Rajd BGC rozpoczął rywalizację na Mazowszu

W sobotę (18 kwietnia) w Płońsku rozpoczął sezon Okręg Warszawski. W XIII Rajdzie BGC, mimo bardzo słabej pogody (padał nawet grad) pojawiło się ponad 60 załóg, w tym również dwa motocykle z prawdziwymi twardzielami za kierownicą.

Na dwóch próbach SZ najszybszy był Jan Kasprzycki w Fordzie Escorcie Mk II z 9175 roku. Ale nie z samych jazd wokół słupków składał się rajd. Na uczestników czekały także zagadki z zakresu BRD, historii motoryzacji oraz klasyczne pułapki nawigacyjne. Najwięcej problemów sprawiła choinka nawigacyjna zorganizowana w Sochocinie oraz pułapka itinererowa na rynku w Nowym Mieście. Klasyfikację generalną imprezy wygrał Piotr Janicki jadący samochodem Volvo Amazon z 1966 roku.

XIII Rajd BGC, 18 kwietnia 2015r.

Wyniki:

Klasa do 1955:

1. Marcin Miziak - Automobilklub Królewski - Buick - 1955
2. Artur Węgler - Moto Auto Klub - DKW F5 - 1935
3. Mariusz Wolski - Automobilklub Polski - Tatra T600 Tatraplan - 1949

Klasa do 1970

1. Piotr Janicki - Automobilklub Polski - Volvo Amazon - 1966
2. Piotr Maliszewski - Automobilklub Polski - Syrena 102 - 1963
3. Konrad Gora - niezrzeszony - Moskwicz 408 - 1967

Klasa do 1985

1. Krzysztof Duran - Automobilklub Polski - Opel GT - 1971
2. Bartłomiej Kossowski - Automobilklub Polski - Polski Fiat 125p - 1978
3. Hubert Chełmoński - niezrzeszony - Polski Fiat 126p - 1982

Motocykle

1. Michał Gonta - niezrzeszony - Suzuki - 1982
2. Dariusz Pająk - Automobilklub Polski - Suzuki - 1984

Konkurs elegancji

1. Mariusz Wolski - Tatra t600 Tatraplan - 1946

Próby sportowe

1. Jan Kasprzycki - Automobilklub Polski - Ford Escort Mk 2 - 1975

Konkurs publiczności

Artur Węgler - DKW F5, Maciej Bień - Polonez 1500, Piotr Maliszewski - Syrena 102.

- Wyniki

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Potocki, Stoch i Balicki w Le Mans Classic
Zgodnie z zapowiedziami z sezonu 2019 panowie Jan Potocki, Marian Stoch i... więcej
RMCH 2020: Pechowa końcówka Polaków
Polskie załogi w komplecie zakończyły rywalizację w tegorocznym Rallye Monte... więcej
RMCH 2020: Polacy robią swoje
Jak widać na powyższym obrazku Rallye Monte Carlo Historique to nie... więcej
RMCH 2020: Świetna jazda Polaków
Dobre wieści dochodzą do nas z Monte Carlo. Dziś polskie załogi dały pokaz... więcej
PZM świętował 70-lecie działalności
Działacze z całego kraju, wybitni zawodnicy sportów motorowych ... więcej
RMCH po dwóch etapach
Jesteśmy po dwóch etapach Rallye Monte Carlo Historique 2020. Na razie... więcej
Dziś startuje Rallye Monte Carlo Historique
Dziś, w piątek, z Monte Carlo wystartuje 5 polskich załóg startujących w Rallye... więcej
Zaproszenie na Retro Carpathia 2020 - I rundę MPHRR
Automobilklub Doliny Sanu zaprasza na drugą edycję Rajdu Retro Carpathia. ... więcej
Bałtycki Rajd - I runda motocyklowych MPPZ - zapowiedź
W dniach 23.04 – 24.04.2020 roku w Łebie, ośrodek Inter Camp'84, ul.... więcej
Biuletyn PZM - Grudzień 2019
Koniec roku! Okres świętowania oraz podsumowania mijających 12 miesięcy. Nie... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens