Finał w walijskich lasach

70. Wales Rally GB zakończy Rajdowe Mistrzostwa Świata 2014. Robert Kubica i Maciek Szczepaniak kończą program w Fieście M-Sportu i spróbują po raz czwarty w tym sezonie zdobyć punkty. Przed rokiem Robert debiutujący w samochodzie WRC na tym szczeblu, zajmował siódme miejsce po trzech oesach, ale potem zaczęły się przygody, a start z Michele Ferrarą zakończył się wypadnięciem z drogi na OS11, Dyfi 1. Maciek Szczepaniak piąty raz startuje w Rally GB. Ostatnio był tam drugi w PWRC, jadąc z Michałem Kościuszką (2011).

Rajd został skrócony do trzech dni i tym razem wszystkie oesy są szutrowe. Podobnie jak w edycji 2013, większa część trasy znajduje się w północnej Walii. Park serwisowy pozostał na terenie fabryki silników Toyoty w Deeside niedaleko Chester. Nowość stanowi honorowy start na Eirias Park Stadium w Colwyn Bay. Aż osiem oesów oraz shakedown zlokalizowano w kompleksie leśnym Clocaenog. Odbędzie się tam również Power Stage. Pojedynek o bonusowe punkty zaplanowano na 10,8-kilometrowym odcinku Brenig. W piątek oddalony serwis gości Newtown.

Najdłuższym oesem będzie Hafren (23,55 km). W sumie odcinki mierzą tylko 305 km, za to rajd nadal charakteryzuje się wyjątkowo długą dojazdówką. Oesy stanowią tylko 22 % trasy.

Faworytem będzie Jari-Matti Latvala, który dwanaście razy startował w Rally GB, zawsze był na mecie i w ostatnich czterech edycjach uzyskiwał wyniki 3-1-1-2. Sébastien Ogier tylko raz ukończył ten rajd w czołowej dziesiątce - przed rokiem, gdy wygrał. Citroën walczy o utrzymanie drugiego miejsca w mistrzostwach producentów. Atakują M-Sport (7 punktów straty) i Hyundai (-12). M-Sport i WRC żegnają Mikko Hirvonena. Hundai przez pięć dni testował w Walii. W użyciu będą trzy i20 z Katalonii, przy czym Juho Hänninen przejmie samochód Daniego Sordo.

Rajd wyłoni mistrza WRC 2. Prowadzi Nasser al-Attiyah, jadący Fiestą RRC na Michelinach, obsługiwaną przez Autotek. Teoretyczne szanse na wyprzedzenie Nassera zachował Jari Ketomaa - również w Fieście Autotek Motorsport, ale R5 i na DMACK-ach. Przewaga Nassera wynosi 20 punktów, więc praktycznie tylko zwycięstwo Ketomaa'y i niefart Katarczyka mogą odwrócić kolejność.

W WRC 2 rywalizują Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot, dysponujący Fiestą R5 na Hankookach. Aron Domżała, tym razem tworzący załogę z Kamilem Hellerem, może poprawić ósme miejsce w Junior WRC, trzynaste w WRC 3. Polską paczkę w Walii kompletują Hubert Ptaszek i Kamil Kozdroń (Fiesta R2), którzy przed rokiem w debiucie w mistrzostwach świata zajęli trzecią lokatę w klasie.

Samochody: 
Słowa kluczowe: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

Stay&Play: Wielki finał Rocket League coraz bliżej
Projekt ORLEN Stay&Play po kilku tygodniach zespołowych treningów pod okiem... więcej
Fińskie Szutry drugą rundą Motul HRSMP Digital
Rywalizacja w Motul HRSMP Digital nabiera tempa. Uczestnicy wirtualnej... więcej
Zawodnicy ORLEN Team i Grupy Sportowej ORLEN zmierzą się z esportowcami i kibicami w wirtualnym wyścigu
Robert Kubica, Kuba Przygoński, Miko Marczyk – to tylko część zawodników... więcej
Komunikat w sprawie rekomendacji odwołania / zmiany terminu zawodów
W nawiązaniu do poprzedniego komunikatu w sprawie rekomendacji odwołania /... więcej
Finał Oponeo Rallycross Challenge
W niedzielę 17 maja o godzinie 13:00, 36 zawodników, wśród których byli... więcej
77. Rajd Polski w stulecie narodowego klasyka
(14.05.2020) Polski Związek Motorowy, organizator 77. Rajdu Polski podjął... więcej
Klasyczna Skoda na trasach Motul HRSMP
Czy już wkrótce na trasach Motul HRSMP zobaczymy rajdową Skodę, która niegdyś... więcej
Sportowcy wspierani przez PKN ORLEN dołączają do wirtualnej rywalizacji
PKN ORLEN wykorzystuje przerwę w organizacji wydarzeń sportowych na stworzenie... więcej
MPDM - wirtualny rallycross, prawdziwa rywalizacja
Pandemia COVID-19 zatrzymała niemal cały sportowy świat. W sytuacji, w której... więcej

Strony

- Archiwum