Marcin Łukaszewski i Magdalena Duhanik-Persson odnieśli drugie zwycięstwo w FIA CEZ Cross Country Championship. Po sukcesie w Carmont Baja Drawsko Pomorskie - Kalisz Pomorski, załoga Offroadsportu zostawiła za sobą rywali w węgierskiej rundzie mistrzostw strefy - Duna Aszfalt Cup Bugac. Polski dublet na puszcie skompletowali Piotr Białkowski i Artur Kołodziej. Łukasz Lechowicz i Łukasz Solecki wygrali grupę T2.
Łukaszewski i Duhanik-Persson uzyskali drugi czas na prologu Duna Aszfalt Cup Bugac. Polska załoga ustąpiła o 4 sekundy Imre Fodorowi, remisując z Antalem Fekete. Na czwartym miejscu sklasyfikowano Piotra Białkowskiego i Artura Kołodzieja. Łukasz Lechowicz i Łukasz Solecki byli najszybsi w T2.
Po starcie z Kecskemét, uczestnicy rajdu pokonali 11,89-kilometrowy odcinek Kunszállás - Jakabszállás. Następnie przejechano do parku serwisowego w Bugacu.
W programie sobotniej części zawodów widniały dwa przejazdy 110-kilometrowego odcinka Bugac - Bugac. Antal Fekete wygrał pierwszy przejazd wyprzedzając Łukaszewskiego (+40) i Białkowskiego (+47). Awarii uległ Ford Ranger Imre Fodora, najszybszego na prologu. Kłopoty ze sprzęgłem wyeliminowały Zdenka Pořízka.
Na OS2 najszybszy był Erik Korda. Marcin Łukaszewski ustąpił kierowcy HRX Forda o 11 sekund i objął prowadzenie w rajdzie. Piotr Białkowski ponownie uzyskał trzeci czas (+1.14).
Marcin Łukaszewski i Magdalena Duhanik-Persson prowadzili przed ostatnim niedzieolnym dniem Duna Aszfalt Cup Bugac. Polska załoga wyprzedzała Antala Fekete o 59 sekund. Piotr Białkowski i Artur Kołodziej zajmowali trzecią lokatę w węgierskiej rundzie FIA-CEZ. Łukasz Lechowicz i Łukasz Solecki liderowali w T2.
W niedzielę rywalizację zakończył odcinek specjalny Bugac - Bugac o długości 93,8 km. Łukaszewski i Białkowski uzyskali taki sam czas 1:04.55. Károly Fazekas stracił do polskich rywali 4 sekundy. Antal Fekete jechał do mety o 1.17 dłużej i spadł na trzecie miejsce w łącznych wynikach.
DUNA ASZFALT CUP BUGAC
1. Marcin Łukaszewski/Magdalena Duhanik-Persson (PL) BMW GPR Seria 1 3:45.25
2. Piotr Białkowski/Artur Kołodziej (PL) H3 Evo III +1.15
3. Antal Fekete/György Tóth (H) Toyota Hilux +2.16
4. Erik Korda/Yulianna Nyirfáz (H) HRX Ford +3.16
5. Károly Fazekas/László Szenáki (H) BMW X6 CC +8.28
6. Tomáš Ouředníček/Pavel Vaculik (CZ) H3 Evo I +9.08
7. Zoltán Garamvölgyi/Barbara Szabó (H) Nissan Qashqai +11.18
8. Łukasz Lechowicz/Łukasz Solecki (PL) Nissan Navara +1:32.58 (1. T2)