Pechowa końcówka RMCH

Nie udało się załodze Mercedesa 280 CE Adamowi Polakowi i Karolowi Jaskłowskiemu utrzymać miejsca w pierwszej dziesiątce Rallye Monte Carlo Historique. Po raz drugi w osiągnięciu dobrego wyniku przeszkodziła przebita opona. Karol Jaskłowski po zakończeniu rywalizacji tak komentował wydarzenia na ostatnim odcinku rajdu: - Złapaliśmy kapcia (kamień na wewnętrznej) w połowie ZR14, który miał 47,22km. Zmienialiśmy koło i na 40 km dogoniliśmy "swój czas". Było szybko. Czekamy na wyniki. Jesteśmy na mecie!

Niestety pogoń za czasem nie dała rezultatów – spóźnienia okazały się zbyt duże. W efekcie załoga Dom Development Rallye Team zajęła dopiero 165 miejsce. Nie tylko Polak miał problemy. Dotychczasowy lider rajdu Giordano Mozzi również mocno spadł w klasyfikacji generalnej i zakończył rajd na 92 miejscu.

Kłopoty na trasie miała również nasza druga załoga z czołówki rajdu. Polski Fiat 125p Romualda Chałasa uległ awarii, co skończyło się sporą stratą i 73 pozycją na koniec rajdu. W zamian swój wynik poprawiły inne polskie załogi: Andrzej Postawka w Zastavie 1100 zakończył rajd na znakomitym 19 miejscu, zaś Paweł Molgo w Polskim Fiacie 125p na 20 miejscu. Molgo na dwóch ostatnich odcinkach poprawił swoją lokatę o ponad 70 pozycji. W obydwu przypadkach zaprocentowało doświadczenie zawodników zebrane w poprzednich edycjach RMCH .

Mimo pechowej końcówki trzeba przyznać, że był to najlepszy występ polskich załóg w RMCH.

Wyniki Rallye Monte Carlo Historique 2016:
1. PERFETTI Daniele (GBR) / KESSEL Ronnie (SUI) - ALPINE-RENAULT A110 1600 S
2. HASLER Jean-Luc (FRA) / BLONDEAU Sylvain (FRA) - FORD ESCORT RS2000 Mk2
3. AGHEM Gianmaria (ITA) / CUMINO Diego (ITA) - LANCIA FULVIA COUPE 1200

19. POSTAWKA Andrzej / POSTAWKA Stanisław – ZASTAVA 1100
20. MOLGO Paweł / JANDROWICZ Janusz - POLSKI FIAT 125p
54. BURCHARD Robert / GAC Grzegorz - POLSKI FIAT 125p
73. CHAŁAS Romuald / BORYSŁAWSKI Tomasz - POLSKI FIAT 125p
84. LANGE Mauritz (SWE) / BANY Piotr - Porsche 911 SC
165. POLAK Adam / JASKŁOWSKI Karol - MERCEDES BENZ 280 CE
171. GROCHOWSKI Jacek / BUSZKIEWICZ Henryk - POLSKI FIAT 125p
179. MILLER Jacek / CIERLINSKI Włodzimierz – FIAT X1/9
193. LUBIAK Andrzej / SZYMANSKI Jerzy – LANCIA BETA MONTECARLO

fot. K. Jaskłowski / Dom Development Rallye Team

 

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

XXV Mazowiecki Rajd Weteranów Szos "Magnet 2020" - zmiana terminu
Z powodu globalnej sytuacji epidemiologicznej zmuszeni jesteśmy odwołać Rajd... więcej
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 06-14.04.2020 r.
Uprzejmie informujemy, że w dniach 06.04-09.04.2020 i 14.04–17.04.2020r.... więcej
Centrum Informacyjne Rządu na temat koronawirusa
W związku z licznymi pytaniami w załączeniu briefy przygotowane przez... więcej
Nowa wersja konkursu PZM dla kibiców
Drodzy kibice!Ze względu na trudny czas związany z epidemią koronawirusa, jaki... więcej
Bałtycki Rajd - I runda motocyklowych MPPZ - zmiana daty
W związku z aktualną sytuacją, zarówno w kraju, jak i na świecie, jesteśmy... więcej
#NasiMistrzowie #OurChamps
Kochani! Dobrze wiemy, jak trudny jest to czas dla nas wszystkich i jak wielka... więcej
#zostańwdomu, ale jeśli jedziesz gdzieś samochodem, warto o tym pamiętać
Drodzy kierowcy!Wszyscy doskonale już wiemy, jak prawidłowo myć ręce, czym je... więcej
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 18-27.03.2020r.
Uprzejmie informujemy, że w dniach 18-27.03.2020r. Biura Zarządu Głównego... więcej
I runda MPPZ w Stalowej Woli odwołana
Z przykrością informujemy, że w związku z sytuacją epidemiologiczną... więcej
Retro Carpathia - runda MPHRR - przełożona na październik
Ze względu na panującą sytuację w naszym kraju i mając na uwadze... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens