Krak - zabytkowo-solne spa

I znowu wracamy do Wieliczki.

Tym razem uczestników Kraka gościć będą miasta: Wieliczka, Dobczyce, Myślenice, no i oczywiście tradycyjnie Kraków. Postanowiliśmy, że tym razem wprowadzimy małą innowację. Każdemu po trochu.

W piątek - najstarsze samochody grupy pre-45 oraz wszyscy z pozostałych grup, którzy zadeklarują, że nie walczą w MPPZ oraz goście zagraniczni będą mieć do pokonania trasę liczącą ok. 80 km. Na tym dystansie odbędą się wszystkie przewidziane regulaminem MPPZ próby. Dodatkowo będą dwie próby w jeździe na regularność. Przemycamy w tym roku na KRAK-a rozwiązanie z Rajdu Polski Historycznego, czyli wszystkie samochody będą monitorowane  przez GPS na całej trasie, ale szczególnie na odcinkach jazdy na regularność.

Próby sportowe będą rozgrywane w Miasteczku Solnym w Wieliczce oraz u stóp zamku w Dobczycach. Czeka nas wiele niespodzianek oraz przepiękne krajobrazy. Trasa wiedzie bowiem wokół Jeziora Dobczyckiego.

Po obiedzie grupa pre-45 i wszyscy, którzy zadeklarowali wolę jazdy bardziej turystycznej będą zwiedzać podziemia Kopalni Soli Wieliczka tzw. trasą górniczą. Należy przygotować się na około 3 godzinną eskapadę pod ziemię w górniczych – roboczych strojach. Zapewniam, to przednia zabawa.

Pozostali uczestnicy MPPZ pojadą na dodatkową trasę dla wymagających. Zmierzą się z różą wiatrów, regularnością, OTJ, SZ. To wszystko dla tych, którzy potrzebują odrobinę adrenaliny.

W sobotę luzy – ci uczestnicy, którzy nie byli w piątek w kopalni, będą zwiedzać podziemia. Pozostali pojadą do Krakowa do Muzeum Inżynierii Miejskiej. Następnie wszyscy spotkamy się w Opactwie w Tyńcu na obiedzie, by później udać się na oczekiwany przez wszystkich Konkurs Elegancji na Rynku Głównym w Krakowie. Tutaj chwila postoju, aby nacieszyć wszystkich widokiem pięknych samochodów i strojów ich właścicieli, prezentacja załóg i powrót do bazy w Wieliczce.

Wieczorem Bal Komandorski połączony z rozdaniem wszelakich nagród, pucharów itp. - za wszystko, co jest regulaminowe i nie regulaminowe.

 W ciągu 2 dni zapewnimy uczestnikom dobrą zabawę, piękne widoki, moc wrażeń. Mamy nadzieję, że tegoroczny rajd KRAK-2013 zapisze się w pamięci uczestników na długo.

Serdecznie wszystkich zapraszam w imieniu całego zespołu organizacyjnego. Mam nadzieję, że taka formułą rajdu przypadnie wszystkim do gustu.

 

Grażyna Hołojuch

komandor Rajdu

 

Program Rajdu:

 

27.06. 2013 (czwartek)

od godz. 15.00 - Otwarcie Biura Rajdu Hotel Soray, rejestracja zawodników, zakwaterowanie, BT, montaż GPS

 

28.06.2013 (piątek)

Odprawa zawodników - Hotel Soray.

Etap I – Baza Rajdu – Wieliczka (Miasteczko Solne) – Dobczyce (plac pod Zamkiem)

Etap II – Dobczyce – Myślenice (Rynek)

Etap III – Myślenice – Wieliczka (Karczma pod Wielką Solą)

Etap IV – Gr.I  - Wieliczka Karczma – Wieliczka Rynek – Baza Rajdu

-        wystawa samochodów w Rynku Wieliczka

-        zwiedzanie Kopalni Soli Wieliczka – Trasa Górnicza (*)

 

Gr.II – Wieliczka – Łazany – Baza Rajdu

 

29.06.2013    (sobota)

Odprawa zawodników – Hotel Soray

Etap V – Gr.II - Wieliczka – Tyniec

-        wystawa samochodów w Rynku Wieliczka

-        zwiedzanie Kopalni Soli Wieliczka – Trasa Górnicza

Gr.I - Wieliczka – Kraków – Tyniec

            Zwiedzanie Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie

Obiad – Opactwo w Tyńcu

Etap VI – Tyniec – Kraków - Wieliczka

Konkurs Elegancji – Rynek Główny w Krakowie

Powrót do Bazy Rajdu

 

Bal Komandorski – ogłoszenie wyników

 

 

(*) Należy zabrać ciepłą odzież i wygodne nieprzemakalne obuwie (temp. ok. 14 st.C)

 
 
 

 

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Zapraszamy na MPPZ do Częstochowy
Tęsknicie za rajdowymi emocjami, rywalizacją i podziwianiem przepięknych tras... więcej
Dwie rundy MOWPZ odwołane
Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Polski informuje, że z powodu... więcej
Klasyczny Koneser po raz drugi - relacja
W sobotę 4 lipca w Centrum Praskim Koneser odbyła się impreza ... więcej
4. Miński Rajd Motocklowy - runda MOWPZ
Klub Dawnych Motocykli "Magnet" zaprasza do Mińska Mazowieckiego na 4... więcej
Konkurs FIVA dla młidych duchem
FIVA (Fédération Internationale des Véhicules Ancien) zaprasza młodzież do... więcej
47. urodziny Fiata 126p - relacja
W minioną sobotę odbył się zlot Fiatów 126p organizowany przez Komisję Pojazdów... więcej
47. urodziny Fiata 126p - galeria zdjęć
Zdjęcia z FotoSpotu z okazji 47. urodzin Polskiego Fiata 126p. Autorami... więcej
XI Rajd Pojazdów Zabytkowych organizowany przez TMD "Weteran Płock" odwołany
Otrzymaliśmy następującą informację od klubu TMD Weteran Płock, organizatora... więcej
W dniu 12 czerwca 2020 r. (piątek) Biuro ZG PZM będzie nieczynne.
Informujemy, że w dniu 12 czerwca 2020 r. (piątek)  Biuro Zarządu Głównego... więcej
Drive it Day 2020 - galeria naszych czytelników
Wasza galeria z Drive it Day 2020. Jak widać pogoda nie była dla Was straszna i... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens