Fantastyczny dzień Kubicy

Takich wyników nikt nie oczekiwał! Najszybsi na dwóch z sześciu oesów, Robert Kubica i Maciek Szczepaniak zakończyli pierwszy etap Rajdu Monte Carlo na sensacyjnym trzecim miejscu, 0,7 sekundy za Krisem Meeke'm, 39,5 s za prowadzącym Bryanem Bouffierem.

Sebastien Ogier, czwarty w łącznej klasyfikacji (+47,3), wygrał kończący dzień Montauban - Laborel 2. Kolejne lokaty zajęli Jari-Matti Latvala (+4,0), Mads Østberg (+17,0), Kris Meeke (+17,7), Mikko Hirvonen (+18,5), Bryan Bouffier (+19,8) i Robert Kubica (+21,2). Pierwsza część oesu była mokra. Na zjeździe z Col du Perty pojawiły się lód i błotno-śniegowa breja.

- To dla nas fantastyczny dzień - powiedział Bryan Bouffier. - Z pewnością nie liczyłem, że będę prowadził w Rajdzie Monte Carlo. Dziękuję teamowi za wspaniały samochód.

- Wiedziałem, że będzie zdradliwie, ale to chyba mój najtrudniejszy dzień w rajdowym samochodzie - mówił Kris Meeke. - Rano dobrze dobraliśmy opony. Po południu miałem trochę kłopotów. Zajmujemy drugie miejsce i jestem z tego zadowolony.

- Na początku odcinka nie było łatwo z powodu lodu, który pozostał na moich butach, gdy wsiadałem do samochodu - wyjaśnił Robert Kubica.

- To był trudny dzień - komentował Sebastien Ogier. - Zaryzykowaliśmy w doborze opon i to skomplikowało naszą jazdę. Popełniliśmy parę błędów, ale starałem się jak mogłem. W następnych dniach zamierzam atakować, ale bez maksymalnego ryzyka. Z Monte można szybciej odpaść, niż się myśli.

- Samochód ma dobrą przyczepność, lecz nie czuję się w pełni komfortowo - oświadczył Mads Østberg.

- Wszystko idzie dobrze - stwierdził Elfyn Evans, szósty w wynikach etapu.

Jari-Matti Latvala zakończył dzień na siódmej pozycji. - Wybór odpowiednich opon był dzisiaj bardzo trudny, czy nawet niemożliwy. W końcu chcę ukończyć Monte na punktowanym miejscu. To jest mój cel. Po południu zimowe opony dobrze pracowały na zabrudzonej drodze. Spróbujemy doprowadzić samochód bezpiecznie do mety i zdobyć jak najwięcej punktów.

- Nigdy dotąd nie spotkałem takich warunków na drodze! - oświadczył Mikko Hirvonen, tracący 2.46 do lidera.

- Chcemy ukończyć Rajd Monte Carlo i zebrać jak najwięcej doświadczenia, żeby liczyć się tu w przyszłości - tłumaczył Andreas Mikkelsen. - Dlatego jedziemy bardzo ostrożnie, przesadnie zwalniamy na zakrętach. Po południu postawiliśmy na bezpieczny wybór opon. Dzisiaj dużo się nauczyliśmy.

Olivier Burri jadący Fiestą S2000, kompletuje czołową dziesiątkę. - Mamy tylko osiem opon na cały rajd. Robimy co możemy z tym, czym dysponujemy.

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

Szkolenie na licencję sędziego, 11.02.2023 r. Opole
PROGRAM SZKOLENIA SĘDZIÓW SPORTU SAMOCHODOWEGOOpole, 11 lutego 2023Sobota: 11.... więcej
Szkolenie na licencję sędziego, 11.03.2023 r. Katowice
SZKOLENIE Sędziów Sportu Samochodowego       ... więcej
Szkolenie na licencję sędziego, 18.02.2023 r., Krosno
Szkolenie kandydatów na sędziów sportu samochodowegoOrganizator szkolenia:... więcej
Styczeń w Małopolu
Podsumowanie stycznia Zespół Inter Europol Competition jest w trakcie ostatnich... więcej
Zaproszenie do składania ofert - organizacja MPDM i PPDM
Zaproszenie do składania ofert Polski Związek Motorowy (PZM) z siedzibą w... więcej
Nowy system Inside PZM dla sportu samochodowego i kartingowego
Szanowni Państwo, Biuro Sportu i Turystyki Polskiego Związku Motorowego... więcej
Nowe stopnie licencji sportu samochodowego
Szanowni Państwo,W imieniu Głównej Komisji Sportu Samochodowego, Biuro Sportu i... więcej
Historyczne zwycięstwo Jerzego Spinkiewicza
Jerzy Spinkiewicz wygrywa organizowaną po raz pierwszy przez firmę Renault... więcej
Licytacje PZM na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy!
Zapraszamy na allegro.pl. Żużel - zostań asystentem trenera Rafała... więcej

Strony

- Archiwum