Pierwszy dzień Rajdu Monte Carlo z defektem silnika

Pierwszy dzień Rajdu Monte Carlo stanowił prawdziwe wyzwanie dla załogi LOTOS Rally Team. Podczas wszystkich czterech rozegranych wczoraj odcinków specjalnych Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak zmagali się z defektem silnika. Pierwsze problemy pojawiły się na 8 kilometrze pierwszego 37 kilometrowego odcinka. Samochód tracił moc a powodem były tylko trzy działające cylindry. Pomimo prób podjętych przez serwis po drugim odcinku specjalnym nie udało się usunąć usterki. Na trzecim oesie po przejechaniu około 10 kilometrów silnik ponownie stracił moc. Dodatkowo załoga straciła na tym odcinku ponad 2 minuty na zmianę przebitej opony. Po przejechaniu 135 kilometrów oesowych w Rajdzie Monte Carlo załoga LOTOS Rally Team zajmuje obecnie 21. miejsce ze stratą ponad 14 minut do Sebastiana Loeba. W klasyfikacji WRC prowadzi Loeb przed Ogierem (+1:20.3) i Hirvonenem (+1:46.7)


Fot. Lotos Rally Team

„Niestety Rajd Monte Carlo nie przywitał nas zbyt łaskawie. Po kilku kilometrach pierwszego odcinka zaczęliśmy mieć problemy z silnikiem. Straciliśmy moc, jechaliśmy tylko na trzech cylindrach. Zatrzymaliśmy się na dojazdówce, aby sprawdzić, czy możemy sami cokolwiek zrobić. Niestety nie znaleźliśmy przyczyny. Wystartowaliśmy do drugiego oesu, po którym zaplanowany był serwis licząc, że uda się nam dojechać do mety odcinka. Podczas strefy serwisowej, inżynier i mechanicy próbowali znaleźć usterkę. Okazało się jednak, że nie udało się rozwiązać problemu w 100 procentach i kolejne dwa odcinki pokonaliśmy również niesprawnym samochodem. Jakiekolwiek porównywanie czasów w tej chwili nie ma sensu, bo straciliśmy mnóstwo czasu jadąc niesprawnym samochodem. Przed nami trzy kolejne dni rywalizacji, więc wszystko jest możliwe. Teraz przed nami 45 minutowy serwis. Liczę na to, że mechanikom uda się zdiagnozować problem i jutro wystartujemy sprawnym MINI WRC. ” - powiedział Michał Kościuszko.


Fot. Lotos Rally Team

Dzisiaj kolejny dzień rajdu podczas którego zawodnicy mają do pokonania 6 odcinków specjalnych o łącznej długości 132,50 kilometrów oesowych.

Strategicznym partnerem zespołu LOTOS Rally Team jest Grupa LOTOS. Partnerami wspierającymi starty Michała Kościuszko w Mistrzostwach Świata w kategorii WRC są także marka paliw LOTOS Dynamic, marka olejów silnikowych LOTOS oraz marka Red Bull
 

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

Team WRT na dziewiątym miejscu w drugim treningu
Druga sesja treningowa padła łupem zespołu United Autosports. Team WRT... więcej
Szansa na podium!
Ostatnia runda European Le Mans Series odbędzie się w najbliższą niedzielę, 24... więcej
,
Finał Mistrzostw Polski Rallycross na Autodromie Słomczyn
Już w najbliższy październikowy weekend (23-24.10) na Autodromie Słomczyn... więcej
Sezon Porsche Esports Sprint Challenge Poland 2021 wchodzi na ostatnią prostą
Po tygodniowej przerwie kierowcy PESCP przygotowują się do ostatnich dwóch rund... więcej
17 załóg w finale sezonu Motul HRSMP
66. edycja Rajdu Wisły – jednego z najstarszych i najbardziej znanych... więcej
Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk Mistrzami Polski!
Na rajdzie Koszyc nie było niespodzianek. Liderzy klasyfikacji pewnie wygrali... więcej
Zwroty akcji na Słowacji – zagraniczna runda Motul HRSMP dla Lutego i Celińskiego
To nie był wyłącznie słodki rajd dla duetu Luty/Celiński. Długa jazda za... więcej
Rajd Hiszpanii 2021: Kajetanowicz i Szczepaniak na podium! Polacy nowymi liderami kategorii WRC 3!
Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wywalczyli piąte podium w swoim... więcej
Świetne tempo i awans Kajetanowicza!
Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wygrali w swojej kategorii finałową... więcej

Strony

- Archiwum