Małysz ostro w górę

Lider na trzecim i czwartym punkcie kontroli przejazdu, Krzysztof Hołowczyc ukończył drugi etap Rajdu Dakar na czwartej pozycji - za Nasserem al-Attiyahem, Stephane Peterhanselem i Robbym Gordonem. Peterhansel objął prowadzenie w San Rafael. Dziewięciokrotny triumfator Dakaru ma za sobą w wynikach Gordona (+2.28) i Hołowczyca (+2.33).


Fot. X-raid.de

KRZYSZTOF HOŁOWCZYC: - Początek był bardzo szybki. Na technicznej partii prowadziliśmy o ponad minutę. Nie byłem w stanie utrzymać tego tempa na olbrzymich dziurach występujących w dalszej części OS-u. Nie czuję jeszcze idealnie trakcji samochodu na wybijającej trasie. W tych warunkach rewelacyjnie spisały się Hummery. Widać, że są to silni konkurenci, ale czy wytrzymają tempo całej, długiej rywalizacji… zobaczymy. Dzisiejszy OS był bardzo wymagający, wszyscy cisnęli bardzo mocno i myślę, że kolejne etapy pokażą, kto się tak naprawdę liczy w stawce.

Załogi samochodów miały do przejechania o 5 km mniej, niż koledzy na motocyklach, quadach i w ciężarówkach. Na pierwszych dwóch punktach liderował Robby Gordon. Od WP3 na czele widniał Hołowczyc, ścigany przez Peterhansela. Gordon przebił oponę i spadł na 7 lokatę, ale na finiszu przez wydmy podobnie jak Peterhansel, przesunął się przed Hołowczyca. Wszystkich pogodził Nasser al-Attiyah, startujący dzisiaj jako 38.


Fot. RMF Caroline Team

Adam Małysz i Rafał Marton zaliczyli bardzo udany dzień. Załoga RMF Caroline Team wyruszyła na trasę jako 68. Orzeł z Wisły zaszalał na podjeździe do WP1. Wjechał na pierwszy punkt z 40 wynikiem, choć 215-konne Pajero nie należy do najmocniejszych w stawce. Na WP2 Małysz awansował o dwie lokaty. Trzeci punkt osiągnął na 47 pozycji, czwarty - na 46. Do mety dotarł jako 49 - przed aktualnym mistrzem Polski w rajdach terenowych, Balazsem Szalayem, którego Opel ma niemal 400 koni.

ADAM MAŁYSZ: - Fajne były płaskie szutry na początku odcinka specjalnego. Szliśmy, ile fabryka dała, ze 160 km/godz. Później zaczęły się wąwozy i przejazdy rzeczne więc musieliśmy zwolnić. Wydmy przejechaliśmy bez problemów, ale końcówka oesu poszła nam już gorzej. Jechaliśmy wolniej, bo mieliśmy mało powietrza w oponach. Spuściliśmy je na piach, a potem szkoda nam było czasu zatrzymywać się i dopompowywać. Może i dobrze, bo niektórzy wyraźnie na tych pagórkach przesadzali. Patrzyłem z zazdrością jak inni ostro szli po kamieniach. Tylko co ja przyspieszałem, Rafał mnie hamował. "Jeszcze cały Dakar przed nami" - mówił. Kawałek dalej wszyscy stali z awariami.


Fot. RMF Caroline Team

RAFAŁ MARTON: - Adasia nie można rozpuścić. Nic takiego się nie wydarzy. Mogę mu szczerze powiedzieć, że jestem z niego zadowolony. A jestem, bo przejechaliśmy cały odcinek bez najmniejszych problemów. Oczywiście, da się szybciej i moglibyśmy to zrobić. Ale ustaliliśmy, że pojedziemy swoim tempem. Nie popełniliśmy żadnego błędu, auto jest nietknięte. Ani razu nie musieliśmy się zatrzymywać. Fot. RMF Caroline Team.

SAMOCHODY
1. Nasser al-Attiyah/Lucas Cruz (Q/E) Hummer H3 2:47.18
2. Stephane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (F) Mini All4Racing +54
3. Robby Gordon/Johnny Campbell (USA) Hummer H3 +2.42
4. Krzysztof Hołowczyc/Jean-Marc Fortin (PL/B) Mini All4 Racing +3.31
5. Nani Roma/Michel Perin (E/F) Mini All4 Racing +4.15
6. Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz (ZA/D) Toyota Hilux +4.37
7. Guilherme Spinelli/Youssef Haddad (BR) Mitsubishi Racing Lancer +9.57
8. Leonid Nowickij/Andreas Schulz (RUS/D) Mini All4 Racing +12.20
9. Ricardo Leal dos Santos/Paulo Fiuza (P) Mini All4 Racing +13.31
10. Lucio Alvarez/Bernardo Graue (RA) Toyota Hiluz +14.10
...
49. Adam Małysz/Rafał Marton (PL) Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D +1:30.28

PO ETAPIE
1. Peterhansel 3:20.33, 2. Gordon +2.28, 3. Hołowczyc +2.33, 4. de Villiers +3.49, 5. Roma +5.32, 6. al-Attiyah +8.47, 7. Spinelli +11.07, 8. Nowickij +11.17, 9. Leal dos Santos +14.41, 10. Alvarez +15.22, 55. Małysz +1:46.53.

Fot. RMF Caroline Team

 

Źródło zdjęcia: 

News

Wśród afrykańskiej fauny i flory – WRC Rajd Safari 2024 na żywo w Motowizji
Po ponad miesięcznej przerwie do rywalizacji powracają najlepsze... więcej
Rajd Polski: 300 kilometrów oesowych i 70 widowiskowych stref kibica
Ponad 300 kilometrów na trasach dziewiętnastu, szutrowych odcinków... więcej
Komunikat GKSS PZM nr 5/2024
Informujemy, że Komunikat Głównej Komisji Sportu Samochodowego PZM nr 5/2024... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-R, 06-07.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU KANDYDATÓW NA LICENCJĘ ZAWODNIKA I LICENCJĘ... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 06.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-C, NDJ-C, 14-15.04.2024, Tor Kielce
1. Termin: 14 - 15 kwietnia 2024 r. (niedziela i poniedziałek) 2.... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, szkolenie na licencje stopnia ND-R, 03.04.2024, Gdynia
Szkolenie sędziów sportu samochodowego oraz szkolenie na licencję stopnia ND-R... więcej
Kajetanowicz i Szczepaniak już w Kenii, czas na legendarne Safari!
Gdyby kibice mieli wybierać rajdy według klucza: najbardziej ikoniczne,... więcej
Fundacja PZM: 1.5 proc. ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej

Strony

- Archiwum