Pierwszy dzień Rajdu Monte Carlo z defektem silnika

Pierwszy dzień Rajdu Monte Carlo stanowił prawdziwe wyzwanie dla załogi LOTOS Rally Team. Podczas wszystkich czterech rozegranych wczoraj odcinków specjalnych Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak zmagali się z defektem silnika. Pierwsze problemy pojawiły się na 8 kilometrze pierwszego 37 kilometrowego odcinka. Samochód tracił moc a powodem były tylko trzy działające cylindry. Pomimo prób podjętych przez serwis po drugim odcinku specjalnym nie udało się usunąć usterki. Na trzecim oesie po przejechaniu około 10 kilometrów silnik ponownie stracił moc. Dodatkowo załoga straciła na tym odcinku ponad 2 minuty na zmianę przebitej opony. Po przejechaniu 135 kilometrów oesowych w Rajdzie Monte Carlo załoga LOTOS Rally Team zajmuje obecnie 21. miejsce ze stratą ponad 14 minut do Sebastiana Loeba. W klasyfikacji WRC prowadzi Loeb przed Ogierem (+1:20.3) i Hirvonenem (+1:46.7)


Fot. Lotos Rally Team

„Niestety Rajd Monte Carlo nie przywitał nas zbyt łaskawie. Po kilku kilometrach pierwszego odcinka zaczęliśmy mieć problemy z silnikiem. Straciliśmy moc, jechaliśmy tylko na trzech cylindrach. Zatrzymaliśmy się na dojazdówce, aby sprawdzić, czy możemy sami cokolwiek zrobić. Niestety nie znaleźliśmy przyczyny. Wystartowaliśmy do drugiego oesu, po którym zaplanowany był serwis licząc, że uda się nam dojechać do mety odcinka. Podczas strefy serwisowej, inżynier i mechanicy próbowali znaleźć usterkę. Okazało się jednak, że nie udało się rozwiązać problemu w 100 procentach i kolejne dwa odcinki pokonaliśmy również niesprawnym samochodem. Jakiekolwiek porównywanie czasów w tej chwili nie ma sensu, bo straciliśmy mnóstwo czasu jadąc niesprawnym samochodem. Przed nami trzy kolejne dni rywalizacji, więc wszystko jest możliwe. Teraz przed nami 45 minutowy serwis. Liczę na to, że mechanikom uda się zdiagnozować problem i jutro wystartujemy sprawnym MINI WRC. ” - powiedział Michał Kościuszko.


Fot. Lotos Rally Team

Dzisiaj kolejny dzień rajdu podczas którego zawodnicy mają do pokonania 6 odcinków specjalnych o łącznej długości 132,50 kilometrów oesowych.

Strategicznym partnerem zespołu LOTOS Rally Team jest Grupa LOTOS. Partnerami wspierającymi starty Michała Kościuszko w Mistrzostwach Świata w kategorii WRC są także marka paliw LOTOS Dynamic, marka olejów silnikowych LOTOS oraz marka Red Bull
 

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

Przed Kamena Rally Team druga runda Pucharu Europy
W dniach 26.05 – 28.05.2022 zespół rajdowy Orlen Teamu pojawi się na... więcej
Kajetanowicz i Szczepaniak wywalczyli drugie miejsce w WRC 2
Szóste z rzędu podium w Rajdowych Mistrzostwach Świata dla Kajetana... więcej
Sébastien PETIT wygrywa w Korczynie
Niedzielna odsłona 19 Wyścigu Górskiego Prządki – Valvoline, była... więcej
Kristensson i Johansson wygrywają 41. Rajd Podlaski
Szwedzka załoga Tom Kristensson/Andreas Johansson (Hyundai i20 R5) wygrała... więcej
Trzecie miejsce Kajetanowicza przed finałowym etapem Rajdu Portugalii 2022
Startujący w kategorii WRC 2 Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak zajmują... więcej
Dubai i Petit wygrywają I Rundę GSMP
Ulewny deszcz przywitał w sobotni poranek  73 kierowców, startujących w... więcej
SZWEDZI NA PROWADZENIU PO I ETAPIE 41. RAJDU PODLASKIEGO
Tom Kristensson i Andreas Johansson (Hyundai i20 R5) przewodzą klasyfikacji... więcej
Świetne wyniki Kajetanowicza
Zakończył się pierwszy etap Rajdu Portugalii, czwartej rundy Rajdowych... więcej
19. Wyścig Górski Prządki - Valvoline
W Krośnie zainaugurowano międzynarodowy sezon wyścigów górskich FIA IHC 73... więcej

Strony

- Archiwum