Stec wygrywa, Nagórski Mistrzem

Trzynasta runda Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski owocowała w nieoczekiwane zwroty akcji. Rundę wygrał Mariusz Stec, dojeżdżając drugi podjazd wyścigowy z otwartą klapą, rozbitą przednią szybą oraz na dwóch kapciach i z rozbitym przodem Skody Fabii WRC. Podczas pierwszego podjazdu Mistrz Polski 2011 ustanowił nowy rekord trasy w Załużu z czasem 2.26.057, który jest o sekundę lepszy od zeszłorocznego rekordu również Steca.

- To niewiarygodne co dzisiaj się wydarzyło. Przed startem powiedziałem sobie, że muszę być na mecie nawet dojeżdżając na dachu i plan wykonałem. Dojechałem praktycznie nie widząc gdzie jadę, na dwóch kapciach, uderzając w barierę przed metą a i tak wygrałem z zapasem blisko sekundy. To niewiarygodne, ale to zrobiłem. Tym samym udowodniłem wszystkim, że należy się ze mną liczyć. Fabia spisuje się naprawdę fantastycznie i mam tak wielką frajdę z jazdy tym samochodem, że nie mogę się sam nacieszyć – powiedział na mecie Mariusz Stec.

Drugie miejsce po pierwszym podjeździe wyścigowym należało do Aleksandra Michałowskiego, który w wielkim stylu powrócił do ścigania. Trzeci był Tomasz Mikołajczyk, który drugiego podjazdu wyścigowego nie ukończył, a czwarty Andrzej Szepieniec. Ostatecznie na drugim miejscu podium stanął Szepieniec ze stratą 0,792 tysięcznych. Trzecie miejsce przypadło Aleksandrowi Michałowskiemu. Tuż poza podium uplasował się Tomasz Nagórski, który zajmując czwarte miejsce w 13 rundzie GSMP Załuż 2012, zapewnił sobie tytuł Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej.

Piątkę uzupełnił pechowiec sobotnich zawodów na Podkarpaciu Marcin Bełtowski, który nie był zadowolony z tego występu.

W ośce liderem okazał się Roman Baran wygrywając ze Skodą Fabią Miroslava Sutlaka. Trzecie miejsce podczas 38 Bieszczadzkiego Wyścigu Górskiego należało do Rafała Grzywaczyka, który stracił 0,780 tysięcznych i zwyciężył Bohumira Cambalika w Peugeocie 207 AFR.

Grupę N wygrał Igor Widłak, zajmując również 15 miejsce w klasyfikacji generalnej zawodów. Drugi na mecie był Piotr Oleksyk, a trzeci Radosław Ćwięczek.

Samochody WRC zdominowały grupę A. Igor Drotar stanął na pierwszym stopniu podium zostawiając za sobą Grzegorza Kozioł w Lancerze i Jana Milon w Fabii WRC.

Klasyfikację generalną historyków wygrał Wojciech Bełtowski w Audi Quattro. Drugie miejsce przypadło Rafałowi Szumcowi w Lancii Delta Evo, a trzecie miejsce zajął Marian Czapka w Porsche 928.

Nie obyło się bez przygód. Podczas pierwszego podjazdu wyścigowego na PO 4, Ford Escort Cosworth Jerzego Gołębiowskiego stanął w płomieniach. Szybka akcja gaśnicza uratowała samochód od spalenia.

Tomasz Strozik urwał koło w Fiacie Seicento podczas drugiego podjazdu wyścigowego w okolicy PO 11.

Wyścig w ciągu dnia był kilkakrotnie wstrzymywany ze względu na rozlany olej na trasie, który musiał być neutralizowany.

Zawody zakończyły się o godzinie 19.30 rozdaniem nagród dla najlepszych zawodników 13, sobotniej rundy GSMP Załuż 2012.

Finałowa niedzielna runda Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski padła łupem Mariusza Steca, który dzięki drugiemu zwycięstwu podczas 38. Bieszczadzkiego Wyścigu Górskiego zdobył tytuł II Wicemistrza Polski sezonu 2012. Rekordowy czas 4688 m trasy z niedzielnej rundy w Załużu należał do Marcina Bełtowskiego, który wykręcił 2.22.467.

Mariusz Stec zwyciężył w Załużu po raz drugi tego weekendu startując po raz pierwszy Skodą Fabią WRC. Drugie miejsce przypadło Andrzejowi Szepieńcowi, który dzięki 15 punktom za 14 rundę GSMP zdobył tytuł Wicemistrza Polski GSMP 2012. Trzecie miejsce zajął Martin Kois w Fordzie Fiesta Cosworth, czwarty był opolski kierowca Lotusa Exige Piotr Soja, a piątkę uzupełnił Robert Steć w Dallarze F398.

Niedzielna runda przebiegała bardzo spokojnie i zakończyła się już o godzinie 16. Na trasie zgromadziło się kilka tysięcy kibiców, którzy gorąco dopingowali zarówno zawodników z Polski jak i Słowacji.

W klasyfikacji Mistrzostw Słowacji zwycięzcą okazał się Martin Kois, drugi był Igor Drotar, a trzeci Michal Kovalcik senior.

Grupę N zdecydowanie wygrał kielczanin Igor Widłak zostawiając za sobą Piotra Oleksyka i Radka Ćwięczka, którzy startowali Renault Clio.

Igor Drorat oprócz drugiego miejsca w słowackiej klasyfikacji, zajął pierwsze miejsce w grupie A, wyprzedzając Grzegorza Kozioł w Mitsubishi Lancer oraz Grzegorza Musz w Hondzie Civic Type-R.

Historyki pod nieobecność Jerzego Gołębiowskiego wygrał Marian Czapka w Porsche 928, wyprzedzając Arka Borczyka i Bartka Głosa.

Największym pechowcem 14 finałowej rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski był Tomasz Mikołajczyk, który uległ awarii tuż przed podjazdami wyścigowymi i stracił tytuł mistrzowski w sezonie 2012.

WYNIKI XIII RUNDY GSMP Załuż

1. Mariusz Stec (PL) Skoda Fabia WRC 4.55,364

2. Andrzej Szepieniec (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX +0,792

3. Aleksander Michałowski (PL) Mitsubishi Lancer Evo HKS +0,830

4. Tomasz Nagórski (PL) Subaru Impreza WRX +1.757

5. Marcin Bełtowski (PL) Subaru Impreza +3,058

6. Martin Kois (SK) Ford Fiesta +3,158

7. Piotr Soja (PL) Lotus Exige +12,600

8. Michał Sowa (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX +14,278

9. Igor Drotar (SK) Skoda Fabia WRC +16,883

10. Robert Steć (PL) Dallara F398 +19,785

Klasyfikacja 14 rundy GSMP Załuż

1. Mariusz Stec - Skoda Fabia WRC Open+2000 4.49.567

2. Andrzej Szepieneic – Mitsubishi Lancer Open+2000 4.55.918

3. Martin Kois – Ford Fiesta Cosworth E1+2000 4.56.615

4. Piotr Soja – Lotus Exige Open+2000 4.59.153

5. Robert Steć – Dallara F398 E2-2000 5.02.493

6. Michał Sowa – Mitsubishi Lancer Open+2000 5.03.660

7. Igor Drotar – Skoda Fabia WRC A+2000 5.06.447

8. Marcin Bełtowski – Subaru Impreza Open+2000 5.07.372

9. Aleksander Michałowski – Mitsubishi Lancer HKS Open+2000 5.13.463

10. Michal Kovalcik senior – Skoda Octavia WRC E1+2000 5.13.773
 

Samochody: 
Źródło newsa: 
Źródło zdjęcia: 

News

Spokojnych Świąt Wielkanocnych
Spokojnych, dobrych i zdrowych Świąt Wielkanocnych życzy Polski Związek... więcej
Komunikat ZT GKSS nr 1/2024
Informujemy, że Komunikat Zespołu ds. Technicznych Głównej Komisji Sportu... więcej
Wystartował Rajd Safari, Kajetanowicz liderem w WRC2 Challenger!
Z tradycyjnym dopingiem tłumu fanów rozpoczęła się rywalizacja w ... więcej
Wśród afrykańskiej fauny i flory – WRC Rajd Safari 2024 na żywo w Motowizji
Po ponad miesięcznej przerwie do rywalizacji powracają najlepsze... więcej
Rajd Polski: 300 kilometrów oesowych i 70 widowiskowych stref kibica
Ponad 300 kilometrów na trasach dziewiętnastu, szutrowych odcinków... więcej
Komunikat GKSS PZM nr 5/2024
Informujemy, że Komunikat Głównej Komisji Sportu Samochodowego PZM nr 5/2024... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-R, 06-07.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU KANDYDATÓW NA LICENCJĘ ZAWODNIKA I LICENCJĘ... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 06.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-C, NDJ-C, 14-15.04.2024, Tor Kielce
1. Termin: 14 - 15 kwietnia 2024 r. (niedziela i poniedziałek) 2.... więcej

Strony

- Archiwum