Fenomenalny Słobodzian

Pierwszy dzień 12 Wyścigu Górskiego „Prządki” 2015, który jest finałowym weekendem w Cyklu Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski wygrał powracający do walki Marcin Słobodzian. Krakowski zawodnik za kierownicą Mitsubishi Lancera wypożyczonego od Rafała Grzesińskiego okazał się najszybszy podczas wszystkich podjazdów 13 rundy. Również rekord wydłużonej o 7 metrów trasy należy do Słobodziana i wynosi 1.52,502.

13 runda rozpoczęła się od deszczowego pierwszego podjazdu treningowego, który ruszył punktualnie o godzinie 9:00. Resztę dnia kierowcy walczyli już na suchej trasie z Korczyny do miejscowości Czarnorzeki.

Na 4540 metrowej trasie tuż za Słobodzianem znalazł się Waldemar Kluza w Colcie Proto, a trzeci stopień podium po walce z Marcinem Gładyszem zajął Tomasz Myszkier w Porsche. Tuż za podium w Scirocco R uplasował się Tarnowski kierowca Marcin Gładysz, który wyprzedził Piotra Ostrowskiego w A grupowym Evo VIII.

Wielkimi pechowcami wyścigu w Korczynie okazali się Andrzej Szepieniec, którego samochód najpierw zepsuł się. Kierowca zatrzymał się i następnie ruszył po ożywieniu się jego Evo. Niestety czas 2.41 dał dopiero 31 pozycję w klasyfikacji generalnej 13 rundy.

Drugim pechowcem okazał się Dubai w którego Lancerze awarii uległa skrzynia biegów. Nieukończony drugi podjazd spowodował brak sklasyfikowania w sobotniej odsłonie Podkarpackiego wielkiego finału GSMP 2015.

Pomimo wielkiego pecha Dubai zdobył tytuł Mistrza Polski 2015 dzięki odległej pozycji Andrzeja Szepieńca, który w niedzielę będzie musiał walczyć z Tomkiem Myszkierem o tytuł Wicemistrza Polski 2015.

W jedynym dzisiejszego dnia wypadku swoje Renault Clio rozbił Roman Baran, który po zdobyciu tytułu mistrzowskiego, Korczynę jechał już tylko dla swoich kibiców.

W klasyfikacji grupy N najszybszy po raz kolejny w tym roku okazał się Michał Ratajczyk w Evo IX, który wyprzedzając debiutującego w samochodzie czteronapędowym Bartka Bąka, przybliżył się do zdobycia tytułu. Trzecia pozycja to Krzysztof Dereń, który w niedzielę, będzie walczył z Ratajczykiem o tytuł.

Piotr Ostrowski, bezkonkurencyjny w grupie A, pewnie zwyciężył. Tym samym przypieczętował on tytuł Mistrza Polski w swojej grupie. Drugie miejsce podczas dwóch podjazdów wyjeździł Rafał Serafinowicz, a trzecie Grzegorz Kozioł.

Wśród samochodów historycznych najszybszymi okazali się na 4540 m trasie Paweł Dziewiątkowski w Evo VII, Jacek Handl w BMW E36 i Paweł Gos w Subaru Imprezie.

Ośkę pewnie wygrał pod nieobecność Barana, Karol Krupa, wyprzedzając Szymona Piękosia i Grzegorza Musza w rajdowym Clio R3.

Niedzielne zawody rozpoczynają się o godzinie 9:00 dwoma podjazdami treningowymi. Dwa wyścigi wystartują o godzinie 13:00, a już o 16:00 poznamy ostatnich zwycięzców 14 rundy i Mistrzów Polski sezonu GSMP 2015.

Samochody: 

News

Mabellini zwycięża w Rajdzie Śląska, Paddon i Szeja z tytułami
Wszystko już jasne! Drugi przejazd odcinka Województwo Śląskie (11,78 km)... więcej
Bracia Szejowie Rajdowymi Samochodowymi Mistrzami Polski 2024
Bracia Jarek i Marcin Szejowie (Skoda Fabia Rally2 evo) ukończyli Rajd Sląska... więcej
Rajd Śląska: Marczyk jedzie po zwycięstwo, Szeja po tytuł
Pierwszy etap Rajdu Śląska, który zamyka tegoroczną odsłonę Rajdowych... więcej
Marczyk pierwszym liderem Rajdu Śląska po spektakularnej rywalizacji w sercu Katowic
W ścisłym centrum Katowic Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk (... więcej
Maciej Gładysz dwukrotnie na podium w Jerez
16-letni Maciej Gładysz wywalczył podia w dwóch z trzech wyścigów... więcej
Tymek Kucharczyk trzecim kierowcą GB3 Championship 2024
Tymek Kucharczyk zakończył sezon GB3 Championship. Polak do ostatnich wyścigów... więcej
Maciej Gładysz gotowy do walki w Jerez
Już w najbliższy weekend 16-letni Maciej Gładysz stanie do walki w... więcej
Michalina Sabaj na 5. miejscu w klasyfikacji generalnej Formuły 4 CEZ
Michalina Sabaj zakończyła swój debiutancki sezon w Formule 4 CEZ na ... więcej

Strony

- Archiwum