Pechowa końcówka RMCH

Nie udało się załodze Mercedesa 280 CE Adamowi Polakowi i Karolowi Jaskłowskiemu utrzymać miejsca w pierwszej dziesiątce Rallye Monte Carlo Historique. Po raz drugi w osiągnięciu dobrego wyniku przeszkodziła przebita opona. Karol Jaskłowski po zakończeniu rywalizacji tak komentował wydarzenia na ostatnim odcinku rajdu: - Złapaliśmy kapcia (kamień na wewnętrznej) w połowie ZR14, który miał 47,22km. Zmienialiśmy koło i na 40 km dogoniliśmy "swój czas". Było szybko. Czekamy na wyniki. Jesteśmy na mecie!

Niestety pogoń za czasem nie dała rezultatów – spóźnienia okazały się zbyt duże. W efekcie załoga Dom Development Rallye Team zajęła dopiero 165 miejsce. Nie tylko Polak miał problemy. Dotychczasowy lider rajdu Giordano Mozzi również mocno spadł w klasyfikacji generalnej i zakończył rajd na 92 miejscu.

Kłopoty na trasie miała również nasza druga załoga z czołówki rajdu. Polski Fiat 125p Romualda Chałasa uległ awarii, co skończyło się sporą stratą i 73 pozycją na koniec rajdu. W zamian swój wynik poprawiły inne polskie załogi: Andrzej Postawka w Zastavie 1100 zakończył rajd na znakomitym 19 miejscu, zaś Paweł Molgo w Polskim Fiacie 125p na 20 miejscu. Molgo na dwóch ostatnich odcinkach poprawił swoją lokatę o ponad 70 pozycji. W obydwu przypadkach zaprocentowało doświadczenie zawodników zebrane w poprzednich edycjach RMCH .

Mimo pechowej końcówki trzeba przyznać, że był to najlepszy występ polskich załóg w RMCH.

Wyniki Rallye Monte Carlo Historique 2016:
1. PERFETTI Daniele (GBR) / KESSEL Ronnie (SUI) - ALPINE-RENAULT A110 1600 S
2. HASLER Jean-Luc (FRA) / BLONDEAU Sylvain (FRA) - FORD ESCORT RS2000 Mk2
3. AGHEM Gianmaria (ITA) / CUMINO Diego (ITA) - LANCIA FULVIA COUPE 1200

19. POSTAWKA Andrzej / POSTAWKA Stanisław – ZASTAVA 1100
20. MOLGO Paweł / JANDROWICZ Janusz - POLSKI FIAT 125p
54. BURCHARD Robert / GAC Grzegorz - POLSKI FIAT 125p
73. CHAŁAS Romuald / BORYSŁAWSKI Tomasz - POLSKI FIAT 125p
84. LANGE Mauritz (SWE) / BANY Piotr - Porsche 911 SC
165. POLAK Adam / JASKŁOWSKI Karol - MERCEDES BENZ 280 CE
171. GROCHOWSKI Jacek / BUSZKIEWICZ Henryk - POLSKI FIAT 125p
179. MILLER Jacek / CIERLINSKI Włodzimierz – FIAT X1/9
193. LUBIAK Andrzej / SZYMANSKI Jerzy – LANCIA BETA MONTECARLO

fot. K. Jaskłowski / Dom Development Rallye Team

 

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

RMCH 2020: Pechowa końcówka Polaków
Polskie załogi w komplecie zakończyły rywalizację w tegorocznym Rallye Monte... więcej
RMCH 2020: Polacy robią swoje
Jak widać na powyższym obrazku Rallye Monte Carlo Historique to nie... więcej
RMCH 2020: Świetna jazda Polaków
Dobre wieści dochodzą do nas z Monte Carlo. Dziś polskie załogi dały pokaz... więcej
PZM świętował 70-lecie działalności
Działacze z całego kraju, wybitni zawodnicy sportów motorowych ... więcej
RMCH po dwóch etapach
Jesteśmy po dwóch etapach Rallye Monte Carlo Historique 2020. Na razie... więcej
Dziś startuje Rallye Monte Carlo Historique
Dziś, w piątek, z Monte Carlo wystartuje 5 polskich załóg startujących w Rallye... więcej
Zaproszenie na Retro Carpathia 2020 - I rundę MPHRR
Automobilklub Doliny Sanu zaprasza na drugą edycję Rajdu Retro Carpathia. ... więcej
Bałtycki Rajd - I runda motocyklowych MPPZ - zapowiedź
W dniach 23.04 – 24.04.2020 roku w Łebie, ośrodek Inter Camp'84, ul.... więcej
Biuletyn PZM - Grudzień 2019
Koniec roku! Okres świętowania oraz podsumowania mijających 12 miesięcy. Nie... więcej
27 grudnia 2019 r. Biuro ZG PZM będzie nieczynne
Informujemy, że w dniu 27 grudnia 2019 r. (piątek)  Biuro Zarządu Głównego... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens