Rusza Volkswagen Castrol Cup

Volkswagen Castrol Cup to projekt przewidziany na minimum trzy lata, którego organizatorem jest firma Volkswagen Racing Polska działająca w ścisłej współpracy z Generalnym Importerem VW w Polsce Volkswagen Group Polska oraz Działem Motorsportu VW z siedzibą w Hanowerze.

Sponsorem strategicznym cyklu będzie Castrol. Firma ta od wielu lat towarzyszy Volkswagenowi w sporcie motorowym. Przykładem udanej współpracy w ostatnich latach jest Rajd Dakar. Volkswageny Race Touareg, których silniki były smarowane olejem Castrol Edge, trzykrotnie z rzędu w latach 2009, 2010 i 2011 wygrały ten ekstremalny i najtrudniejszy rajd w sezonie. W przyszłym roku Castrol będzie partnerem Volkswagena m.in. podczas startów fabrycznego zespołu w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC.

Pozostałymi sponsorami pucharu Volkswagen Castrol Cup zostały firmy Hankook, Volkswagen Bank Polska, a także STS Logistics.

W przyszłym roku zaplanowano 7 rund, w trakcie których rozegranych zostanie w sumie 14 wyścigów. Oprócz polskiego Toru Poznań, zawodnicy ścigać się będą także w Czechach (Brno), na Słowacji (Slovakiaring), na Węgrzech (Hungaroring) oraz w Austrii (Red Bull ring). Wstępny terminarz przedstawia się następująco:

1. Runda, Polska – Tor Poznań, 12-14.04.2013
2. Runda, Słowacja – Slovakia Ring, 26-28.04.2013
3. Runda, Republika Czeska – Autodrom Brno, 17-19.05.2013
4. Runda, Polska – Tor Poznań, 14-16.06.2013
5. Runda, Austria – Red Bull Ring, 23-25.08.2013
6. Runda, Węgry – Hungaroring, 20-22.09.2013
7. Runda, Polska – Tor Poznań, 04-06.10.2013

Podczas każdego weekendu pierwszego dnia odbędą się 2 sesje treningowe – każda po 30 minut, oraz sesja kwalifikacyjna (także 30 minutowa). Drugiego dnia zawodnicy wystartują w dwóch wyścigach, które oddzieli kilkugodzinna przerwa. Kolejność startu do drugiego wyścigu ustalą wyniki pierwszego, z założeniem, że pierwsza ósemka wystartuje w odwrotnej kolejności.

Nowością na polskich torach jest sposób zabezpieczenia i serwisowania samochodów. Przez cały sezon pozostaną one w gestii organizatora, to on będzie odpowiadał za ich przygotowanie do startów oraz dostarczenie na wyścigi. Kierowca na tor wyścigowy stawić się będzie musiał tylko z kaskiem i kombinezonem. Wolno mu będzie tylko i wyłącznie regulować ustawienie fotela i ciśnienie w oponach. Żadna ingerencja w samochody przygotowane przez organizatora nie będzie możliwa.

Punkty za wyścig przyznawane będą dla pierwszej dwudziestki zawodników. Punktacja pierwszej rundy będzie o połowę mniejsza:

miejsce pierwsza runda pozostałe rundy
1 30 pkt 60 pkt
2 24 pkt 48 pkt
3 20 pkt 40 pkt
4 17 pkt 34 pkt
5 16 pkt 32 pkt
6 15 pkt 30 pkt
7 14 pkt 28 pkt
8 13 pkt 26 pkt
9 12 pkt 24 pkt
10 11 pkt 22 pkt
11 10 pkt 20 pkt
12 9 pkt 18 pkt
13 8 pkt 16 pkt
14 7 pkt 14 pkt
15 6 pkt 12 pkt
16 5 pkt 10 pkt
17 4 pkt 8 pkt
18 3 pkt 6 pkt
19 2 pkt 4 pkt
20 1 pkt 2 pkt

Zawodnicy ścigać się będą w specjalnie przygotowanych Volkswagenach Golfach GTI. Pierwsze samochody są już zbudowane. Specyfikacja wyścigowego Golfa została dopracowana we współpracy z Volkswagen R GmbH oraz Volkswagen Motorsport, działami Volkswagena zajmującymi się samochodami sportowymi.

Samochód wyposażony jest w silnik 2.0 TSI o mocy 260 KM. Dodatkowy smak rywalizacji doda system Push-to-Pass. System ten po aktywacji, na kilkanaście sekund zwiększy moc silnika o dodatkowe 50 KM. Będzie go można użyć od kilku do kilkunastu razy podczas wyścigu (w zależności od toru). Samochody wyposażone są w nowe zawieszenie i inne elementy dostosowujące je do ekstremalnego ścigania po torze wyścigowym.

Ilość zawodników została ustalona na 24 osoby. Organizatorzy czekają na zamknięcie listy zgłoszeń do 15 grudnia. Kilka tygodni przed pierwszą eliminacją, zawodnicy wezmą udział w specjalnym szkoleniu związanym z techniką jazdy oraz korzystaniem z urządzeń telemetrii.

Dodatkową atrakcją podczas rywalizacji na torze będzie udział specjalnie zaproszonych na weekend wyścigowy kierowców tzw. VIP Drivers. Będą to osoby ze świata sportu, polityki i show businessu, jednakże z doświadczeniem w motorsporcie.

Nagrodą główną dla zwycięzcy pucharu jest nowy Volkswagen Golf 7 a także kwota 30.000 Euro. Zdobywca drugiego miejsca otrzyma 20.000, a trzeciego 10.00 Euro. Pieniądze te nie będą wypłacone w gotówce, ale przeznaczone zostaną na dalszy rozwój kariery. Zawodnicy nagradzani będą także po każdym wyścigu. Pierwsza ósemka otrzyma do podziału kwotę 8.000 Euro.

News

Odszedł Janusz Szerla
Z ogromnym smutkiem przyjęliśmy informację o śmierci Janusza Szerli.Szerla był... więcej
Wyścig górski nad morzem!
Jaka jest najskuteczniejsza metoda na promocję sportów motorowych?... więcej
Garrett 50. Rajd Koszyc: stawka RSMP zagra na wyjeździe
Na półmetku sezonu 2024 uczestników Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego 13.07.2024, Świdnica
Sobota: 13 lipca 2024 – Szkolenie teoretyczneMiejsce: Świdnica, ul.... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-R, 13-14.07.2024, Świdnica
1. Terminy:13.07.2024 - 14.07.2024 (sobota - niedziela)2. Miejsce:Sala Galerii... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 20.07.2024, Zielona Góra
Okręgowe Szkolenie Sędziów Sportu Samochodowego Zarządu Okręgowego PZM Zielona... więcej
Damian Litwinowicz na podium w debiucie w najmocniejszej klasie Mistrzostw Europy Rallycross
W szwedzkim Höljes zainaugurowano tegoroczny cykl FIA European Rallycross... więcej
ERC: Polacy na mecie Rajdu Estonii
Estońsko-brytyjska załoga Georg Linnamäe/James Morgan w Toyocie GR Yaris... więcej
Triumf Kubicy, podium Inter Europol Competition w wyścigu 4h of Imola
Biało-czerwone akcenty na podium 4-godzinnego wyścigu na torze Imola, czwartej... więcej

Strony

- Archiwum