Pierwszy dzień Rajdu Monte Carlo z defektem silnika

Pierwszy dzień Rajdu Monte Carlo stanowił prawdziwe wyzwanie dla załogi LOTOS Rally Team. Podczas wszystkich czterech rozegranych wczoraj odcinków specjalnych Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak zmagali się z defektem silnika. Pierwsze problemy pojawiły się na 8 kilometrze pierwszego 37 kilometrowego odcinka. Samochód tracił moc a powodem były tylko trzy działające cylindry. Pomimo prób podjętych przez serwis po drugim odcinku specjalnym nie udało się usunąć usterki. Na trzecim oesie po przejechaniu około 10 kilometrów silnik ponownie stracił moc. Dodatkowo załoga straciła na tym odcinku ponad 2 minuty na zmianę przebitej opony. Po przejechaniu 135 kilometrów oesowych w Rajdzie Monte Carlo załoga LOTOS Rally Team zajmuje obecnie 21. miejsce ze stratą ponad 14 minut do Sebastiana Loeba. W klasyfikacji WRC prowadzi Loeb przed Ogierem (+1:20.3) i Hirvonenem (+1:46.7)


Fot. Lotos Rally Team

„Niestety Rajd Monte Carlo nie przywitał nas zbyt łaskawie. Po kilku kilometrach pierwszego odcinka zaczęliśmy mieć problemy z silnikiem. Straciliśmy moc, jechaliśmy tylko na trzech cylindrach. Zatrzymaliśmy się na dojazdówce, aby sprawdzić, czy możemy sami cokolwiek zrobić. Niestety nie znaleźliśmy przyczyny. Wystartowaliśmy do drugiego oesu, po którym zaplanowany był serwis licząc, że uda się nam dojechać do mety odcinka. Podczas strefy serwisowej, inżynier i mechanicy próbowali znaleźć usterkę. Okazało się jednak, że nie udało się rozwiązać problemu w 100 procentach i kolejne dwa odcinki pokonaliśmy również niesprawnym samochodem. Jakiekolwiek porównywanie czasów w tej chwili nie ma sensu, bo straciliśmy mnóstwo czasu jadąc niesprawnym samochodem. Przed nami trzy kolejne dni rywalizacji, więc wszystko jest możliwe. Teraz przed nami 45 minutowy serwis. Liczę na to, że mechanikom uda się zdiagnozować problem i jutro wystartujemy sprawnym MINI WRC. ” - powiedział Michał Kościuszko.


Fot. Lotos Rally Team

Dzisiaj kolejny dzień rajdu podczas którego zawodnicy mają do pokonania 6 odcinków specjalnych o łącznej długości 132,50 kilometrów oesowych.

Strategicznym partnerem zespołu LOTOS Rally Team jest Grupa LOTOS. Partnerami wspierającymi starty Michała Kościuszko w Mistrzostwach Świata w kategorii WRC są także marka paliw LOTOS Dynamic, marka olejów silnikowych LOTOS oraz marka Red Bull
 

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 

News

Kolejne wyzwanie Kajetanowicza, kierowca ORLEN Rally Team gotowy na Rajd Sardynii!
Załoga ORLEN Rally Team w składzie Kajetan Kajetanowicz i Maciej... więcej
Driftingowe Mistrzostwa Polski: bokiem do przodu!
Drifting to niezwykle widowiskowa dyscyplina sportu motorowego, która... więcej
W dniu 31 maja 2024 Biura ZG PZM będą nieczynne.
W dniu 31 maja 2024 r. (piątek) biura ZG PZM na ulicy Kazimierzowskiej 66 i... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego 06.06.2024 r., Gdańsk
Szkolenie jest kierowane do kandydatów na sędziów sportu samochodowego będących... więcej
Wyścig Górski Prządki: niedziela rekordów
Niedzielne rozdanie 21. Wyścigu Górskiego Prządki to podjazdy wyścigowe 2... więcej
Kacper Sztuka po debiucie na ulicach Monako
Księstwo Monako ugościło stawkę FIA Formula 3™ Championship w ... więcej
GSMP: Karol Krupa wygrywa wyścig na swoim terenie
Karol Krupa (POL, Skoda Fabia), zawodnik Automobilklubu Małopolskiego Krosno... więcej
Wyścig Prządki: Ostatnie odliczanie przed startem
Odbiór Administracyjny i techniczne Badanie Kontrolne, rozpoczęły 21.... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 25.05.2024 r., Marki
1. Termin:25 maja 2024 (sobota).2. Miejsce:Polska Federacja Driftingu Sp. z o.o... więcej

Strony

- Archiwum