Inauguracja Kia Lotos Race na torze ?Lausitzring?

Zbigniew Łacisz i Damian Łata podzielili się wygranymi w I rundzie Wyścigowych Mistrzostw Polski Kia Picanto rozegranej na niemieckim torze Eurospeedway Lausitz. Dwa pełne dramaturgii wyścigi rozgrzały kilkadziesiąt tysięcy widzów jacy zdecydowali się pozostać na trybunach, po odrobinę monotonnym wyścigu serii DTM.

Nie zawiedli się ci, którzy oczekiwali emocji i walki znanych już z poprzedniej edycji Pucharu Picanto. Zawodnicy podeszli z dużym respektem do ogromnego oraz wymagającego toru na Łużycach i po starcie dość zachowawczo pokonali trudny zakręt nr 1. Jednak temperatura wyścigu szybko rosła i nie obeszło się bez szkód. Jako pierwszy z wyścigiem rozstał się Maciej Ziemek (zaproszony przez organizatora do rywalizacji VIP), który właśnie po owym pierwszym zakręcie zderzył się z Michałem Gadomskim i Januszem Komorowskim. Wszystkich trzech kosztowało to obecność w wyścigu.


Fot. Dominik Kalamus

Tymczasem na czele stawki, bez kłopotów utrzymywał prowadzenie zdobywca pole position, Zbigniew Łacisz. Jego śladem podążał Krzysztof Steinhof, który jednak przez wszystkie 12 okrążeń nie znalazł stosownej okazji do objęcia pozycji lidera.
Na błąd tej dwójki czekał Michał Dobrowolski, który miał do nich znaczną stratę, ale bezpiecznie utrzymywał się na 3 pozycji. O jak najlepsze miejsce starał się także Grzegorz Kubat. Finalista konkursu „Kia Lotos Race 2011” startował z odległego pola, ale systematycznie przesuwał się ku czołówce. Ostatecznie metę osiągnął na 5 miejscu, ustępując jeszcze Filipowi Tokarowi.

Drugi bieg rozpoczął się po 20 minutowej przerwie, a pierwsza dziesiątka z pierwszego ustawiła się przy szpalerze hostess na polach startowych w odwróconej kolejności.
Dwa pierwsze pola zajęli zatem Bartłomiej Mirecki i Mikołaj Madej (VIP).
Ta dwójka jednak wytrzymała na czele jedynie do pierwszego zakrętu, po nim doszło do kolizji i oba auta straciły sporo miejsc.

Pozycję lidera objął Jakub Sudoł, ale tym razem apetyt na podium miała zdecydowanie większa grupa zawodników. Prowadzenie przechodziło z rąk do rąk niemal na każdym okrążeniu. Doskonale radził sobie jadący z 10 pola Zbigniew Łacisz, który mozolnie wspinał się w rankingu. Za nim podążał konkurent z pierwszego biegu Steinhof. Na 7 okrążeniu Łacisz już prowadził stawkę mając za sobą Konrada Wróbla, Steinhofa i Łatę. Niestety po chwili Picanto lidera zwolniło i mistrz Kia Picanto z 2008 r. do mety dotarł dopiero na 10 pozycji. Jak się okazało, kierowca najprawdopodobniej uszkodził skrzynię biegów.

Z jego pecha ucieszyli się ciasno jadący konkurenci, a z batalii zwycięsko wyszli Damian Łata, Grzegorz Kubat i Konrad Wróbel.


Fot. Dominik Kalamus

Zgodnie z regulaminem, po zliczeniu wyników obu wyścigów liderem mistrzostw został Krzysztof Steinhof przed Grzegorzem Kubatem i Zbigniewem Łaciszem.

Nad torem Lausitzring zabrzmiał zatem Mazurek Dąbrowskiego, a zawodnicy mają teraz dwa tygodnie, by przygotować się i swoje samochody do rywalizacji na austriackim torze Red Bull Ring (20.05.2012).

Wyniki wyścigu 1:

1.  Zbigniew Łacisz  70 pkt
2.  Krzysztof Steinhof  65 pkt
3.  Michał Dobrowolski  60 pkt
4.  Filip Tokar  58 pkt
5.  Grzegorz Kubat  56 pkt
6.  Konrad Wróbel  54 pkt
7.  Maciej Dreszer  52 pkt
8.  Jakub Sudoł  50 pkt
Mikołaj Madej (VIP) 
9.  Bartłomiej Mirecki  48 pkt
10.  Damian Łata  46 pkt
11.  Oskar Stępień  44 pkt
12.  Patryk Kadlec  42 pkt
13.  Marcin Maliszewski  40 pkt
14.  Bartłomiej Karpowicz  38 pkt
Tomasz Szmandra (VIP) 
15.  Bartłomiej Siemieńczuk  36 pkt
16.  Dominik Kotarba-Majkutewicz  34 pkt
17.  Janusz Komorowski  32 pkt
18.  Michał Gadomski  (DNF)
19.  Maciej Ziemek  (DNF)

Wyniki wyścigu 2:

1.  Damian Łata  70 pkt
2.  Grzegorz Kubat  65 pkt
3.  Konrad Wróbel  60 pkt
4.  Krzysztof Steinhof  58 pkt
Mikołaj Madej (VIP) 
5.  Filip Tokar  56 pkt
6.  Bartłomiej Mirecki  54 pkt
7.  Patryk Kadlec  52 pkt
8.  Maciej Dreszer  50 pkt
9.  Zbigniew Łacisz  48 pkt
10.  Jakub Sudoł  46 pkt
Tomasz Szmandra (VIP) 
11.  Oskar Stępień  44 pkt
12.  Dominik Kotarba-Majkutewicz  42 pkt
13.  Bartłomiej Siemieńczuk  40 pkt
14.  Bartłomiej Karpowicz  38 pkt
15.  Marcin Maliszewski  36 pkt
16.  Michał Dobrowolski  34 pkt

Najszybsze okrążenie w rundzie: Filip Tokar 1:54,782

 

 

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 

News

Zimna runda Rallycross i Autocross
Druga runda Mistrzostw Polski Rallycross i Autocross, jaka odbyła się na... więcej
Rajd Chorwacji 2024: Jakub Matulka i Daniel Dymurski z trudną lekcją na chorwackich asfaltach
Jakub Matulka i Daniel Dymurski w miniony weekend rywalizowali w... więcej
Fundacja PZM: 1.5 proc. ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
Szkolenie sędziów technicznych sportu samochodowego, 04-05.05.2024, Łódź
1. Zakres szkolenia: Szkolenie dla Sędziów Technicznych Sportu Samochodowego w... więcej
Rallycross i Autoccross wracają na Tor Poznań
Po wielomiesięcznej przerwie na Tor Poznań wracają wyścigi Rallycross... więcej
Nowości, powroty i niespodzianki – kto wystartuje w 52. Rajdzie Świdnickim?
77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w... więcej
Powracamy na asfalty – WRC Rajd Chorwacji na żywo w Motowizji
Padok Rajdowych Mistrzostw Świata powrócił już z wyprawy do Afryki.... więcej
Millers Oils partnerem tytularnym HRSMP
Nowym partnerem tytularnym Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw... więcej
Szkolenie na licencję stopnia N-Drift, 22.04.2024, Autodrom Słomczyn
1. Termin: 22 kwietnia 2024 (poniedziałek)2. Miejsce: – Autodrom Słomczyn... więcej

Strony

- Archiwum