W dniach 25-26.05.2013 po raz pierwszy w Wałbrzychu, po raz pierwszy w Polsce … Puchar i Mistrzostwa Polski Enduro, rozegrane będą na wzór brytyjskiego EnduroSprintu, na wyjątkowo urozmaiconym terenie poprzemysłowej hałdy kopalnianej "Wiesław" u podnóża góry Chełmiec.
Organizatorem jest Wałbrzyskie Stowarzyszenie Motocyklowe Chełmiec.
W zawodach mogą brać również motocykle i quady typu cross - bez homologacji, rejestracji i ubezpieczenia !!!
Trasa nie przebiega po drogach publicznych - podobnie jak przy Cross Country !!!
W zawodach udział mogą wziąść zawodnicy z licencją B i A oraz zawodnicy z licencją C po zaliczeniu egzaminu teoretycznego na licencję B - przed zawodami .
Zapraszamy wszystkich sympatyków rajdów terenowych z całej Polski oraz z zagranicy.
Dla Was przygotowaliśmy emocjonujące i ciekawe trasy.
Zróżnicowane konfiguracje odcinków specjalnych cross- enduro- i extreme- testów, zostały uznane za jedne z najciekawszych w Polsce.
W poprzednich latach udowodniliśmy niejednokrotnie, że warto być w Wałbrzychu na zawodach. Przy współpracy z sąsiednim klubem enduro w Czechach, współtworzyliśmy w latach 2011/2012 zawody będące eliminacją Międzynarodowych Mistrzostw Czeskiej Republiki w rajdach Enduro.
W tym roku dokładamy wszelkich starań aby organizowane u nas eliminacje Pucharu i Mistrzostw Polski Enduro na stałe wpisały się w kalendarz sportu motocyklowego PZM.
Z powodzeniem organizowane były przez nas również poprzednie zawody cyklu Cross Country, zaliczane do Pucharu Dolnego Śląska oraz Mistrzostw Strefy Polski Zachodniej i Pucharu Polski.
Niejednokrotnie pokazaliśmy że w Wałbrzychu są idealne warunki do uprawiania sportów motocyklowych enduro / cross.
Formuła EnduroSprint:
Rywalizacja w Enduro Sprint przebiega na trasie, której długość wynosi około 10-12 km. Zawodnicy pokonują taka pętlę około 8-10 razy, czyli mają do przejechania 100-120 km - co ważne w 100 % po bezdrożach. Pętla składa się z dwóch odcinków specjalnych z pomiarem czasu i dwóch odcinków dojazdowych - na trasie zlokalizowany jest jeden PKC - na starcie do pętli. Zwodnicy startują w trójkach co 20 sek, a każda trójka wjeżdża na start co minutę - każdy ma wyznaczony czas i za wcześniejszy lub późniejszy wjazd zawodnik otrzymuje sekundy karne. Na wynik końcowy będzie się składała suma czasu przejazdu odcinków specjalnych. Pod uwagę nie będą brane 2 najgorsze uzyskane przez zawodnika czasy.
Zawodnicy będą mieli ustalony maksymalny czas pokonania całej pętli wraz z odcinkami specjalnymi. Nie zmieszczenie się w ustalonym czasie będzie skutkowało naliczeniem dodatkowych karnych sekund.
Trasa i jej podział na odcinki specjalne:
Pętla:
eliminuje przejazdy przez drogi publiczne. Cała trasa liczy ok. 10-12km (na jednym okrążeniu) i przebiega w 100% po bezdrożach.
ExtremeTest:
próba czasowa i wytrzymałościowa, miejsce ExtremTestu w granicach terenu na którym znajduje się
stadion sportowy, wraz z całą bazą zawodów.
Przeszkody: kamienie, bloki betonowe, kłody drewniane, opony od ciężkich maszyn przemysłowych,
Długość odcinka: 600 m,
CrossTest:
próba z pomiarem czasu przebiegająca w pobliżu parku maszyn i biura zawodów. Na wyznaczonej przy stadionie trasie, zawodnicy będą zmagać się z technicznie skonfigurowanym odcinkiem, licznym w ciasne zakręty, naturalne wyskoki.
Długość odcinka: 1600 m,
EnduroTest:
próba z pomiarem czasu, start i meta u podnóża hałdy Wiesław. Na sygnał zielonego światła zawodnik będzie miał niemałe wyzwanie pokonać 8 kilometrowy odcinek specjalny, w 100% przebiegający przez urozmaiconą we wzniesienia, długie podjazdy, trawersy, hałdę "Wiesław".
Długość odcinka: 6000 m.
Szczegółowe informacje na stronie www.motohalda.pl Serdecznie zapraszamy !!!