RUSZYŁ PROJEKT BADAWCZY FIVA i PZM

Szanowni Państwo,

Troska o przyszłość pojazdów zabytkowych, stawia dziś przed Wami ważne i jakże odpowiedzialne zadanie. Coraz częściej media donoszą o planowanych zmianach w przepisach ruchu drogowego, wprowadzeniu stref chroniących środowisko w miastach, podatku ekologicznym czy innych niekorzystnych z punktu widzenia starych pojazdów regulacji. Aby temu zapobiec i na bieżąco reagować  potrzeba szczególnej uwagi ale także szczegółowej wiedzy, dlatego począwszy od 26 marca 2014 roku, w 15 krajach Europy rozpocznie się badanie socjotechniczne organizowane przez FIVA przy istotnym udziale Polskiego Związku Motorowego.  Od tego dnia ankieta będzie dostępna na stronie http://online.gfk.com/fiva-survey-pl  a także na stronach PZM ( www.pzm.pl) http://www1.gfk-wi.com/wix4/p527524567.aspx .

Obecnie większość przepisów mających wpływ na prawo własności oraz użytkowania pojazdów zabytkowych opiera się na regulacjach Unii Europejskiej. FIVA już o 1966 roku, z dużymi sukcesami lobbuje na rzecz właścicieli tych pojazdów zarówno w instytucjach europejskich jak i kuluarowo. Praktyka pokazuje, że do tego celu niezbędnym jest posiadanie szczegółowych oraz aktualnych danych statystycznych dających obraz wielkości i siły naszego środowiska, w tym również w aspekcie biznesowym. Badanie oprócz właścicieli wiekowych pojazdów, adresowane jest także do zarządów Klubów/Stowarzyszeń oraz  wszelkich firm i przedsiębiorców którzy zawodowo i na co dzień zajmują się restauracją, naprawą, dorabianiem części a także sprzedażą pojazdów wiekowych szeroko rozumianych (m.in. sprzęt rolniczy, wojskowy itd.).  Zgromadzone w ten sposób dane będą wykorzystywane również w rozmowach na szczeblu krajowym, prowadzonych przez PZM.

Mając więc na uwadze, doniosłość oraz potrzebę przeprowadzenia omówionego wyżej badania, FIVA wraz z Polskim Związkiem Motorowym zachęca wszystkich członków waszego klubu/stowarzyszenia do wzięcia udziału w ankiecie, a także rozpropagowania jej pośród posiadaczy pojazdów wiekowych nie zrzeszonych w klubach. Zwracamy się także z prośbą do zarządów klubów/stowarzyszeń o pomoc w dotarciu do przedsiębiorców z branży zabytkowych pojazdów i nakłonieniu ich do wypełnienia dedykowanej ankiety.

Z wyrazami szacunku,

Główna Komisja Pojazdów Zabytkowych

 

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Biuletyn PZM Nr 18 - Luty 2020
Rok 2020 jest szczególny dla Polskiego Związku Motorowego, który obchodzi... więcej
Potocki, Stoch i Balicki w Le Mans Classic
Zgodnie z zapowiedziami z sezonu 2019 panowie Jan Potocki, Marian Stoch i... więcej
PZM świętował 70-lecie działalności
Działacze z całego kraju, wybitni zawodnicy sportów motorowych ... więcej
RMCH 2020: Pechowa końcówka Polaków
Polskie załogi w komplecie zakończyły rywalizację w tegorocznym Rallye Monte... więcej
RMCH 2020: Polacy robią swoje
Jak widać na powyższym obrazku Rallye Monte Carlo Historique to nie... więcej
RMCH 2020: Świetna jazda Polaków
Dobre wieści dochodzą do nas z Monte Carlo. Dziś polskie załogi dały pokaz... więcej
RMCH po dwóch etapach
Jesteśmy po dwóch etapach Rallye Monte Carlo Historique 2020. Na razie... więcej
Dziś startuje Rallye Monte Carlo Historique
Dziś, w piątek, z Monte Carlo wystartuje 5 polskich załóg startujących w Rallye... więcej
Zaproszenie na Retro Carpathia 2020 - I rundę MPHRR
Automobilklub Doliny Sanu zaprasza na drugą edycję Rajdu Retro Carpathia. ... więcej
Bałtycki Rajd - I runda motocyklowych MPPZ - zapowiedź
W dniach 23.04 – 24.04.2020 roku w Łebie, ośrodek Inter Camp'84, ul.... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens