Relacja z targów Warsaw Moto Show

Weekend 21-22 listopada minął pod znakiem Warsaw Moto Show organizowanym w nowym centrum wystawienniczym w Nadarzynie. Impreza podzielona na hale z nowymi pojazdami i z klasykami debiutowała w kalendarzu targowym. Nadarzyńska wystawa jest już kolejną imprezą tego typu w kraju. Na szczęścia każda z nich ma kompletnie inny charakter. Bardzo się z tego cieszymy. Tym bardziej, że na każdej z wystaw pojawiają się nowe stare pojazdy. Oczywiście na Warsaw Moto Show nie mogło zabraknąć Głównej Komisji Pojazdów Zabytkowych PZM i naszego przytulnego stanowiska.

Nowe hale Warsaw Expo w Nadarzynie zostały podzielone na boxy, dzięki którym każdy z wystawiających mógł zaaranżować swój teren według własnego pomysłu. U nas najważniejsze były pojazdy: ZZR Komar, BMW Isetta, DKW F5, Renault KJ, Opel Rekord B, Zastava 1100 Mediteran. Ale chcąc pokazać specyfikę rajdów i imprez PZM pokazaliśmy także puchary, gadżety rajdowe, numery startowe, rejestracje, rysunki i akwarele. Nie zabrakło także stylowych mebli i bardzo miłej atmosfery. Nieskromnie możemy napisać, że stoisko PZM wyglądało na jedno z najlepiej zaplanowanych.

Mimo debiutu organizatorom udało się zgromadzić naprawdę dużo wystawców. Oczywiście pojawiły się zaprzyjaźnione redakcje Automobilisty i Classicauto, ale widać było także firmy sprzedające klasyki, remontujące pojazdy zabytkowe, sprzedające kosmetyki, sprowadzające akcesoria oraz kilkanaście klubów. W nadarzyńskich boxach znaleźliśmy nawet firmy nie zajmujące się klasykami na co dzień.

Impreza na pewno zadowoliła organizatorów i zwiedzających. Targi odwiedziło prawie 150 tys. widzów, co jest sumą rekordową. Do dyspozycji było 102 000 metrów kwadratowych powierzchni ekspozycyjnej, zwiedzający mogli podziwiać ponad 500 modeli samochodów nowych i zabytkowych od ponad 200 wystawców. Wśród głównych atrakcji dla widzów należy wyróżnić spotkania z m. in. Kajetanem Kajetanowiczem, Maciejem Wisławskim czy Rafałem Sonikiem. Chyba największe zainteresowanie zwiedzających i dziennikarzy wzbudziła prezentacja polskiego supersamochodu Arrinera Hussarya.

Wśród aut zabytkowych widać było dużą różnorodność. Dla wielbicieli sportu prezentowano FSO Poloneza 2000, Lancię Beta, Mercedesa W123, Polskie Fiaty 125p Monte Carlo czy rajdowego „malucha”. Nie zabrakło także bohatera „Powrotu do przyszłości” De Loreana oraz wielu samochodów z USA z Mustangami na czele. Jednak najciekawszymi pojazdami zza wielkiej wody były dwa osobowe Studebakery. Dla miłośników polskiej motoryzacji oprócz rajdowych wersji samochodów z FSO i FSM pokazano m. in. prototypowego Polskiego Fiata 126 NP, Warszawę Furgon, Polskiego Fiata 127p i eksportowego Fiata 126 Bambino. Niestety pojawiły się także Syreny i Warszawy poprzerabiane w bardzo kiepskim guście. Z ciekawszych aut należy jeszcze wyróżnić: NSU TT, NSU Ro80, Opla Rekorda Olympia P1 z przyczepą kempingową, Hillmana Imp z polską przeszłością, Forda Anglię, Aero 30, Jaguara E-type, DKW Mungę, kolekcję Garbusów i Chevroleta Impalę.

Organizatorzy zapowiadają kolejne edycję Warsaw Moto Show w tym samym miejscu.

Galeria zdjęć: http://pzm.pl/galeria/warsaw-moto-show-2015-galeria-zdjec

Fotografie: Adrian Urbański i Manufaktura Blach Tłocznych

Pojazdy zabytkowe: 

News

Polacy na trzeciej pozycji w rajdzie Generations 2024
Dziś gramy z Walią w piłkę kopaną, ale niektórzy z nas byli w tym kraju kilka... więcej
Znamy termin Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych
Znamy już termin jednego z bardziej lubianych rajdów w kalendarzu PZM. Grand... więcej
V Rajd Ziemi Lubelskiej - II runda MPPZ - zaproszenie
Federacja Zmotoryzowanych serdecznie zaprasza do Lublina na  V Rajd... więcej
GKPZ PZM na Warsaw Motorcycle Show 2024 - galeria zdjęć
W dniach 23-24.03.2024r. GKPZ PZM wystawia się na targach Warsaw Motorcycle... więcej
Polski Związek Motorowy z certyfikatem FIVA
To jest w zasadzie formalność, ale się chwalimy, bo w dzisiejszych czasach... więcej
Automobilista - nasz patron medialny od wielu lat
Wspominaliśmy, że nowymi partnerami cyklu Mistrzostw Polski Pojazdów... więcej
Puchar Polski w Historycznych Rajdach na Regularność 2024 - zapowiedź sezonu
Mamy bardzo dobrą informację dla miłośników rajdów na regularność. GKPZ PZM... więcej
Będziemy na targach Warsaw Motorcycle Show. Przyjdź, pogadaj, zobacz
Już niedługo, bo w dniach 22-24 marca, będziemy, jako Główna Komisja... więcej
Antyradio zostało patronem medialnym cyklu MPPZ
Antyradio zostało patronem medialnym Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych. Na... więcej
Świat Motocykli partnerem Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych
Miło nam poinformować, że patronem medialnym cyklu Mistrzostw Polski Pojazdów... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych

 

 

 

 

 

Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Fédération Internationale des Véhicules Anciens