Mozart w czerwonym MG

To historia najmłodszego Mistrza w dziejach Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych. To także historia samochodu odnalezionego w wędzarni ryb. A również - a może przede wszystkim - to historia niesamowitego przypadku i tego, w jak przedziwny sposób splatają się ludzkie losy.

Doświadczenia z wczesnego dzieciństwa często zapisują się bardzo trwałą nutą w dorosłym życiu. Nie inaczej jest w przypadku tegorocznego Mistrza post 1970 - Pana Olafa Mrowca, który swój pierwszy kontakt z pojazdami zabytkowymi zawdzięcza swojemu Ojcu i jego kolekcjonerskiej pasji.  To z nim obecny Mistrz zaczął jeździć na zloty i rajdy, zanim jeszcze sam zasiadł za kierownicą. Na Mistrzostwach Polski zadebiutował w 2010 roku jako świeżo upieczony kierowca, na Lancii Fulvii GT z 1967 roku, reprezentując Automobilklub Beskidzki. Debiut zaowocował 5 miejscem w klasie post 1960. Jednak to nie Lancia miała okazać się mistrzowskim samochodem.

W 2007 roku panowie wybrali się w podróż na Wyspy Brytyjskie, by znaleźć wymarzoną Lancię. Ale dzięki przypadkowi, przygoda ta zakończyła się zupełnie inaczej. Podczas przypadkowej, niezobowiązującej wizyty w składzie pośrednika w obrocie używanymi  samochodami w Abergele, który mieścił się w starej wędzarni ryb, Pan Olaf wypatrzył niewielki czerwony kabriolet wśród setki ściśle upakowanych automobili w bardzo różnym stanie. Niewiele później, czerwone MG przyjechało do Polski, a Pan Olaf sam zabrał się za jego remont.

Samochód miał sportowe modyfikacje, a według słów poprzedniego właściciela - brał udział w wielu wyścigach. Sportowy duch nie opuścił Midgeta, co już wkrótce miało się bardzo dobitnie okazać. W 2011 roku Pan Olaf wystartował w nim po raz pierwszy.  Jednak dopiero rok później MG miał "wjechać"  na podium, kiedy to Pani Anna Kubica zajęła miejsce pilota. W międzyczasie w życiu Pana Olafa zaszły bowiem spore zmiany. Zmienił miejsce zamieszkania, a co za tym idzie - barwy klubowe. Poznał także - jak się okazało, wreszcie! - swoją pilotkę. Przez poprzednie lata mijali się o włos. Nawet w Wielkiej Brytanii znaleźli się oboje w jednym czasie, nie wiedząc o tym. I kiedy miesiąc później spotkali się - przy czerwonym MG - stworzyli znakomitą załogę i wywaliczyli razem mistrzostwo Polski, zwyciężając na rundach MPPZ w Stalowej Woli, Częstochowie i Bielsku-Białej.

Będziemy śledzić dalsze losy czerwonego MG i jego załogi. Życzymy im wielu udanych startów i dalszych znakomitych wyników.

Pojazdy zabytkowe: 
Słowa kluczowe: 
Share

News

Biuletyn PZM Nr 18 - Luty 2020
Rok 2020 jest szczególny dla Polskiego Związku Motorowego, który obchodzi... więcej
Potocki, Stoch i Balicki w Le Mans Classic
Zgodnie z zapowiedziami z sezonu 2019 panowie Jan Potocki, Marian Stoch i... więcej
PZM świętował 70-lecie działalności
Działacze z całego kraju, wybitni zawodnicy sportów motorowych ... więcej
RMCH 2020: Pechowa końcówka Polaków
Polskie załogi w komplecie zakończyły rywalizację w tegorocznym Rallye Monte... więcej
RMCH 2020: Polacy robią swoje
Jak widać na powyższym obrazku Rallye Monte Carlo Historique to nie... więcej
RMCH 2020: Świetna jazda Polaków
Dobre wieści dochodzą do nas z Monte Carlo. Dziś polskie załogi dały pokaz... więcej
RMCH po dwóch etapach
Jesteśmy po dwóch etapach Rallye Monte Carlo Historique 2020. Na razie... więcej
Dziś startuje Rallye Monte Carlo Historique
Dziś, w piątek, z Monte Carlo wystartuje 5 polskich załóg startujących w Rallye... więcej
Zaproszenie na Retro Carpathia 2020 - I rundę MPHRR
Automobilklub Doliny Sanu zaprasza na drugą edycję Rajdu Retro Carpathia. ... więcej
Bałtycki Rajd - I runda motocyklowych MPPZ - zapowiedź
W dniach 23.04 – 24.04.2020 roku w Łebie, ośrodek Inter Camp'84, ul.... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens