Finał w walijskich lasach

70. Wales Rally GB zakończy Rajdowe Mistrzostwa Świata 2014. Robert Kubica i Maciek Szczepaniak kończą program w Fieście M-Sportu i spróbują po raz czwarty w tym sezonie zdobyć punkty. Przed rokiem Robert debiutujący w samochodzie WRC na tym szczeblu, zajmował siódme miejsce po trzech oesach, ale potem zaczęły się przygody, a start z Michele Ferrarą zakończył się wypadnięciem z drogi na OS11, Dyfi 1. Maciek Szczepaniak piąty raz startuje w Rally GB. Ostatnio był tam drugi w PWRC, jadąc z Michałem Kościuszką (2011).

Rajd został skrócony do trzech dni i tym razem wszystkie oesy są szutrowe. Podobnie jak w edycji 2013, większa część trasy znajduje się w północnej Walii. Park serwisowy pozostał na terenie fabryki silników Toyoty w Deeside niedaleko Chester. Nowość stanowi honorowy start na Eirias Park Stadium w Colwyn Bay. Aż osiem oesów oraz shakedown zlokalizowano w kompleksie leśnym Clocaenog. Odbędzie się tam również Power Stage. Pojedynek o bonusowe punkty zaplanowano na 10,8-kilometrowym odcinku Brenig. W piątek oddalony serwis gości Newtown.

Najdłuższym oesem będzie Hafren (23,55 km). W sumie odcinki mierzą tylko 305 km, za to rajd nadal charakteryzuje się wyjątkowo długą dojazdówką. Oesy stanowią tylko 22 % trasy.

Faworytem będzie Jari-Matti Latvala, który dwanaście razy startował w Rally GB, zawsze był na mecie i w ostatnich czterech edycjach uzyskiwał wyniki 3-1-1-2. Sébastien Ogier tylko raz ukończył ten rajd w czołowej dziesiątce - przed rokiem, gdy wygrał. Citroën walczy o utrzymanie drugiego miejsca w mistrzostwach producentów. Atakują M-Sport (7 punktów straty) i Hyundai (-12). M-Sport i WRC żegnają Mikko Hirvonena. Hundai przez pięć dni testował w Walii. W użyciu będą trzy i20 z Katalonii, przy czym Juho Hänninen przejmie samochód Daniego Sordo.

Rajd wyłoni mistrza WRC 2. Prowadzi Nasser al-Attiyah, jadący Fiestą RRC na Michelinach, obsługiwaną przez Autotek. Teoretyczne szanse na wyprzedzenie Nassera zachował Jari Ketomaa - również w Fieście Autotek Motorsport, ale R5 i na DMACK-ach. Przewaga Nassera wynosi 20 punktów, więc praktycznie tylko zwycięstwo Ketomaa'y i niefart Katarczyka mogą odwrócić kolejność.

W WRC 2 rywalizują Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot, dysponujący Fiestą R5 na Hankookach. Aron Domżała, tym razem tworzący załogę z Kamilem Hellerem, może poprawić ósme miejsce w Junior WRC, trzynaste w WRC 3. Polską paczkę w Walii kompletują Hubert Ptaszek i Kamil Kozdroń (Fiesta R2), którzy przed rokiem w debiucie w mistrzostwach świata zajęli trzecią lokatę w klasie.

Samochody: 
Słowa kluczowe: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

KU CZCI MISTRZA KULIGA
W pięćdziesiątą rocznicę urodzin Janusza Kuliga, w Walimiu przy obelisku... więcej
77. Rajd Polski w wielkiej ósemce mistrzostw Europy
(18.10.2019)  Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła kalendarz... więcej
Rewolucja w motoryzacji - PZM na konferencji Impact mobility rEVolution’19
Katowicka konferencja Impact mobility rEVolution’19 (9 – 10... więcej
Rajd Baja Europe zbliża się wielkimi krokami
Drodzy zawodnicy, fani i przedstawiciele mediów,Z przyjemnością informujemy was... więcej
Kurs na licencję RN
Kurs na licencję RN1. Termin: 2-3.11.2019 r. (sobota-niedziela),2. Miejsce: 2-3... więcej
Kurs na licencje B,C , BC JUNIOR
Kurs na licencje B,C; B,C JUNIOR        ... więcej
53. Rajd Dolnośląski - Hotel Zieleniec - Bouffier zwycięża i zostaje drugim wicemistrzem Polski
(06.10.2019) Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Hyundai i20 R5) odnieśli... więcej
Emocjonujące finały w Toruniu – 7. runda Oponeo Mistrzostw Polski Rallycross
Przy zmiennej pogodzie rozegrana została finałowa, siódma runda Oponeo... więcej

Strony

- Archiwum