Pierwszy Warszawski Historyczny - relacja

Bez niespodzianek zakończył się I Warszawski Rajd Historyczny – w klasie sportowej triumfowali kierowcy Porsche 911. Pierwsze miejsce przypadło Marcinowi Stryczakowi, zaś drugie Stanisławowi Postawce. W klasie tradycyjnej (bez hald i elektronicznych wspomagaczy) zwyciężył Artur Węgler (Audi 100) przed Pawłem Kaczmarskim (Polski Fiat 125p).

Impreza rozpoczęła się w piątek na Autodromie Automobilklubu Polski. Na betonowym obiekcie rozstawiono prawie dwukilometrową próbę na regularność z użyciem obu płyt poślizgowych, drewnianego mostku i kawałka odcinka szutrowego. Zadanie było trudne technicznie i sprawiło wiele radości zawodnikom. Należało przejechać zadany odcinek z odpowiednią średnią meldując się w 4 punktach w idealnym czasie. Wydaje się, że próba była prosta, ale wymagająca trasa i szybkość wymagały od kierowców i pilotów super skupienia i szybkiej jazdy tam, gdzie było to najtrudniejsze. Przed rozpoczęciem zmagań spadł rzęsisty deszcz, co trochę uatrakcyjniło zawody. Kibice mogli popatrzeć na efektowne przejazdy, szczególnie w wykonaniu kierowców Porsche.

Drugi dzień zawodów to typowe odcinki na regularność. Wszystko zaczęło się i skończyło w Żyrardowie. Kierowcy mieli do przejechania 6 odcinków o zróżnicowanym poziomie trudności. W sumie było ponad 110 km jazdy na regularność. Organizator ze względu na dobre drogi wybrał wysokie średnie w okolicy 50 km/h. Było zatem dość szybko, nie odbyło się bez ostrego nadganiania, szczególnie po odcinkach szutrowych.

I Warszawski Rajd Historyczny - 26-27 czerwca 2015

Wyniki
Klasa sportowa:
1. Marcin Stryczak – Porsche 911 / 1966 – AK Częstochowski
2. Stanisław Postawka – Porsche 911 / 1977 – AK Ziemi Kłodzkiej
3. Jacek Grochowski – Polski Fiat 125p / 1972 – AK Rzemieślnik

Klasa tradycyjna:
1. Artur Węgler – Audi 100 / 1979 – AK Polski
2. Paweł Kaczmarski – Polski Fiat 125p / 1975 – AK Polski
3. Kamil Pawłowski – Chrusler-Simca 2Litres / 1978 – AK Polski

Klasa Youngtimer:
1. Piotr Pietras – Mercedes 190 / 1990 – AK Polski

fot. Michał Leśniewski

Link do galerii: http://www.pzm.pl/galeria/i-warszawski-rajd-historyczny-galeria-zdjec

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

9. Rajd Polski Historyczny przełożony na 2021
Na trzy miesiące przed startem, z wielkim żalem organizator poinformował, ... więcej
Drive it Day 2020 - 5 czerwca jeździmy klasykami cały dzień
Polski Związek Motorowy wraca do idei Drive it Day. Na 5 czerwca zaplanowano... więcej
44 Rotor Rajd odwołany
Oświadczenie organizatora w sprawie Rotor Rajdu:Długo czekaliśmy z podjęciem... więcej
17th International Citroen Car Club Rally Toruń 2020 przeniesione na sezon 2022
Po konsultacji z Prezydentem Miasta Torunia Michałem Zaleskim oraz Prezydentem... więcej
Zmiana daty Rajdu "Wspomnienie Warszawskiego" - rundy MPHRR
W związku z bardzo niepewną sytuacją epidemiczną, kierując się bezpieczeństwem... więcej
Flaga narodowa „Dla wszystkich, którzy niosą pomoc” - PKN ORLEN
Z okazji Dnia Flagi, który przypada 2 maja, PKN ORLEN przygotował kampanię... więcej
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 04-15.05.2020 r.
Uprzejmie informujemy, że w dniach 04.05-15.05.2020r. Biuro Zarządu Głównego... więcej
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 20-30.04.2020 r.
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 20-30.04.... więcej
Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Polski odwołuje imprezy
Z powodu zagrożenia epidemicznego oraz związanych z tym problemów... więcej
Komunikat w sprawie rekomendacji odwołania / zmiany terminu zawodów
W nawiązaniu do poprzedniego komunikatu w sprawie rekomendacji odwołania /... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens