Mówią przed 42. Rajdem Świdnickim-KRAUSE - 2. rundą LOTOS RSMP i 2. rundą RPP

Sławomir Ogryzek:
Bardzo lubię Rajd Świdnicki i cieszę się, że po raz kolejny mogę w nim wystartować. W ramach treningu przed drugą rundą RSMP wzięliśmy udział w węgierskim Rajdzie Miszkolc. Mieliśmy tam okazję poznać nasz nowy samochód, który mimo przynależności do tej samej klasy co Citroën C2-R2, znacznie się od niego różni i są to różnice zdecydowanie na korzyść 208 R2. W Miszkolcu napotkaliśmy na kilka „chorób wieku dziecięcego” nowej konstrukcji Peugeota i sami nie ustrzegliśmy się błędów. Liczę, że w ten sposób limit niekorzystnych zdarzeń i niepowodzeń został już dla naszego zespołu w tym sezonie wykorzystany i wzorem ubiegłych lat wywieziemy z Rajdu Świdnickiego pozytywne emocje.

Jakub Wróbel:
Tegoroczna edycja dolnośląskiego klasyka zapowiada się niezwykle ciekawie. Obsada jest bardzo liczna i mocna, szczególnie w ośce i klasie 6, w której jesteśmy klasyfikowani. Samych Peugeotów 208 R2 startuje aż sześć! Oesy w Górach Sowich są wszystkim znane i przez wszystkich lubiane. Na tą chwilę jedyną niewiadomą są kaprysy pogody, a jak wiemy po ostatniej edycji  zawodów, wszystkiego się można w Świdnicy spodziewać. Mamy nadzieję że szybko znajdziemy wspólny język z naszym nowym samochodem i od sobotniego popołudnia do niedzielnego wieczoru będziemy się bez przeszkód ścigać się na tych bardzo szybkich i wymagających odcinkach.

Jan Chmielewski:
Historia zatoczyła koło. Po sześciu latach nasz zespół znów występuje pod nazwą WESEM – NEO Rally Team, a więc pod banderą moich sponsorów, z którymi zadebiutowaliśmy w C2R2 Teams’ Challenge w sezonie 2008. Wynika z tego także, że jest to szósty rok moich startów w markowym pucharze Citroena. Ktoś kto ma wątpliwości czy dobrym pomysłem jest spędzenie kolejnego roku w tym samym samochodzie, nie rozumie chyba jakie możliwości daje program Citroen Racing Trophy dla zawodnika takiego jak ja. W warsztacie Race Rent, przygotowującym naszego DS3 R3 trwają ostatnie prace. Na koniec pozostanie nam przykręcić na piątkowy prolog ksenonową elektrownię WESEM kluczami NEO tools. Do zobaczenia w Świdnicy!

Jakub Gerber:
Po rocznej przerwie wracam na prawy fotel rajdówki Janka Chmielewskiego i bardzo się z tego faktu cieszę. Sezon wspólnych startów zaczynamy od dobrze nam wszystkim znanego Rajdu Świdnickiego. Począwszy od 2005 roku opuściłem tylko jedną edycję tych zawodów i zawsze z radością wracam na oesy w Górach Sowich, a w tym roku zapowiada się, że konfiguracja trasy będzie najlepsza od lat. Jestem też pewien, że aura nie będzie nam płatać takich figli jak w ubiegłym roku, a gdyby jeszcze oszczędziła nam opadów deszczu, to liczna na liście zgłoszeń grupa „osiek” będzie walczyć nie tylko między sobą, ale także o wysokie pozycje w klasyfikacji generalnej.
 

Tomasz Czopik:
Startujemy w drugim rajdzie w tym roku. Rajd Świdnicki, dawniej Elmot, jadę już chyba dwudziesty pierwszy raz. Nie ma metra drogi na tym rajdzie, którego bym nie znał z wcześniejszych lat. Nie ma nic dla mnie nowego. Ale cieszę się, bo nigdy nie jechałem go tak fajnym autem, w sam raz do takich zakrętów, do takich dróg. S2000 na Świdnickim, jak będzie sucho, to będzie świetne narzędzie. Celuję w piątkę, bo w tym roku jest naprawdę mocna paka, a ja już nie mam czasu, tak jak dawniej trenować i spędzać go w rajdówce.
Fajnie byłoby,  gdyby było sucho. Po ostatnim rajdzie mamy dość deszczu. Podczas testów na starym odcinku specjalnym, super do testowania przed rajdem Świdnickim, wypracowaliśmy sobie wszystkie kąty ustawienia, bo jednak mieliśmy je złe na Arłamowie.
Przyjeżdżajcie wszyscy na rajd, dopingujcie, bo mamy naprawdę w tym roku fajne Mistrzostwa Polski.

Samochody: 

News

Wystartował Rajd Safari, Kajetanowicz liderem w WRC2 Challenger!
Z tradycyjnym dopingiem tłumu fanów rozpoczęła się rywalizacja w ... więcej
Wśród afrykańskiej fauny i flory – WRC Rajd Safari 2024 na żywo w Motowizji
Po ponad miesięcznej przerwie do rywalizacji powracają najlepsze... więcej
Rajd Polski: 300 kilometrów oesowych i 70 widowiskowych stref kibica
Ponad 300 kilometrów na trasach dziewiętnastu, szutrowych odcinków... więcej
Komunikat GKSS PZM nr 5/2024
Informujemy, że Komunikat Głównej Komisji Sportu Samochodowego PZM nr 5/2024... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-R, 06-07.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU KANDYDATÓW NA LICENCJĘ ZAWODNIKA I LICENCJĘ... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 06.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-C, NDJ-C, 14-15.04.2024, Tor Kielce
1. Termin: 14 - 15 kwietnia 2024 r. (niedziela i poniedziałek) 2.... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, szkolenie na licencje stopnia ND-R, 03.04.2024, Gdynia
Szkolenie sędziów sportu samochodowego oraz szkolenie na licencję stopnia ND-R... więcej
Kajetanowicz i Szczepaniak już w Kenii, czas na legendarne Safari!
Gdyby kibice mieli wybierać rajdy według klucza: najbardziej ikoniczne,... więcej

Strony

- Archiwum