Kazberuk: Dowieźć żółtą bestię do mety

Jarosław Kazberuk po dziesiątym etapie Rajdu Dakar podzielił się swoimi dotychczasowymi wrażeniami z jazdy ciężarówką Mercedesa. Polska załoga R-Six Team - Szustkowski/Szustkowski/Kazberuk zajmuje 31 miejsce w klasyfikacji ciężarówek

Jak się prowadzi kilku-tonowy pojazd po wydmach i nierównościach?

- Ostatni odcinek był taki, na którym tych wydm było dość sporo. Przejechałem 200 kilometrów. My się dzielimy jazdą. To co najbardziej lubię to właśnie wydmy i te wszystkie trudne momenty, czyli przejazdy przez jakieś szczyty. 7,5 tony przerzucić przez wydmę to zupełnie inne emocje, niż to co robiłem wcześniej jadąc samochodami osobowymi, gdzie to było dość proste. Teraz siedzę na kole i razem z tym kołem muszę wyjść za wydmę – to jest taki moment, że nic nie widzę i już jestem za wydmą. Decyzja, gdzie skręcić następuje momentalnie i te 7,5 tony jak na kolejce górskiej trzeba szybko zwieźć w dół, a następnie w górę. Nie jest to takie łatwe.

Czy tak jak kierowcy samochodów i motocykli, najbardziej nie lubisz fesz-feszu?

- My mamy trochę lepiej. Jeżdżąc w fesz feszu chłopaki szczególnie od quadów, motocykli i od samochodów dostają to wszystko na twarz, do kabiny. Natomiast my w wadze ciężkiej nie spotykamy się z fesz feszem. Tzn oczywiście daje nam popalić bo utrudnia widoczność i często jest tak, że trzeba się aż zatrzymać i ruszyć dopiero za chwilę, ponieważ wszystko unosi się w powietrzu, ale nie mamy tego w kabinie.

Startujecie najpóźniej, czy za każdym razem musicie kalkulować opcje, że pozostaniecie na pustyni na noc?

- Startujemy najpóźniej i często jeździmy po nocy. Zdarzyło nam się kilka dni temu, to był ten odcinek przed przerwą, musieliśmy pokonywać najwyższe wydmy po zmroku, a to jest jazda bez trzymanki. Rozmawiałem z Nasserem, powiedział, że jesteśmy trochę szaleni jeżdżąc po nocy. Śmiał się, że nigdy by tego nawet nie próbował.

Praktycznie tylko w ciężarówkach jest taka opcja, że możecie zamieniać się rolami, a dodatkowo jedzie was trzech. Jaka panuje atmosfera w kabinie?

- My spędzamy najwięcej czasu na odcinkach i z tego powodu od samego początku jest założenie, że przynajmniej dwóch kierowców z licencjami powinno być w ciężarówce. My jeździmy w trójkę i w trójkę się zamieniamy. Jest wesoło, każdy może wypocząć od jazdy i od koncentracji, która jest niezbędna podczas ścigania. Trzy osoby w interkomie – można się pośmiać, powstają różne śmieszne sytuacje.

- Staramy się jechać równo, staramy się być każdego dnia na mecie i dowieźć tą żółtą wielką bestię do mety w Peru.

Źródło: www.autoklub.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie treści zabronione.

Samochody: 
Źródło newsa: 
Share

News

Grzegorz Grzyb lideruje w Rzeszowie
Grzegorz Grzyb i Michał Poradzisz (Skoda Fabia Rally 2 Evo) ... więcej
Trzeci, ale pierwszy – sezon Motul HRSMP rusza z Rzeszowa
Marma 29. Rajd Rzeszowski (6-8 sierpnia) po raz trzeci będzie rundą Motul... więcej
98 załóg zgłoszonych do MARMA 29. Rajdu Rzeszowskiego!
98 załóg - 82 z Polski, 13 ze Słowacji oraz po jednej z Finlandii, Czech i... więcej
Nowe twarze i nowe rajdówki w Motul HRSMP
16 załóg w rajdówkach sprzed lat wzbogaci stawkę Marma 29. Rajdu Rzeszowskiego... więcej
3 runda Porsche Esports Sprint Challenge
Mistrzostwa #PESCP już na półmetku! Runda trzecia na torze Salzburgring... więcej
Puchar Świata FIA wraca na rajdowe trasy
Trzy dni walki, siedem odcinków specjalnych, ponad 444 km rajdowych zmagań -... więcej
Kurs na licencję B,C B,C Junior 30-31.07.2020 Słomczyn
1. Termin:30-31 lipca 2020 r.2. Miejsce:Autodrom Słomczyn, Słomczyn 66, 05-600... więcej
Bardzo dobre wyniki zawodników ORLEN Team w Baja Szczecinek
Trzy kategorie, trzy zwycięstwa – od mocnego uderzenia zawodnicy ORLEN... więcej
Załogi ORLEN Team na mecie Rally di Roma Capitale
Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk oraz Adrienn Vogel i Ivett Notheisz... więcej

Strony

- Archiwum