Grzesiński wygrywa 11 Wyścig Górski Prządki

Pierwszy dzień rywalizacji w ranach 11 Wyścigu Górskiego Prządki 2014 padł łupem Rafała Grzesińskiego, który został nowym rekordzistą trasy osiągając czas 1:50.181, który jest wynikiem o ponad 5 sekund lepszym od rekordu z 2013 roku.

Po pierwszym podjeździe w klasyfikacji generalnej na prowadzeniu był Grzesiński wyprzedzający Nagórskiego o 0,229 tysięcznych. Trzecie miejsce należało do Dubaia. W pierwszej piątce załapali się również Waldemar Kluza i Marcin Słobodzian.

W drugim podjeździe wyścigowym jadący jako ostatni zawodnik Tomasz Nagórski wypadł z trasy przy PO17, urywając koło w swoim Subaru Imprezie. Tym samym, drugie miejsce w 13 rundzie GSMP tuż za Grzesińskim przypadło Dubaiowi, a trzecie Waldemarowi Kluzie.

Czwarty w sobotniej odsłonie okazał się Marcin Słobodzian wyprzedzający Andrzeja Szepieńca i Marcina Gładysza.

Dziesiątkę klasyfikacji generalnej uzupełnili zwycięzca grupy a Krzysztof Maszczyk, Tomasz Myszkier w ferrari F430, który zajął pierwsze miejsce w RWD oraz Grzegorz Kozioł (2 w gr. A) i Szołek, najszybszy kierowca w samochodzie z silnikiem do 2000 cm3 i trzeci w grupie A.

Kierowcy BMW zdominowali walkę samochodów historycznych. Pierwszy na mecie pojawił się Piotr Ostrowski, tuż za nim Rafał Szebla, a na trzecim miejscu dojechał Marcin Kozłowski.
Klasyfikacja samochodów seryjnych zakończyła się podczas drugiego podjazdu wyścigowego dla Mateusza Gołka już na starcie. W tej sytuacji szansę wykorzystali Bartosz Bąk, Karol Krupa i Radosław Ćwięczek.

Zawody przez cały dzień rozgrywane były w bardzo dobrych warunkach pogodowych, które panowały na 4540 metrowej trasie z Korczyny do miejscowości Czarnorzeki.

Rafał Grzesiński potwierdził podczas drugiego dnia zawodów swoją dominację. W ramach 11 Wyścigu Górskiego „Prządki” 2014 na trasie z Korczyny do miejscowości Czarnorzeki na Podkarpaciu, „Kiler” poprawił swój sobotni rekord trasy osiągając najpierw 1:51:041, a podczas drugiego podjazdu 1:49.236 ostatecznie wygrywając 14 rundę GSMP Korczyna.

Zawody, które rozpoczęły się punktualnie o godzinie 9:00 rozegrane zostały w bardzo dobrych warunkach pogodowych, sprzyjających osiąganiu dobrych wyników. Na trasie o długości 4540 metrów pojawiło się kilka tysięcy kibiców, którzy dopingowali 52 zawodników, którzy wystartowali do niedzielnej odsłony korczyńskiego wyścigu górskiego.

W niedzielę na trasie nie pojawił się Tomasz Nagórski w Subaru Imprezie, który podczas drugiego sobotniego podjazdu rozbił auto i nie zdołał naprawić swojego samochodu.

Tuż za Grzesińskim na mecie zameldował się Dubai w Lancerze Evo, a trzecie miejsce po zaciętej walce na tysięczne sekund przypadło zawodnikowi Mitsubishi Colt Proto grupy E2-SH Waldemarowi Kluzie

Pierwszą piątkę klasyfikacji generalnej uzupełnili Marcin Słobodzian w Lancerze grupy E1 (3 w grupie E1) oraz Piotr Soja w Lotusie Exige, który podczas drugiego podjazdu pojechał 1:58:691. Szósty na mecie zameldował się po raz drugi tego weekendu Marcin Gładysz w Volkswagenie Scirocco R, zajmując również 4 miejsce w grupie E1+2000.

Grzegorz Kozioł po słabszym występie w 13 rundzie spowodowanym awarią skrzyni biegów, popisał się dwoma najlepszymi czasami w grupie A, wyprzedzając Krzysztofa Maszczyka i Rafała Serafinowicza.

Po naprawieniu awarii dyferencjału po nieudanej sobocie do walki podczas drugiego dnia powrócił Mateusz Gołek, walczący o tytuł Wicemistrza Polski w grupie N. zawodnik 4Turbo pewnie wygrał swoją grupę, wyprzedzając Fabiana oraz Bartka Bąka, którzy obaj startowali w Hondzie Type-R.

Wśród samochodów przednio napędowych najlepszy po paśmie pechowych występów w Banovcach oraz Siennej został Piotr Ruciński startujący Fiatem Seicento Proto, który wyprzedził o ponad 1 sekundę Romana Barana w Clio i Szołka w A grupowej Hondzie.

W pierwszej dziesiątce sklasyfikowany został najlepszy kierowca samochodów RWD Tomasz Myszkier, który w Korczynie prezentował Ferrari F430. Drugi czas osiągnął Ryszard Żyszczyński a na trzecim miejscu sklasyfikowano Rafała Fedorowicza w BMW.

Po raz drugi grupę aut historycznych wygrał Piotr Ostrowski w BMW M3. Tuż za nim ze stratą sekundy był Rafał Szebla w BMW E36 oraz na trzecim miejscu Marcin Kozłowski w Fordzie Sierra Cosworth.

Wielki finał Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski rozegrany zostanie już za trzy tygodnie na trasie z Magury Małastowskiej do Gładyszowa w ramach 1 Wyścigu Górskiego Magura Małastowska, który odbędzie się w dniach 3-5 października. Te zawody ostatecznie wyłonią mistrzów sezonu 2014 w klasyfikacji generalnej oraz grupach i klasach.

13 RUNDA GSMP
1. Rafał Grzesiński - Mitsubishi Lancer Evo IX 3.43,069
2. Dubai - Mitsubishi Lancer Evo IX +6,537
3. Waldemar Kluza - Mitsubishi Colt +9,937
4. Marcin Słobodzian - Mitsubishi Lancer Evo IX +15,687
5. Andrzej Szepieniec - Mitsubishi Lancer Evo IX +17,919
6. Marcin Gładysz - Volkswagen Scirocco +21,758
7. Krzysztof Maszczyk - Mitsubishi Lancer Evo VIII +23,809
8. Tomasz Myszkier - Ferrari F430 +25,715
9. Grzegorz Kozioł - Mitsubishi Lancer Evo VIII +25,962
10. Szołek - Honda Civic +29,742

14 RUNDA GSMP
1. Rafał Grzesiński - Mitsubishi Lancer Evo IX 3.39,277
2. Dubai - Mitsubishi Lancer Evo IX +8,170
3. Waldemar Kluza - Mitsubishi Colt +14,678
4. Marcin Słobodzian - Mitsubishi Lancer Evo IX +16,660
5. Piotr Soja - Lotus Exige +17,247
6. Marcin Gładysz - Volkswagen Scirocco +20,464
7. Grzegorz Kozioł - Mitsubishi Lancer Evo VIII +22,014
8. Tomasz Myszkier - Ferrari F430 +22,341
9. Krzysztof Maszczyk - Mitsubishi Lancer Evo VIII +27,286
10. Rafał Serafinowicz - Mitsubishi Lancer Evo VIII +28,429

PUNKTACJA GSMP
Kategoria I: 1. Dubai 154, 2. Kluza 122, 3. Nagórski 120, 4. Słobodzian 103, 5. Drotár 87, Gładysz 87, 7. Grzesiński 80, 8. Soja 72, 9. Kozioł 57, 10. Béreš Jr 38.

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

KU CZCI MISTRZA KULIGA
W pięćdziesiątą rocznicę urodzin Janusza Kuliga, w Walimiu przy obelisku... więcej
77. Rajd Polski w wielkiej ósemce mistrzostw Europy
(18.10.2019)  Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła kalendarz... więcej
Rewolucja w motoryzacji - PZM na konferencji Impact mobility rEVolution’19
Katowicka konferencja Impact mobility rEVolution’19 (9 – 10... więcej
Rajd Baja Europe zbliża się wielkimi krokami
Drodzy zawodnicy, fani i przedstawiciele mediów,Z przyjemnością informujemy was... więcej
Kurs na licencję RN
Kurs na licencję RN1. Termin: 2-3.11.2019 r. (sobota-niedziela),2. Miejsce: 2-3... więcej
Kurs na licencje B,C , BC JUNIOR
Kurs na licencje B,C; B,C JUNIOR        ... więcej
53. Rajd Dolnośląski - Hotel Zieleniec - Bouffier zwycięża i zostaje drugim wicemistrzem Polski
(06.10.2019) Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Hyundai i20 R5) odnieśli... więcej
Emocjonujące finały w Toruniu – 7. runda Oponeo Mistrzostw Polski Rallycross
Przy zmiennej pogodzie rozegrana została finałowa, siódma runda Oponeo... więcej

Strony

- Archiwum