Monte Carlo Historique - Rywalizacja nabiera rumieńców

Załogi wczoraj pokonały nieco ponad 300 kilometrów, w tym cztery próby regularności o długości 111 kilometrów. Cały dystans należało przejechać w osiem godzin, co nie dla wszystkich okazało się zadaniem prostym. Pogoda nie sprawia zawodnikom kłopotów. Dodatnie temperatury wykluczają lodowe pułapki, śniegu na trasach również nie ma. Wyzwaniem jest bardzo precyzyjna nawigacja i utrzymanie reżimów czasów przejazdu.

Spośród startujących trzystu załóg w walce pozostają wciąż 283 załogi. Piotr Bany i Karol Wyka zakończyli etap na 30 pozycji. Dla zespołu TJ NAC Motorsport dzień nie był zbyt udany. Najlepsze miejsce zajmują Romuald Chałas z Tomaszem Borysławskim, pozostali nałapali sporo punktów karnych i stracili bardzo dobre pozycje. Poza Jackiem i Marcinem Grochowskimi, którym zabrakło szczęścia na poprzednim etapie, wszystkie załogi TJ NAC Motorsport nadal liczą się w stawce, wszyscy jadą dalej.
- Etap przejechaliśmy bez poważniejszych przygód - powiedział Autoklubowi Grzegorz Gac. - Tylko na Burzet było nieco śniegu, narzuconego na nawrotach przez kibiców, jak zawsze w Monte Carlo. Kolce dały radę! Paweł Molgo, który jedzie najdokładniej, najbardziej regularnie z naszego zespołu, miał trochę kłopotów technicznych. Przed pierwszym oesem wymieniał półoś, a po ostatniej próbie - aparat zapłonowy.

Pierwszy odcinek, Le Moulinon – Antraigues, wszyscy przejechali spokojnie. Mieliśmy za sobą długi dojazd do Valence, a próba też była długa, bo 37-kilometrowa. Było troszkę problemów z kalibracją haldy, więc pojechaliśmy delikatnie i czujnie. Potem ewidentnie rozjeżdżaliśmy się. Progresja byłą widoczna. Po Burzet – Saint-Martial czekały nas odcinki Lalouvesc – Labatie d’Andaure i Lamastre – Gilhoc – Alboussière. Do mety jeszcze bardzo daleko. Decydujący będzie ostatni etap, noc Turini.
- Śniegu, śniegu, śniegu! Tego nam w tej chwili najbardziej potrzeba, bo do takich warunków powinien najlepiej pasować nasz styl jazdy i ustawienia samochodu - powiedział Karol Wyka. - Po wczorajszym etapie jest dobrze, utrzymujemy bardzo wysoką pozycję i liczymy na to, że będzie jeszcze lepiej. Rajd mimo dobrej pogody jest trudny - wczoraj odpadł z niego np. Daniel Elena, etatowy pilot Sebastiena Loeba, 9-krotny mistrz świata, który jedzie tu chyba w jednym z najbardziej profesjonalnych i przygotowanych zespołów.

Pojazdy zabytkowe: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

I Mazowiecki Rajd Motoweterana - runda MPPZ - zaproszenie
Zapraszamy Państwa w dniach 12-15 września do uczestnictwa i kibicowania... więcej
6 runda MPPZ w Częstochowie - 22-25 sierpnia 2019 - zaproszenie
Automobilklub Częstochowski zaprasza na VI rundę Mistrzostw Polski Pojazdów... więcej
VI MOTOZŁAZ V runda MPPZ (motocykle)
Federacja Zmotoryzowanych  zaprasza w dniach  01-04 sierpnia 2019... więcej
Cynowy jubileusz czyli X Rajd Płocki (IV Runda Motocyklowych MPPZ)
W dniach 11 – 14 lipca odbył się organizowany już po raz dziesiąty Płocki... więcej
X Rajd Motocykli Zabytkowych Weteran Płock - IV runda MMPPZ - galeria zdjęć
Zdjęcia z X Rajd Motocykli Zabytkowych zorganizowanego przez klub TMD... więcej
Auto Potop – z autem i PZM przez morze na zlot samochodowy w Szwecji
Auto Potop Szwedzki to pierwszy taki zlot samochodów w Szwecji, organizowany... więcej
20. Podkarpacki Rajd Pojazdów Zabytkowych - 25-28 lipca 2019 - zaproszenie
Wielkimi krokami zbliża się termin XX Jubileuszowego Podkarpackiego Rajdu... więcej
50 dni pozostało do rozpoczęcia 8. Rajdu Polski Historycznego
– ważnej międzynarodowej imprezy, która nawiązuje do Rajdów Polski,... więcej
42. Beskidzki Rajd Pojazdów Zabytkowych - galeria zdjęć
Galeria zdjęć z 42 Beskidzkiego Międzynarosowego Rajdu Pojazdów Zabytkowych,... więcej
Warszawskie Kryterium Regularnościowe - 17 sierpnia 2019
Miło nam oficjalnie zaprosić wszystkich chętnych na Warszawskie Kryterium... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Fédération Internationale des Véhicules Anciens