Małysz kontra Dąbrowski

Pięć polskich załóg widnieje na liście zgłoszeń Céltrans’97-Rábaköz Cup, drugiej rundy FIA CEZ Cross Country Championship (25-26 maja). Adam Małysz i Rafał Marton ponownie skorzystają z Toyoty Hilux. Łukasz Komornicki zgłosił Mitsubishi L200, Maciej Stańco i Ernest Górecki - Porsche Cayenne T2, Zbigniew i Ryszard Więcławkowie - Pajero T2. W treningowym Pajero T1 zadebiutuje załoga Marek Dąbrowski / Jacek Czachor.


Fot. Orlen Team

- Mój początek sezonu był bardzo udany, zarówno jeśli chodzi o rajdy typu cross-country, jak i eliminacje Strefy Europy Centralnej, gdzie obecnie prowadzimy. W tym kontekście mamy też wzmożony apetyt na wysoką pozycję w węgierskiej eliminacji. Zdajemy sobie jednak sprawę, że najlepsi kierowcy wracają do stawki i konkurencja będzie bardzo wymagająca. Damy z siebie wszystko i postaramy się jechać równym tempem - powiedział przed startem Adam Małysz.


Fot. Orlen Team

- Będą to dość krótkie, dwudniowe zawody, które traktujemy zupełnie treningowo. Przejedziemy jednak 8 oesów, a to niewątpliwie spora szansa na naukę. Chcemy sprawdzić się z Jackiem, zgrać jako samochodowy team i dopracować komunikację wewnątrz auta. Później jedziemy na kultowy Silk Way Rally i do tego czasu musimy tworzyć perfekcyjnie zgrany zespół - skomentował Marek Dąbrowski. - Jazdę motocyklem traktuję już jak odskocznię i trening kondycyjny, teraz cieszę się, że czeka mnie coś nowego. Na pewno pierwszy start ułatwią nam umiejętności odpowiedniej nawigacji i czytania ułożenia terenu, a to właśnie ich brak często gubi debiutantów.

- Dzięki temu startowi wcześniej zorganizujemy wszelkie niezbędne kwestie organizacyjno - techniczne, jak chociażby licencje kierowców, kombinezony, czy przydatne w trakcie rajdu narzędzia naprawcze. Jest to trochę inny rajd niż te, w których docelowo będziemy startować - planowane są stosunkowo krótkie odcinki specjalne i inny rodzaj nawigacji. Myślę, że dużo też nauczymy się podczas startu od naszych kolegów z teamu - Adama i Rafała - dodał Jacek Czachor.

Prowizoryczna lista obejmuje 28 samochodów, jedną ciężarówkę, dwa motocykle oraz cztery quady. Miroslav Zapletal utworzy załogę z Maciejem Martonem w Hummerze H3 Evo. Węgrzy powalczą o punkty w drugiej rundzie krajowych mistrzostw. Nie zabraknie Balazsa Szalaya (Opel Mokka), Imre Fodora (Hilux), Karoly'ego Fazekasa (BMW X6), Pala Lonyaia (BMW X5). Zoltan Hangodi poprowadzi buggy Klement Mosquito T3.

Start i metę zlokalizowano w Himod, miejscowości pod Kapuvarem, w komitacie Győr-Moson-Sopron. W piątek, 24 maja zaplanowano 6-kilometrowy prolog. Sobotni i niedzielny etap obejmują po cztery oesy. Najdłuższa próba mierzy 58 km.

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 

News

VI runda Mistrzostw Polski Rallycross już w najbliższy weekend
Po krótkiej przerwie na Autodrom Słomczyn powraca Rallycross i ... więcej
Damian Litwinowicz czwarty w Mistrzostwach Europy Rallycross
Pierwszy sezon w królewskiej klasie SuperCars i otarcie się o ... więcej
Finał GSMP 2024: ostatnia runda sezonu dla Roberta Sługockiego
14, finałowa Runda Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski, rozgrywna podczas... więcej
Kajetan Kajetanowicz na podium Rajdu Akropolu
Thierry Neuville wygrał Rajd Akropolu, 10. rundę Rajdowych Mistrzostw Świata... więcej
GSMP Szczawne – Kulaszne: nowa trasa, nowe rekordy
Grzegorz Rożalski (Automobilklub Rzemieślnik), który już wcześniej... więcej
60 kierowców kończy w Bieszczadach sezon wyścigów górskich
Komplet 60 zgłoszonych kierowców pojawił się w Sanoku na Odbiorze... więcej
Bieszczadzkie rozstrzygnięcie sezonu wyścigów górskich już w ten weekend!
Podsumowanie sezonu Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski, podobnie jak rok... więcej
To już pewne – Rajd Śląska rozstrzygnie o tytule mistrzów Europy
Walka o tytuł rajdowych mistrzów Europy (FIA ERC) rozstrzygnie się w ... więcej

Strony

- Archiwum