Rajd BGC rozpoczął rywalizację na Mazowszu

W sobotę (18 kwietnia) w Płońsku rozpoczął sezon Okręg Warszawski. W XIII Rajdzie BGC, mimo bardzo słabej pogody (padał nawet grad) pojawiło się ponad 60 załóg, w tym również dwa motocykle z prawdziwymi twardzielami za kierownicą.

Na dwóch próbach SZ najszybszy był Jan Kasprzycki w Fordzie Escorcie Mk II z 9175 roku. Ale nie z samych jazd wokół słupków składał się rajd. Na uczestników czekały także zagadki z zakresu BRD, historii motoryzacji oraz klasyczne pułapki nawigacyjne. Najwięcej problemów sprawiła choinka nawigacyjna zorganizowana w Sochocinie oraz pułapka itinererowa na rynku w Nowym Mieście. Klasyfikację generalną imprezy wygrał Piotr Janicki jadący samochodem Volvo Amazon z 1966 roku.

XIII Rajd BGC, 18 kwietnia 2015r.

Wyniki:

Klasa do 1955:

1. Marcin Miziak - Automobilklub Królewski - Buick - 1955
2. Artur Węgler - Moto Auto Klub - DKW F5 - 1935
3. Mariusz Wolski - Automobilklub Polski - Tatra T600 Tatraplan - 1949

Klasa do 1970

1. Piotr Janicki - Automobilklub Polski - Volvo Amazon - 1966
2. Piotr Maliszewski - Automobilklub Polski - Syrena 102 - 1963
3. Konrad Gora - niezrzeszony - Moskwicz 408 - 1967

Klasa do 1985

1. Krzysztof Duran - Automobilklub Polski - Opel GT - 1971
2. Bartłomiej Kossowski - Automobilklub Polski - Polski Fiat 125p - 1978
3. Hubert Chełmoński - niezrzeszony - Polski Fiat 126p - 1982

Motocykle

1. Michał Gonta - niezrzeszony - Suzuki - 1982
2. Dariusz Pająk - Automobilklub Polski - Suzuki - 1984

Konkurs elegancji

1. Mariusz Wolski - Tatra t600 Tatraplan - 1946

Próby sportowe

1. Jan Kasprzycki - Automobilklub Polski - Ford Escort Mk 2 - 1975

Konkurs publiczności

Artur Węgler - DKW F5, Maciej Bień - Polonez 1500, Piotr Maliszewski - Syrena 102.

- Wyniki

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Centrum Informacyjne Rządu na temat koronawirusa
W związku z licznymi pytaniami w załączeniu briefy przygotowane przez... więcej
#zostańwdomu, ale jeśli jedziesz gdzieś samochodem, warto o tym pamiętać
Drodzy kierowcy!Wszyscy doskonale już wiemy, jak prawidłowo myć ręce, czym je... więcej
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 18-27.03.2020r.
Uprzejmie informujemy, że w dniach 18-27.03.2020r. Biura Zarządu Głównego... więcej
I runda MPPZ w Stalowej Woli odwołana
Z przykrością informujemy, że w związku z sytuacją epidemiologiczną... więcej
Retro Carpathia - runda MPHRR - przełożona na październik
Ze względu na panującą sytuację w naszym kraju i mając na uwadze... więcej
Rallye Monte Calvaria Historic ODWOŁANY
Stosując się do zaleceń Ministerstwa Sportu oraz Polskiego Związku Motorowego w... więcej
Komunikat Polskiego Związku Motorowego w związku z zagrożeniem epidemiologicznym
Komunikat Polskiego Związku Motorowego w związku z zagrożeniem... więcej
Rajd Licencjata - I runda MOWPZ - rajd odwołany
Z przykrością informujemy, że w związku z sytuacją epidemiologiczną Komisja... więcej
Once upon a time in Łódź - miCCLo Rajd 2020 - odwołany
Uwaga! Ze względu na panujące zagrożenie epidemiologiczne w kraju, rajd został... więcej
Classica Mierzęcin 2020 i FIVA
W dniach 4-7 czerwca 2020r. spotkamy się w Pałacu Mierzęcin, w gronie... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens