Jerzy Nowakowski wygrał klasę i zajął trzecie miejsce w Kategorii 2 podczas 34. Buzetski Dani, chorwackiej rundy FIA Historic Hill Climb Championship. Nowakowski utrzymał drugie miejsce w HHCC - za Guido Vivaldą. W kalendarzu pozostał Coppa del Chianti Classico.
Na półwyspie Istria zakończyły się mistrzostwa Europy. Podobnie jak w 2013 roku, najszybszy był Miloš Beneš, wicemistrz EHCC w Kategorii II. Kierowca GMS Racing Team wyprzedził o 1,5 sekundy Patrika Zajelšnika. Trzeci stopień podium przypadł Davidowi Hauserowi.
34. BUZETSKI DANI
1. Miloš Beneš (CZ) Osella FA30 4.28,962
2. Patrik Zajelšnik (SLO) Norma M20F +1,500
3. David Hauser (L) Wolf GB08F1 +1,732
4. Fausto Bormolini (I) Reynard K02 +2,011
5. László Szász (H) Juno SSE2 +25,038
6. Karl Schagerl (A) Volkswagen Golf Rallye TFSI-R +31,557
7. Andreas Stollnberger (A) Dallara F3 +32,162
8. Riccardo Ala (I) Sighinolfi BMW +32,235
9. Franco Berto (I) Formula Renault Monza +37,804
10. Andreas Gabat (A) Ford Escort RS Cosworth +38,725
KOŃCOWA PUNKTACJA EHCC
Kategoria I
1. Stefanovski 265, 2. Malý 200, 3. Vojáček 181, 4. Los 139, 5. Schweiger 129, 6. Jerman 124.
Kategoria II
1. Faggioli 200, 2. Beneš 192, 3. D. Michl 180, 4. F. Bormolini 158, 5. Hauser 157, 6. Vitver 149.
HHCC
1. Edmont Guistarini (I) Chevron B48 F2 5.20,335
2. Roberto Turriziani (I) Osella PA/N +15,475
3. Jean-Marie Alméras (F) Porsche 935 L +15,956
4. Guido Vivalda (I) Porsche Carrera RS +26,218
5. Gerald Glinzner (A) Porsche 911 Carrera +26,231
6. Giuliano Palmieri (I) De Tomaso Pantera +26,781
7. Harald Mössler (A) Steyr Puch Bergspyder +35,889
8. Lukaš Matušek (CZ) Skoda 130 RS +52,397
9. Mladen Sigurnjak (HR) Volkswagen Golf I +55,585
10. Jerzy Nowakowski (PL) BMW 2002 TI +58,154