Kazberuk: Dowieźć żółtą bestię do mety

Jarosław Kazberuk po dziesiątym etapie Rajdu Dakar podzielił się swoimi dotychczasowymi wrażeniami z jazdy ciężarówką Mercedesa. Polska załoga R-Six Team - Szustkowski/Szustkowski/Kazberuk zajmuje 31 miejsce w klasyfikacji ciężarówek

Jak się prowadzi kilku-tonowy pojazd po wydmach i nierównościach?

- Ostatni odcinek był taki, na którym tych wydm było dość sporo. Przejechałem 200 kilometrów. My się dzielimy jazdą. To co najbardziej lubię to właśnie wydmy i te wszystkie trudne momenty, czyli przejazdy przez jakieś szczyty. 7,5 tony przerzucić przez wydmę to zupełnie inne emocje, niż to co robiłem wcześniej jadąc samochodami osobowymi, gdzie to było dość proste. Teraz siedzę na kole i razem z tym kołem muszę wyjść za wydmę – to jest taki moment, że nic nie widzę i już jestem za wydmą. Decyzja, gdzie skręcić następuje momentalnie i te 7,5 tony jak na kolejce górskiej trzeba szybko zwieźć w dół, a następnie w górę. Nie jest to takie łatwe.

Czy tak jak kierowcy samochodów i motocykli, najbardziej nie lubisz fesz-feszu?

- My mamy trochę lepiej. Jeżdżąc w fesz feszu chłopaki szczególnie od quadów, motocykli i od samochodów dostają to wszystko na twarz, do kabiny. Natomiast my w wadze ciężkiej nie spotykamy się z fesz feszem. Tzn oczywiście daje nam popalić bo utrudnia widoczność i często jest tak, że trzeba się aż zatrzymać i ruszyć dopiero za chwilę, ponieważ wszystko unosi się w powietrzu, ale nie mamy tego w kabinie.

Startujecie najpóźniej, czy za każdym razem musicie kalkulować opcje, że pozostaniecie na pustyni na noc?

- Startujemy najpóźniej i często jeździmy po nocy. Zdarzyło nam się kilka dni temu, to był ten odcinek przed przerwą, musieliśmy pokonywać najwyższe wydmy po zmroku, a to jest jazda bez trzymanki. Rozmawiałem z Nasserem, powiedział, że jesteśmy trochę szaleni jeżdżąc po nocy. Śmiał się, że nigdy by tego nawet nie próbował.

Praktycznie tylko w ciężarówkach jest taka opcja, że możecie zamieniać się rolami, a dodatkowo jedzie was trzech. Jaka panuje atmosfera w kabinie?

- My spędzamy najwięcej czasu na odcinkach i z tego powodu od samego początku jest założenie, że przynajmniej dwóch kierowców z licencjami powinno być w ciężarówce. My jeździmy w trójkę i w trójkę się zamieniamy. Jest wesoło, każdy może wypocząć od jazdy i od koncentracji, która jest niezbędna podczas ścigania. Trzy osoby w interkomie – można się pośmiać, powstają różne śmieszne sytuacje.

- Staramy się jechać równo, staramy się być każdego dnia na mecie i dowieźć tą żółtą wielką bestię do mety w Peru.

Źródło: www.autoklub.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie treści zabronione.

Samochody: 
Źródło newsa: 
Share

News

Czy zainstalowałeś już naszą Aplikację Asystent Podróży PZM?
ASYSTENT PODRÓŻY PZM to bezpłatna aplikacja mobilna przydatna każdemu... więcej
Peterhansel pisze historię, świetne wyniki Polaków!
Najważniejsze fakty: ➢  30 lat po swoim pierwszym dakarowym zwycięstwie na... więcej
Kurs na licencję RN 20-21.02.2021 r. Tychy
Kurs na certyfikat i licencję RN 20-21.02.2021 r. Tychy Termin: 20-21.02.... więcej
Jesienią druga edycja Igrzysk Sportów Motorowych – weź udział!
W dniach 20-24 października 2021 r. w Marsylii odbędą się drugie Igrzyska... więcej
DAKAR 2021 Przed ostatnią prostą
W centrum uwagiJedenasty etap Dakaru, chociaż skrócony o około 50 kilometrów... więcej
Kurs na licencję B,C; B,C Junior 12-13.02.2021 r., Słomczyn
SZKOLENIE NA LICENCJĘ B,C; B,C Junior1. Termin: 12-13 lutego  2021 (piątek... więcej
DAKAR 2021 Słodko-gorzki dzień Hondy
W centrum uwagiTrasa 10. etapu znów wiodła wśród niezwykłej scenerii i... więcej
DAKAR 2021 Dzień dramatów na trasie
W centrum uwagiWtorek był na Dakarze wymarzonym dniem dla fotografów, ale... więcej
DAKAR 2021 Nasser po raz czterdziesty
W centrum uwagiPlanowane miasto przyszłości Neom nie wyszło jeszcze z piasku i... więcej

Strony

- Archiwum