Rajd Ziemi Bocheńskiej dla Pieniążka

Łukasz Pieniążek, który już na trasach Rajdu Zamkowego udowodnił swój rajdowy potencjał, zapisał na swoje konto drugą z rzędu rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska i według nieoficjalnych wyników okazał się najszybszy na trasach Rajdu Ziemi Bocheńskiej.

Podczas pasjonującego pojedynku, który trwał cały dzień i został zwieńczony finałem na ulicach Bochni, kierowca Hondy Civic Type-R w pokonanym polu zostawił Piotra Marciniaka. Pilotowany przez Alinę Waleczek kierowca stracił do zwycięzcy 1,4 sekundy. Na najniższym stopniu podium sklasyfikowano Dariusza Twardzika pilotowanego przez Mariusza Żelazko. Duet jadący Renault Clio na trasie był o 25,1 sekund wolniejszy od zwycięzców.


Fot. K. Grzesik

Łukasz Pieniążek:
Bardzo cieszy zwycięstwo na trudnych odcinkach specjalnych w okolicy Bochni. Tak jak obiecywałem przed startem, chciałem zrehabilitować się za małą wpadkę podczas ostatniego rajdu – myślę, że się udało. Wraz z Ryśkiem dostaliśmy nagrody specjalne imienia Janusza Kuliga za najlepszy czas na próbie Łapanów – to zaszczyt dostać takie wyróżnienie. Jestem bardzo zadowolony z tego startu, dziękuję wszystkim za doping i do zobaczenia podczas kolejnego startu!


Fot. K. Grzesik

Ryszard Ciupka:
Od strony organizacyjnej był to bardzo dobrze przygotowany rajd. Wszystko przebiegało zgodnie z harmonogramem, a Ceremonia Mety na bocheńskim Rynku była świetna. Dla mnie osobiście ważniejszą nagrodą od statuetek za wygraną rajdu jest wyróżnienie, które dostaliśmy od rodziców Janusza Kuliga – to wielki zaszczyt.

Za czołową trójką sklasyfikowano dotychczasowego lidera mistrzostw - Piotra Barana, który wraz z Maciejem Paciejem wygrali klasę K3 oraz drugiego w klasie K3 Różyckiego ze Słaboniem. Załogi korzystające z Hond Civic na mecie dzieliło 2,6 sekundy.

Czołową dziesiątkę uzupełniły załogi: Pochłopień/Wątroba (+43,2), Kostka/Martynek (+43,7), Osiak/Kordeusz (+49,1), Bachula/Śliwa (+1:00,7) oraz Nowak/Drożdż (+1:02,0).

W klasyfikacji Gości najlepszy okazał się Kubat z Dachowskim, którzy zdominowali dzisiejsze zmagania. Na drugim miejscu ze stratą blisko minuty sklasyfikowano załogę Ingram/Lukas, a na najniższym stopniu podium duet Knopt/Rozkrut.

Podium klasy K4 jest identyczne z podium klasyfikacji generalnej imprezy. Wygrał Pieniążek z Ciupką. Drugie miejsce dla duetu Marciniak/Waleczek (+1,4), a trzecie dla załogi Twardzik/Żelazko (+25,1). Za podium znalazł się Pochłopień z Wątrobą (+43,2) oraz Bachula ze Śliwą (+1:00,7).

W klasie Legend na pierwszym miejscu znalazł się Janecki i Kwiecień. Duet na pokładzie BMW 318is za swoimi plecami zostawił załogi Pacek/Chojnecki (+12,2) oraz Klos/Buchtyar (+34,1). Czołową piątkę uzupełnili Płaziński z Pochopieniem (+36,3), którzy na ostatnim odcinku awansowali na czwartą lokatę i Zych z Dunkiewiczem (+36,9).

Klasa K3 padła łupem Barana i Pacieja. Po zaciętym pojedynku o 2,6 sekundy gorszy okazał się Różycki i Słaboń. Podium uzupełnił Kostka i Martynek (+13,7). W czołowej piątce znalazło się także miejsce dla Osiaka i Kordeusza (+19,1) oraz Greli z Momotem (+1:04,8).

W klasie PPC najszybszy był Mrozek i Nowak, w PCR ze zwycięstwa cieszy się Mularczyk i Pochroń. K2 padło łupem Janasa i Wojtiuk, a K1 Grochowskiego i Górnioka.


Fot. K. Grzesik

Wyniki
1. Pieniążek/Ciupka (Honda Civic Type-R) 21:10,5
2. Marciniak/Waleczek (Peugeot 206) +1,4
3. Twardzik/Żelazko (Renault Clio) +25,1
4. Baran/Paciej (Honda Civic VTI) +30,0
5. Różycki/Słaboń (Honda Civic VTI) +32,6
6. Pochłopień/Wątroba (Opel Astra) +43,2
7. Kostka/Martynek (Honda Civic) +43,7
8. Osiak/Kordeusz (Honda Civic) +49,1
9. Bachula/Śliwa (Honda Civic) +1:02,0
10. Nowak/Drożdż (Honda Civic Type-R) +1:02,8

Max Attack Trophy dla Waldemara Janeckiego!

Kolejna statuetka Max Attack Trophy, przyznawana przez bocheńską firmę Bo-Glass wspólnie z naszym serwisem została przyznana. Podczas 2. Rajdu Ziemi Bocheńskiej uhonorowaliśmy nią Waldemara Janeckiego, a wręczeniem zajął się osobiście czterokrotny Mistrz Polski, Kajetan Kajetanowicz.

Samochody: 
Źródło newsa: 
Źródło zdjęcia: 

News

Szkolenie sędziów technicznych sportu samochodowego, 04-05.05.2024, Łódź
1. Zakres szkolenia: Szkolenie dla Sędziów Technicznych Sportu Samochodowego w... więcej
Rallycross i Autoccross wracają na Tor Poznań
Po wielomiesięcznej przerwie na Tor Poznań wracają wyścigi Rallycross... więcej
Fundacja PZM: 1.5 proc. ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
Nowości, powroty i niespodzianki – kto wystartuje w 52. Rajdzie Świdnickim?
77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w... więcej
Powracamy na asfalty – WRC Rajd Chorwacji na żywo w Motowizji
Padok Rajdowych Mistrzostw Świata powrócił już z wyprawy do Afryki.... więcej
Millers Oils partnerem tytularnym HRSMP
Nowym partnerem tytularnym Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw... więcej
Szkolenie na licencję stopnia N-Drift, 22.04.2024, Autodrom Słomczyn
1. Termin: 22 kwietnia 2024 (poniedziałek)2. Miejsce: – Autodrom Słomczyn... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 23-25.04.2024, Mikołajki
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej
Rajd Chorwacji 2024: Jakub Matulka i Daniel Dymurski wracają na trasy Rajdowych Mistrzostw Świata!
W najbliższy weekend załoga LOTTO Matulka Rally Team przystąpi do ... więcej

Strony

- Archiwum