Smutne zakończenie sezonu

Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski zakończyli udział w Rally RACC Catalunya-Costa Daurada z powodu awarii silnika. Fiesta zespołu Castrol TRW Motointegrator zatrzymała się niecałe trzy kilometry od wjazdu do parku serwisowego po pierwszej sobotniej pętli. Oleksowicz zajmował trzecie miejsce w klasyfikacji SWRC.


Fot. Marcin Rybak www.oleksowicz.pl

- Nasz udział w ostatniej rundzie mistrzostw świata niestety, zakończył się przedwcześnie - mówi Maciej Oleksowicz. - Na dojazdówce po pierwszej pętli drugiego dnia awarii uległ silnik. Po tym samochód trafił do serwisu, a my liczyliśmy, że uda się go uruchomić i jutro będziemy mogli wrócić do rywalizacji. Jak się później okazało, mechanicy nie byli w stanie usunąć tej awarii. Silnik jest w środku dość mocno uszkodzony, urwał się jeden z zaworów i nie wiemy, dlaczego do tego doszło. Wiemy na pewno, że to nie była nasza wina - nie popełniliśmy żadnego błędu, który mógłby skutkować awarią jednostki napędowej.

Nie ukrywam, że to smutne zakończenie sezonu. Pewnym pocieszeniem może być fakt, że na asfalcie byliśmy już bardziej konkurencyjni. Po wczorajszych deszczach, dzisiaj odcinki były nadal mokre, w zasadzie 80 procent trasy to był wilgotny asfalt. W niektórych miejscach po cięciach pojawiło się sporo błota, więc warunki były zdradliwe i nietrudno było o błąd. Szczególnie dużo brudu i błota pojawiło się na ostatnim odcinku, który tak naprawdę był wytyczony po przejeżdżanej pod prąd asfaltowej partii najdłuższego z wczorajszych szutrowych oesów. Tam też swój dzisiejszy udział w rajdzie zakończył Michał Kościuszko.


Fot. Marcin Rybak www.oleksowicz.pl

Słowem, rajd bardzo trudny, ale jednocześnie fajny - pełny kibiców tworzących fantastyczną atmosferę, świetnie zorganizowany, więc na pewno chcielibyśmy tu jeszcze wrócić. Chcemy bardzo serdecznie podziękować wszystkim kibicom, którzy przez cały sezon bardzo mocno nas dopingowali, trzymali kciuki i dobrze nam życzyli. Dziękujemy też naszym sponsorom - firmom Castrol, TRW oraz MOTOINTEGRATOR, które od lat wspierają nasze starty. Nie mogę także zapomnieć o tych, którzy tworzą nasz zespół, bo przez ten rok pracowali naprawdę ciężko. Mieliśmy chwile bardzo wesołe, mieliśmy też chwile smutne, ale niezależnie od sytuacji wszyscy zawsze z zaangażowaniem podchodzili do swojej pracy i dzielnie stawiali czoła problemom. Cieszę się z tego, że udało się zbudować zespół złożony z tak fantastycznych ludzi. Jesteśmy także wdzięczni naszym rodzinom, których wsparcie czuliśmy w każdym momencie, nawet jeśli dzieliły nas tysiące kilometrów.

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 

News

Szkolenie sędziów technicznych sportu samochodowego, 04-05.05.2024, Łódź
1. Zakres szkolenia: Szkolenie dla Sędziów Technicznych Sportu Samochodowego w... więcej
Rallycross i Autoccross wracają na Tor Poznań
Po wielomiesięcznej przerwie na Tor Poznań wracają wyścigi Rallycross... więcej
Fundacja PZM: 1.5 proc. ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
Nowości, powroty i niespodzianki – kto wystartuje w 52. Rajdzie Świdnickim?
77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w... więcej
Powracamy na asfalty – WRC Rajd Chorwacji na żywo w Motowizji
Padok Rajdowych Mistrzostw Świata powrócił już z wyprawy do Afryki.... więcej
Millers Oils partnerem tytularnym HRSMP
Nowym partnerem tytularnym Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw... więcej
Szkolenie na licencję stopnia N-Drift, 22.04.2024, Autodrom Słomczyn
1. Termin: 22 kwietnia 2024 (poniedziałek)2. Miejsce: – Autodrom Słomczyn... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 23-25.04.2024, Mikołajki
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej
Rajd Chorwacji 2024: Jakub Matulka i Daniel Dymurski wracają na trasy Rajdowych Mistrzostw Świata!
W najbliższy weekend załoga LOTTO Matulka Rally Team przystąpi do ... więcej

Strony

- Archiwum