Mówią po Rally Liepāja

ŁUKASZ KABACIŃSKI:
Rally Liepaja to super rajd, na który bardzo chciałem wrócić po zeszłorocznym starcie zakończonym na 8. miejscu. Celem była pierwsza piątką, niestety nie udało się go osiągnąć. Sporo czasu straciliśmy na nocnym oesie, na którym niektórzy konkurenci jechali jeszcze w dzień. W niedzielę chciałem pojechać nieco szybciej, niestety popełniłem kilka błędów i uciekła cenna minuta. Cieszy mnie bardzo dobrze przygotowane auto przez Witek Motorsport i dużo szybsza jazda niż rok temu. Podziękowania dla Luma, CarSpa, Delteks, epaczka, supercar oraz wszystkich zaangażowanych. Fot. Maciej Niechwiadowicz.


Fot. www.fiaerc.com
ALEKS ZAWADA:
To był naprawdę bardzo, bardzo trudny rajd. Zmienna nawierzchnia, zróżnicowana przyczepność i wysokie (jak na zimowe zawody) temperatury, które roztopiły śnieg. Walczyliśmy po raz pierwszy naszym Oplem Adamem i mimo niewielkiej ilości kilometrów, które zrobiłem w nim do tej pory, miałem dużo radości z jazdy. Samochód spisywał się naprawdę świetnie, co pokazaliśmy wygrywając szósty odcinek specjalny. Niestety nie dane było nam stanąć na mecie rajdu – wypadliśmy z trasy na jednym z zakrętów, i choć udało się powrócić na trasę, uszkodziła się chłodnica i musieliśmy zrezygnować z dalszej jazdy, aby nie uszkodzić silnika. Jest to dosyć przytłaczające, jednak myślami jesteśmy już w Irlandii, gdzie rozegrana zostanie asfaltowa runda, czyli bardziej znana mi nawierzchnia, na której postaramy się powalczyć o zwycięstwo. Łatwo zauważyć, że nasz nowy samochód jest w stanie wygrywać nie tylko odcinki ale i rajdy, co udowodnił nasz kolega z zespołu Opel Motorsport, Emil Bergkvist. Gratuluję jemu oraz całemu zespołowi, postaram się powtórzyć jego sukces w najbliższej rundzie. Dziękuję za doping i wsparcie, a także za pomoc w powrocie na trasę. Więcej informacji i zdjęć znajdziecie na moim fan page, www.facebook.com/alekszawadaofficial. Dziękuję również partnerom, którzy wspierają nasze starty w ERC: Media Service Zawada, firmie Abaprim oraz Opel Motorsport, który zapewnia nam wsparcie techniczne i logistyczne.
Partnerami zespołu MSZ Racing są: Wydawnictwo Media Service Zawada oraz firma Abaprim – fabryka reklamy.


Fot. www.fiaerc.com
WOJCIECH CHUCHAŁA:
Może i dobry PR-owiec powiedziałby, że do momentu opuszczania trasy byliśmy najwyżej klasyfikowaną polską załogą, ale ja uważam, że ten rajd dał nam lekcję życia :) Koledzy z Łotwy, jak i Szwedzi nie byli zbyt uprzejmi, ale tak naprawdę to lubię też przegrywać. Zawsze bardzo mnie to motywowało, żeby walczyć jeszcze mocniej i na końcu stanąć na wygranej pozycji. Tak że dzięki! :) Dziękuje również naszym Partnerom: Peugeot Polska, Rexona Men, DIL SUROWCE WTÓRNE, MD Power Racing, GoPro oraz ICEO za zaufanie i wsparcie. Następny razem będę kontratakował :). Oglądnijcie podsumowanie filmowe na naszym profilu facebook.com/WojciechChuchala


Fot. www.fiaerc.com
ŁUKASZ PIENIĄŻEK:
Celem na ten weekend było przede wszystkim zbieranie doświadczenia. Nie nastawiałem się na rywalizację z dużo bardziej doświadczonymi zawodnikami, choć trzeba przyznać, że z odcinka na odcinek skutecznie niwelowałem straty od liderów. Niestety nie udało dotrzeć się do mety, ale takie są rajdy. Najważniejsze, że mogłem po raz pierwszy zmierzyć się w Rajdowych Mistrzostwach Europy. To była najbardziej owocna lekcja w mojej karierze. Dziękuję wszystkim kibicom za wsparcie i partnerom za umożliwienie mi występu w Rajdzie Liepaja.


Fot. www.fiaerc.com
KAJETAN KAJETANOWICZ:
Jesteśmy zadowoleni i bogatsi o doświadczenia. Zadowoleni, bo zrealizowaliśmy plan i utrzymaliśmy prowadzenie w klasyfikacji generalnej FIA ERC, a także zostaliśmy mistrzami śniegu i lodu. Bardzo cieszy tempo, jakie złapaliśmy już na samym początku rajdu. Świadczy ono o tym, że mocno się poprawiliśmy od zeszłego roku, a w tak trudnym cyklu właśnie o ten progres chodzi. W poprzednim sezonie ten rajd był dla nas zupełnie nowy, a dziś jesteśmy w stanie walczyć w nim o zwycięstwo. To doskonały i kolejny przykład na to, że warto ciężko pracować. A woli walki i chęci do pracy nie brakuje w całym LOTOS Rally Team. Zespół wraz z ekipą M-Sport Poland robią dobrą robotę, za co im bardzo dziękuję. Fajnie, że mogliśmy sprawdzić się w nowych warunkach, bo rajd jest zawsze świetnym poligonem doświadczalnym, a ja nadal pragnę się rozwijać. To właśnie robimy i będziemy robić, a dzięki naszym sponsorom mamy taką możliwość. Gratuluję Craigowi zwycięstwa i cieszę się z tego, że walka w kolejnych rundach mistrzostw Europy zapowiada się na niesamowicie zaciętą.


Fot. www.fiaerc.com
JAREK BARAN:
To był naprawdę wymagający rajd. Dzisiaj na pierwszej pętli warunki były ekstremalnie trudne. Miejscami mocno sypał śnieg, a wiatr zawiewał trasę. Wiele razy nie było widać w którym kierunku prowadzi droga, ale notatki działały doskonale. Robiliśmy dobre czasy, a przy okazji było sporo naprawdę dobrej zabawy.
Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team - Grupa LOTOS - a także i CUBE.ITG i Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.facebook.com/EmocjeDoPelna i www.facebook.com/KajetanKajetanowicz.


Fot. www.fiaerc.com
DOMINIK BUTVILAS:
Jestem bardzo szczęśliwy, to niewiarygodny rezultat. Przed rajdem wiedziałem, że będziemy liczyć się w walce o czołowe pozycje w generalce i o podium w ERC2, ale osiągnięcie tego wyniku jest nieprawdopodobne, szczególnie na poziomie mistrzostw Europy. Wszyscy członkowie zespołu wykonali znakomitą pracę i bardzo im za to dziękuję. Przygotowali fantastyczny samochód, który pracował bez zarzutu. Aż do ostatniej pętli jechałem z lekką rezerwą, bo jazda na 110% cały czas nie ma sensu. W końcówce rajdu pojawiła się sportowa złość, która podpowiedziała mi, by mocno nacisnąć, żeby zawalczyć o powrót na podium i zrobiliśmy to! Dziękujemy całemu Zespołowi i naszym Partnerom: Subaru Import Polska, Keratronik, Raiffeisen Leasing, Lemona Electronics, SJS oraz AIBĖ.


Fot. www.fiaerc.com
KAMIL HELLER:
Trzecie miejsce w Rajdzie Liepaja to ogromny sukces dla naszego zespołu. Ani przez chwilę nie było łatwo, a głównym wrogiem wszystkich załóg była pogoda. Wraz z Dominikiem wykonaliśmy tutaj bardzo ciężką pracę, której efektem jest pozycja na podium w rundzie mistrzostw Europy. To największy sukces w mojej karierze i nie byłoby go, gdyby nie wspólna praca całego Subaru Poland Rally Team. Z pewnością go uczcimy!


Fot. www.fiaerc.com
TOMASZ KASPERCZYK:
Rajd od początku nie układał się po naszej myśli. Na odcinku kwalifikacyjnym przebiliśmy oponę a pierwszego dnia czyściliśmy trasę dla kolejnych załóg. W drugiej pętli, kiedy złapaliśmy już dobre tempo, posłuszeństwa odmówiła pompa wspomagania i przejechaliśmy osiem ostatnich kilometrów odcinka z niesprawnym układem kierowniczym. Do drugiego etapu wystartowaliśmy z dobrym nastawieniem i w bojowym nastroju, niestety podczas pierwszego odcinka samochód stracił moc - silnik pracował na trzech cylindrach. Nie mając już szans na dobry wynik w rajdzie szkoda było ryzykować poważniejszym uszkodzeniem silnika, podjęliśmy więc decyzję o rezygnacji z dalszej jazdy. Najważniejsze że udało się przejechać sporo kilometrów, zbierając cenne doświadczenie.


Fot. www.fiaerc.com
DAMIAN SYTY:
Z racji wczorajszej awarii, dzisiejszy dzień postanowiliśmy potraktować jako mocny trening. Niestety, już po trzecim kilometrze pierwszego odcinka pojawiły się problemy z samochodem. Na dojazdówce pomiędzy odcinkami próbowaliśmy naprawić auto, ale było za mało czasu. Po przejechaniu kolejnego OS-u uznaliśmy że dalsza jazda z niesprawnym silnikiem jest zbyt ryzykowana i pojęliśmy przykrą dla nas decyzję o wycofaniu się z rajdu.
Rajd Liepaja zakończył zimowy etap przygotowań zespołu Tiger Rally Team do Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Tomasz Kasperczyk z Damianem Sytym rozpoczną sezon w krajowym czempionacie od startu w Rajdzie Świdnickim – Krause.

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

Mocna obsada ORLEN Baja Poland 2019
(23.08.2019) Terranova, Przygoński, Wasiliew, Hołowczyc – to nazwiska... więcej
500 wyścig DTM na Niemieckim torze Lausitzring
W najbliższy weekend odbędzie się jubileuszowy 500 wyścig DTM na Niemieckim... więcej
Polacy wśród faworytów – ORLEN Baja Poland już za tydzień
(20.08.2019) Blisko 100 zgłoszeń otrzymali organizatorzy ORLEN Baja Poland... więcej
22 Grand Prix Sopot - Gdynia: Weekend w Sopocie kolejnym sukcesem Szymona Łukaszczyka
Niedzielna odsłona 22 Grand Prix Sopot – Gdynia , będąca 10 Rundą... więcej
22 Grand Prix Sopot – Gdynia: Szymon Łukaszczyk znowu wygrywa wyścig
Szymon Łukaszczyk (Mitsubishi Lancer EVO V AMS) zwyciężył w sobotniej, 9... więcej
22 Grand Prix Sopot – Gdynia: Gwiazdy motorsportu przy sopockim Molo
Komplet 58 kierowców zgłoszonych do 22 Grand Prix Sopot – Gdynia pojawił... więcej
GSMP: Nadmorskie wyścigi „górali”
W dniach 16-18 sierpnia, jako podwójna runda Górskich Samochodowych Mistrzostw... więcej
Historyczne samochody, mocne tempo – Motul HRSMP po Rajdzie Rzeszowskim
Wymagająca trasa, kłopoty faworytów, sukcesy debiutantów i niespodziewane... więcej
28. RAJD RZESZOWSKI - Grzegorz Grzyb po raz czwarty triumfuje w Rzeszowie
(10.08.2019) Grzegorz Grzyb i Robert Hundla (Skoda Fabia R5) triumfowali w 28.... więcej

Strony

- Archiwum