Monte Carlo znów startuje z Warszawy!

Stolica Polski była w ubiegłym roku jednym z pięciu miast startowych czternastego Rajdu Monte Carlo Samochodów Historycznych. Organizacja startu w Warszawie, a także punktu tankowania we Wrocławiu zostały bardzo wysoko ocenione przez Automobilklub Monako, który zwrócił się z prośbą do Polskiego Związku Motorowego o podjęcie się tego samego zadania podczas 15. edycji tej wielkiej międzynarodowej imprezy. Dzięki temu, 29 stycznia br. o godzinie 13:19, pierwsza załoga wyruszy z Placu Teatralnego  w stolicy do rywalizacji o zwycięstwo w rajdzie.

- Ubiegłoroczny start „historycznego” Monte Carlo w Warszawie spotkał sie z wielkim zainteresowaniem mieszkańców stolicy. Fani sportów motorowych, a także motoryzacji mogli podziwiać wspaniałe, rzadko już dziś widywane modele samochodów oraz spotkać legendarnych kierowców rajdowych. Było to możliwe również dzięki życzliwości władz naszej stolicy, z którymi współpraca przy organizacji tego wydarzenia układa się znakomicie. Prośba Automobilklubu Monako to dowód uznania i powód do dumy dla Polskiego Związku Motorowego i Automobilklubu Polski. Z przyjemnością podejmujemy kolejne wyzwanie, które stanowi także znakomitą promocję Warszawy i Polski i nawiązuje również do dwudziestoletnich tradycji organizacji startu rajdowego klasyka z naszej stolicy  – powiedział Andrzej Witkowski, prezes Polskiego Związku Motorowego.

W tym roku w „historycznym” Monte Carlo startuje 9 polskich załóg. Osiem z nich zobaczymy podczas inauguracji w Warszawie, a jedną w Turynie. Stolica Polski jest obok Barcelony, Oslo, Glasgow, Reims oraz Turynu jednym z sześciu miast, w których rozpoczyna się słynny zlot gwiaździsty do Monte Carlo. Załogi, które wybrały Warszawę mają przed sobą najdłuższą trasę dojazdową liczącą 2355 kilometrów. Nieco bliżej jest do Monako z Oslo (2314 km), czy też Glasgow (2109 km). Znacznie krótszy dystans będą mieli przed sobą startujący z Barcelony (1000 km), Reims (1065 km) oraz Turynu (952 km).

- Ubiegły rok był wyjątkowy pod względem zainteresowania, ale również z powodu liczby załóg startujących z Warszawy. Organizatorzy Rallye Monte Carlo Historique zmienili jednak regulamin i ta zmiana wymusiła niejako na zawodnikach wybór miast. W tym sezonie, bez względu na „wiek” samochodu i pojemność silnika, można wybrać dowolne miasto, a to spowodowało, że większym powodzeniem cieszą się te miasta startowe, z których jest dużo bliżej do Monte Carlo. Ale w Warszawie i tak nie zabraknie renomowanych załóg i wspaniałych samochodów rajdowych sprzed lat, a także dodatkowych atrakcji przygotowanych przez organizatora. Będą też polscy uczestnicy, a wielką niespodzianką powinien być nasz gość i honorowy starter – poinformował Grzegorz Gac, koordynator rajdu w Polsce.

Lista załóg startujących z Warszawy
57 Mauritz Lange / Hans Sylvan S/S  
105 Jerzy Walentowicz / Wojciech Walentowicz PL/PL 
106 Bernhard Jensch / Andreas Platzer A/A  
107 Robert Burchard / Grzegorz Gac PL/PL  
110 Piotr Bany / Marcin Wydra PL/PL  
115 Adam Polak / Krzysztof Polak PL/PL   
117 Tomasz Jaskłowski / Karol Jaskłowski PL/PL 
121 Jean-Pierre Monieque / Jean-Pierre Maryl F/F 
125 Stanisław Postawka / Andrzej Postawka PL/PL 
156 Andrzej Duszyński / Błażej Mosiołek PL/PL  
159 Włodzimierz Cierliński / Jacek Miller PL/PL 
163 Karel Mach / Jan Blaha CZ/CZ 
166 Stanislav Kopt / Vlastimil Bidelnica CZ/CZ  
183 Erich Oelschlagel / Sebastian Klackl A/A  
185 Johannes Huber / Gerald Hegenbart A/A 
200 Günter Krause / Jörg Holzer D/D 
220 Andreas Vielgut / Alfred Tuchel D/D
229 Antoine Brajkovic / Didier Simonis B/B  
Porsche 911L (1968)
Alfa-Romeo 2000 GTV (1972)
BMW 2002 TI (1970)
Polski Fiat 125p (1979)
Zastawa 1100p (1979)
Polski Fiat 125p (1978)
Polski Fiat 125p (1972)
Citroen DS 21 (1970)
Polski Fiat 125p (1976)
Polski Fiat 125p (1973)
Polski Fiat 125p (1977)
Skoda 130 RS (1976)
Skoda 1000 MB (1968)
BMW 2002 (1971)
Porsche 911 Carrera RS (1973)
BMW 2002 (1975)
BMW 3.20 I (1977)
Ford Escort RS 2000 (1979)

 

 

* * * * *

Zorganizowany przez księcia Monako Rajd Monte Carlo odbył się po raz pierwszy w 1911 roku. Już wtedy była to niezwykle prestiżowa impreza o ogólnoeuropejskim zasięgu, a zawodnicy startowali z sześciu miast starego kontynentu: Genewy, Paryża, Boulogne sur Mer, Wiednia, Brukseli i Berlina. W latach 1959 – 1979, jednym z miejsc startowych była także Warszawa.
Od 14 lat (pierwszy rajd odbył  się w 1988 roku), organizowane jest wydarzenie o nietuzinkowym, unikalnym wręcz charakterze: Rallye Monte-Carlo Historique, czyli powrót do przeszłości. Impreza odbywa się corocznie, kilka dni po tradycyjnym rajdzie Monte Carlo.
W tegorocznej edycji „historycznego” Monte Carlo mogą wystartować samochody, które zostały wyprodukowane nie później niż w 1980 roku, a także szczycą się udziałem podobnego modelu w słynnym klasyku. Lista modeli dopuszczonych do udziału w rajdzie jest publikowana przez organizatora, a samochody podzielone są na cztery kategorie, ze względu na rok produkcji oraz trzy klasy, ze względu na pojemność silnika.

Dalsze informacje: mailrmch@pzm.pl

Istnieje możliwość przeprowadzenia wywiadów z polskimi uczestnikami „historycznego” Monte Carlo. Zapytania w tej sprawie prosimy przesyłać na powyższy adres emailowy.

Więcej informacji o rajdzie również na stronie internetowej
Automobilklubu Monako: www.acm.mc

Samochody: 
Share

Zdjęcia

Autor: Marcin Kaliszka

Materiały zamieszczone w galeriach mogą być wykorzystywane jedynie w publikacjach prasowych dotyczących RMCH 2012.

Zdjęcia każdorazowo muszą być opatrzone nazwiskiem autora (jeśli zostało podane) oraz informacją o źródle pochodzenia
(przykład: foto: www.PZM.pl, J.Kowalski).

Zdjęcia nie mogą być wykorzystywane w calach komercyjnych oraz przekazywane osobom trzecim do innego niż zaznaczone powyżej zastosowania.

Autor: Igor Kurkowski

 

 

Materiały zamieszczone w galeriach mogą być wykorzystywane jedynie w publikacjach prasowych dotyczących RMCH 2012.

Zdjęcia każdorazowo muszą być opatrzone nazwiskiem autora (jeśli zostało podane) oraz informacją o źródle pochodzenia
(przykład: foto: www.PZM.pl, J.Kowalski).

Zdjęcia nie mogą być wykorzystywane w calach komercyjnych oraz przekazywane osobom trzecim do innego niż zaznaczone powyżej zastosowania.

News

Polacy wśród faworytów – ORLEN Baja Poland już za tydzień
(20.08.2019) Blisko 100 zgłoszeń otrzymali organizatorzy ORLEN Baja Poland... więcej
22 Grand Prix Sopot - Gdynia: Weekend w Sopocie kolejnym sukcesem Szymona Łukaszczyka
Niedzielna odsłona 22 Grand Prix Sopot – Gdynia , będąca 10 Rundą... więcej
22 Grand Prix Sopot – Gdynia: Szymon Łukaszczyk znowu wygrywa wyścig
Szymon Łukaszczyk (Mitsubishi Lancer EVO V AMS) zwyciężył w sobotniej, 9... więcej
22 Grand Prix Sopot – Gdynia: Gwiazdy motorsportu przy sopockim Molo
Komplet 58 kierowców zgłoszonych do 22 Grand Prix Sopot – Gdynia pojawił... więcej
GSMP: Nadmorskie wyścigi „górali”
W dniach 16-18 sierpnia, jako podwójna runda Górskich Samochodowych Mistrzostw... więcej
Historyczne samochody, mocne tempo – Motul HRSMP po Rajdzie Rzeszowskim
Wymagająca trasa, kłopoty faworytów, sukcesy debiutantów i niespodziewane... więcej
28. RAJD RZESZOWSKI - Grzegorz Grzyb po raz czwarty triumfuje w Rzeszowie
(10.08.2019) Grzegorz Grzyb i Robert Hundla (Skoda Fabia R5) triumfowali w 28.... więcej
28. Rajd Rzeszowski - Grzyb liderem po pierwszym etapie
(09.08.2019) Grzegorz Grzyb i Roberta Hundla (Skoda Fabia R5) wygrali cztery z... więcej
,
Generalka dla Cvrčka, Polska dla Łukaszczyka
Na starcie rozgrywanej na Słowacji niedzielnej, 8 Rundy Górskich Samochodowych... więcej

Strony

- Archiwum