"Drive it day" po polsku 21 czerwca

„Drive it day”  - co to znaczy? Kto ogłosił to hasło?

Codzienność serwuje  nam dużą dozę akcji, promocji, hapeningów etc. Drive it day to jednak zupełnie inne działanie. Nic nie sprzedajemy, do niczego nie namawiamy. Proponujemy akcję, która pozwoli wszystkim posiadaczom odrestaurowanych zabytków kultury technicznej związanych z transportem, na zademonstrowanie swoich osiągnięć, wyników swojej pracy, swojej pasji, swojego hobby.

Pomysł powstał po to, by umożliwić wszystkim: naszym sąsiadom, mieszkańcom naszych miast, przechodniom - zdobycie wiedzy, świadomości, że istnieje olbrzymia grupa zafascynowanych historyczną motoryzacją  ludzi, którzy poświęcają swój czas, pracę i środki na odrestaurowywanie zabytkowych pojazdów, silników, urządzeń, rowerów, motocykli etc.

Grono tych osób rozrasta się w bardzo dużym tempie. Jest to hobby, którym można zajmować się bez zbędnego szumu i rozgłosu, w ciszy hal czy garaży. Jednak koledzy w Europie doszli do słusznego  wniosku, że należy stworzyć swego rodzaju święto - jeden dzień, w którym świat zobaczy nasze cudowne odrestaurowane skarby. Oczywiście, każdy pojazd najlepiej zaprezentować w ruchu. Stąd powstał pomysł, by ogłosić Drive it day. Nie jest to jeszcze w Europie jeden dzień. Odbywa się w różnych krajach w różnych terminach. Jedno łączy wszystkich organizatorów: idea. Idea pokazania naszych aut, motocykli, rowerów i innych historycznych odrestaurowanych  eksponatów w normalnym ruchu ulicznym. Próbowaliśmy w poprzednich latach organizować ten dzień w środku tygodnia, przekonując do tego, byśmy do pracy, szkoły, na zakupy, do kina czy na przejażdżkę wyruszyli naszymi zabytkami. Ruszyli używając ich jak pojazdów, którymi jedziemy do pracy lub wykonujemy inne codzienne czynności.

Ta sama przesłanka kieruje nami w tym roku. Prosimy, proponujemy by sobotę 21 czerwca potraktować jako Polski Drive It Day.

Zróbmy to , pokażmy sobie i innym, jak piękna jest historia , jak piękne są przedmioty użytkowe jakimi były samochody , motocykle, rowery, traktory  jak wyglądają dziś na ulicach w normalny dzień w normalnym ruchu ulicznym. Pokażmy siebie i nasze cacka by inni mogli zobaczyć efekty naszej pracy, ale też pokazując się uzmysłowimy wszystkim jak wielką stanowimy grupę. Kryterium udziału w Polskim Drive It Day jest wyłącznie posiadanie takiego pojazdu. Nie trzeba być zrzeszonym, członkiem klubu , wystarczy mieć pojazd. Nie obowiązuje żadne zgłoszenie , żadne opłaty, żadne kwestionariusze , żadna ewidencja. Wystarczy spontaniczna obecność. Wystarczy wyjechać na ulicę , pojeździć po mieście, miasteczku , wsi, wybrać się na wycieczkę , przejażdżkę , po zakupy , zaparkować przed marketem, restauracją kinem czy muzeum, może przed miejscem pracy. Zależy nam byśmy byli w jak największej liczbie miejsc , zauważeni przez jak największą liczbę ludzi. To jest nasze zadanie , to jest nasz cel. A jeśli przy okazji poznamy innych zarażonych tą pasją , jeżeli odbierzemy zasłużone brawa, uznanie od tych normalnych użytkowników , to świetnie , wiemy, że jest to miłe gdy mijający nas inni kierowcy oddają nam „honory” pozdrawiają kciukiem uniesionym w górę . Zatem zapraszamy wszystkich posiadaczy do udziału w tym wydarzeniu , wspierajmy siebie i budujmy wizerunek naszej pracy , naszych starań, naszego zaangażowanie w to by historia motoryzacji , jej zmiany, ewolucja, jej edukacyjny i designerski  charakter nie zostały zapomniane. Wywrzemy naszą obecnością presję na wszystkich , którzy może chcą i próbują marginalizować nasze środowisko, marginalizować rolę jaką spełniamy w ochronie dóbr kultury technicznej. Do zobaczenia w sobotę 21 czerwca na drogach szosach i ulicach całej Polski.

Komisja Dziedzictwa Kulturowego GKPZ PZM

Komunikat nr 4/2014 GKPZ

Pojazdy zabytkowe: 
Share

Zdjęcia

Jeździliśmy zabytkami przez cały dzień. W sobotę (21 czerwca) odbyła się kolejna edycja Drive it Day - jeździliśmy swoimi pojazdami do teatru, kina, na piknik i bazar, na wycieczkę i do pracy, być może również na zlot lub rajd. Generalnie miało być nas widać. I rzeczywiście spotkanie zabytku na drodze nie było trudne. Świadczą o tym wasze zdjęcia.
Zgodnie z zapowiedzią autor zdjęcia, które otrzyma najwięcej lajków na naszym profilu na Facebooku otrzyma od PZM nagrodę niespodziankę. Oczywiście można głosować na kilka zdjęć jednocześnie. Konkurs rozstrzygniemy 30 czerwca.

Link: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.676868529048771.1073741860.243530475715914&type=1

 

News

Oświadczenie FIVA w sprawie elektryków
Mamy ważną wiadomość z FIVA w sprawie samochodów elektrycznych.Nie da... więcej
Gruchoty w akcji czyli ostatnia runda MOWPZ
Nie takie znów gruchoty... W ostatnią niedzielę września na parkingu przy... więcej
Rewolucja w motoryzacji - PZM na konferencji Impact mobility rEVolution’19
Katowicka konferencja Impact mobility rEVolution’19 (9 – 10... więcej
Polacy na 1000 Miglia USA 2019
Jan Potocki, Marian Stoch i Bartosz Balicki w Aston Martinie 15/98 z 1937 roku... więcej
Retro Carpathia - V runda MPHRR - 11-12 pażdziernika 2019 - zaproszenie
Rajd Retro Carpathia będący ostatnią eliminacją Mistrzostw Polski w... więcej
Stoch i Potocki w Spa
Oczywiście nie będzie to relacja z wizyty kierowców w luksusowym spa, tylko... więcej
V Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych - galeria zdjęć
Galeria zdjęć z piątej edycji Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych, które... więcej
Z Pragi na Żoliborz czyli 8. Rajd Praski - relacja
W sobotę, 28 września, odbył się 8. Rajd Praski. W tym roku uczestnicy... więcej
8. Rajd Praski - Jedziemy na Żoliborz - galeria zdjęć
Zdjęcia z 8. Rajdu Praskiego, który odbył się w sobotę 28 września 2019 roku na... więcej
Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych wystartowało
Dziś o godzinie 18.00 rozpoczął się odbiór dokumentów i badanie kontrolne... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Fédération Internationale des Véhicules Anciens