 GT3 -1 okr.
4. Zdenko Baran/Petr Vacik (SK/CZ) Ferrari 430 GT3 -1 okr.
5. Teodor Myszkowski/Andrzej Lewandowski (PL) Porsche 997 GT3 -2 okr. (1. E1-3500)
6. Marcel Kusin/Zdenek Tesarik (CZ) Ferrari 430 GT2 -2 okr.
7. Mariusz Miękoś/Stefan Biliński (PL) Porsche 997 GT3 Cup -4 okr.
8. Robert Hordossy/Andrej Barcak (CZ) Lamborghini Gallardo LP560 -4 okr.
9. Maciej Stańco/Artur Janosz (PL) Ferrari 430 GT3 -4 okr.
10. Daniel Skalicky/Lumir Firla (CZ) BMW M3 GTR -5 okr.
13. Maciej Roch Pietrzak/Adam Rzepecki (PL) Renault Clio RS -13 okr. (2. E1-2000)

PUNKTACJA FIA CEZ TROPHY
+3500: 1. Chlad/Chlad 73, 2. Miro Konopka 68, 3. Stańco/Janosz 58, 4. Kusin/Tesarik 48, 5. Herbeck/Kubas 43, Matej Konopka 43, 7. Miękoś/Biliński 38.

PUNKTACJA WSMP ENDURANCE
1. Stańco/Janosz 65, 2. Miro Konopka 60, 3. Lewandowski/Myszkowski 57, 4. Miękoś/Biliński 44, 5. Matej Konopka 44, 6. Pietrzak/Rzepecki 28.

1 WYŚCIG E1+2000 (10 okrążeń)
1. Anton Kiaba (SK) Audi A4 DTM 20.40,625
2. Miro Konopka (SK) Saleen S7R +1,987
3. Michal Matejovsky (CZ) Audi A4 DTM +8,492
4. Attila Barta (H) BMW Alpina B6 GT3 +17,250
5. Maciej Stańco (PL) Ferrari 430 GT3 +31,210
6. Matej Konopka (SK) Porsche 997 GT3 R +41,530
7. Zdenko Baran (SK) Ferrari 430 GT3 +47,355
8. Artur Janosz (PL) Ferrari 430 GT3 +58,877
9. Lubomir Jakubik (SK) Ferrari 430 GT3 +1.09,964
10. Martin Matzke (CZ) BMW M3 E36 +1.16,740
11. Andrzej Lewandowski (PL) Porsche 997 GT3 +1.17,581

2 WYŚCIG E1+2000 (10 okrążeń)
1. Anton Kiaba (SK) Audi A4 DTM 20.45,371
2. Michal Matejovsky (CZ) Audi A4 DTM +6,289
3. Miro Konopka (SK) Saleen S7R +13,762
4. Attila Barta (H) BMW Alpina B6 GT3 +26983
5. Maciej Stańco (PL) Ferrari 430 GT3 +40,455
6. Zdenko Baran (SK) Ferrari 430 GT3 +55,195
7. Matej Konopka (SK) Porsche 997 GT3 R +1.01,305
8. Dennis Waszek (CZ) Ferrari 430 GT2 +1.15,399
9. Martin Matzke (CZ) BMW M3 E36 +1.18,118
10. Artur Janosz (PL) Ferrari 430 GT3 +1.20,570
11. Andrzej Lewandowski (PL) Porsche 997 GT3 +1.20,980

PUNKTACJA FIA CEZ TROPHY
+3500: 1. Stańco 147, 2. Herbeck 101, 3. Kostka 100, 4. Barta 93, 5. Miro Konopka 90, 6. Janosz 87,5.

PUNKTACJA GRAND PRIX POLSKI
1. Stańco 82, 2. Miro Konopka 60, 3. Janosz 58, 4. Lewandowski 33, 5. Matej Konopka 25, 6. Selzer 20.

Źródło zdjęcia: 

News

Rajd Chorwacji 2024: Jakub Matulka i Daniel Dymurski z trudną lekcją na chorwackich asfaltach
Jakub Matulka i Daniel Dymurski w miniony weekend rywalizowali w... więcej
Fundacja PZM: 1.5 proc. ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
Szkolenie sędziów technicznych sportu samochodowego, 04-05.05.2024, Łódź
1. Zakres szkolenia: Szkolenie dla Sędziów Technicznych Sportu Samochodowego w... więcej
Rallycross i Autoccross wracają na Tor Poznań
Po wielomiesięcznej przerwie na Tor Poznań wracają wyścigi Rallycross... więcej
Nowości, powroty i niespodzianki – kto wystartuje w 52. Rajdzie Świdnickim?
77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w... więcej
Powracamy na asfalty – WRC Rajd Chorwacji na żywo w Motowizji
Padok Rajdowych Mistrzostw Świata powrócił już z wyprawy do Afryki.... więcej
Millers Oils partnerem tytularnym HRSMP
Nowym partnerem tytularnym Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw... więcej
Szkolenie na licencję stopnia N-Drift, 22.04.2024, Autodrom Słomczyn
1. Termin: 22 kwietnia 2024 (poniedziałek)2. Miejsce: – Autodrom Słomczyn... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 23-25.04.2024, Mikołajki
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej

Strony

- Archiwum