Europejskie kluby motorowe zrzeszone w FIA, badają regularnie elementy infrastruktury drogowo-turystycznej. PZM uczestniczy w tym projekcie.
Cel: jakość usług i bezpieczeństwo konsumentów
Wnioski z badań prezentowane publicznie i kierowane pod adresem określonych decydentów
Jak działa Eurotest?
2-4 badania rocznie, prowadzone w wybranych lub wszystkich krajach europejskich według jednolitej metodologiiczęsto powtarzane w kolejnych latach, aby ocenić stopień poprawy
informacje kierowane do mediów w celu podniesienia świadomości społecznej i wzbudzenia debaty publicznej
Poprzez program EuroTest 19 klubów motorowych z 18 krajów, zrzeszonych w FIA, uczyniło jakość i bezpieczeństwo mobilności w Europie przedmiotem testów prowadzonych od 2000 roku, na rzecz swoich członków i wszystkich mobilnych konsumentów w Europie. Niezmiennym celem partnerów EuroTest jest taka Europa, po której konsument może swobodnie się poruszać za pomocą odpowiedniej jakości infrastruktury i w bezpieczny sposób.
Zbadaliśmy europejskie punkty obsługi podróżnych przy autostradach, promy pasażerskie, tunele i stacje kolejowe. Metodologia naszych badań czerpała z najlepszych dostępnych wzorców. Wszystkie badania korzystają ze wspólnego systemu ocen, a każde z nich jest powtarzane cyklicznie w celu sprawdzenia stopnia poprawy jakości.
Dokonująca się, w interesie konsumentów, poprawa jakości badanych usług jest zawsze wynikiem natychmiastowej i powszechnej publikacji wyników badań - dobrych i złych - w krajowych mediach całej UE. Informacje te wspierane są przez wystąpienia klubów na temat stwierdzonych niedoskonałości, adresowane bezpośrednio do właściwych władz oraz prezentowane na rozmaitych forach, w tym politycznych i włączonych w procesy legislacyjne.
Główne cele EuroTest:
- Archiwum