II runda MPPZ - "Hubal"

Motocyklowy Turystyczny Rajd Szlakiem Majora Henryka Dobrzańskiego „Hubala” organizowany jest od 1986 roku. Początkowo, oficjalnym organizatorem było Koło Motocykli Weteranów „No 1 Club” Automobilklubu Łódzkiego, później – Okręgowa Komisja Pojazdów Zabytkowych przy ZO PZM w Łodzi. W tym roku organizatorem Rajdu jest Stowarzyszenie „Motocykl Moje Hobby”. Od kilku lat rajd „Hubal” jest motocyklową rundą Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych.

Tak, ten rajd jest głównie dla motocykli zabytkowych i klasycznych. To takie maszyny doskonale wpisują się w krajobraz terenów przez które przebiega trasa rajdu. To urocze zakątki nad Pilicą, na Ziemi Tomaszowskiej i Opoczyńskiej, miejsca, gdzie czas niemal się zatrzymał, gdzie zatopione w lasach drewniane leśniczówki i gajówki, pamiętające majora Hubala i jego żołnierzy, gdzie na dopływach Pilicy zachowały się 19-wieczne młyny, gdzie cudnej urody, wiekowe, wiejskie kapliczki, pod którymi wciąż ktoś kładzie bukieciki świeżych, polnych kwiatów... gdzie żołnierskie mogiły i pomniki historii. Są to miejsca często niedostępne dla zwykłych turystów motorowych, które możemy pokazać dzięki uprzejmości i gościnności leśników z nadleśnictw w Smardzewicach, w Spale i w Opocznie, udzielających specjalnych pozwoleń na skorzystanie z dróg leśnych. To na „Hubalu” zabytkowe motocykle wracają na drogi swojej młodości, drogi przeważnie gruntowe i szutrowe, gdzie może trochę się kurzy, gdzie trzeba czasem ominąć kałużę i zdjąć nogę z podnóżka na piaszczystym fragmencie...  Szybkość średnia nie przekracza tu 20 km/h, co pozwala na jazdę bezpieczną, na delektowanie się pięknem krajobrazu i uczestniczenie w żywej lekcji historii, którą ten rajd jest bez wątpienia.

Oczywiście nie byłoby rajdu bez konkurencji sprawnościowych, bez testów z historii motocykla i bezpieczeństwa ruchu drogowego, bez konkursu elegancji, czyli adekwatności stroju motocyklisty do rodzaju i wieku maszyny... Ale tu też staramy się wpleść w nie elementy historyczne, patriotyczne, ułańskie...

Zapraszamy na XXIV już edycję. Szczegóły znajdziecie Państwo na stronie internetowej 

www.prm.riders.pl.

Tam też kolorowe fotoreportaże z poprzednich edycji – zachęcą Państwa na pewno do uczestnictwa, kibicowania, a może i sponsorowania tej niezwykłej imprezy.

 

Piotr „Besa” Czech
– sędzia główny
wszystkich rajdów
„Hubal”

 

Zaproszenie

Regulamin

Formularz rejestracyjny

 

 

 

 

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Sukces Automobilklubu Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
W dniach 25-27.10.2019r. odbyła się czwarta edycja targów Retro Motor Show. Jak... więcej
AK Wielkopolski podczas Retro Motor Show 2019 - galeria zdjęć
Galeria zdjęć ze stoiska Automobilklubu Wielkopolski podczas targów Retro Motor... więcej
Automobilklub Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi... więcej
Wzrost zniżki OC dla „klasyków” w Compensa lub Benefia. Do końca roku zyskasz do 30%
PROMOCJA OBOWIĄZUJE TYLKO DLA CZŁONKÓW KLUBU PZM Okres obowiązywania... więcej
Zakończenie Sezonu GKPZ 2019
Główna Komisja Pojazdów Zabytkowych z przyjemnością informuje, że w dniu 7... więcej
Polska załoga piąta w 1000 Miglia Warm Up USA 2019
Na piątej pozycji zakończyli Rajd 1000 Miglia Warm Up USA 2019 Marian Stoch,... więcej
Dobry wynik w USA
Według wstępnych wyników polska załoga Aston Martina startująca w 1000 Miglia... więcej
Polacy w pierwszej dziesiątce 1000 Miglia Warm Up USA
Jan Potocki, Marian Stoch i Bartosz Balicki w Aston Martinie 15/98 z 1937 roku... więcej
Charter of Turin w polskiej wersji językowej
Zgodnie z zapowiedzią sprzed paru dni w sobotę 26 października 2019 ... więcej
Aston Martin trenuje przed 1000 Miglia Warm Up USA
Zgodnie z naszymi zapowiedziami Jan Potocki, Marian Stoch i Bartosz Balicki w... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens