Cel - ukończyć Monte

Robert Kubica, Bryan Bouffier i Kris Meeke uczestniczyli w konferencji prasowej po zakończeniu pierwszego etapu Rajdu Monte Carlo.

- Nie spodziewałem się, że będę prowadził po dwóch odcinkach. To była dla mnie niespodzianka - powiedział Robert Kubica. - Pierwszy oes był bardzo, bardzo trudny. OK, prowadziliśmy po dwóch odcinkach, jednak nie byliśmy wystarczająco sprytni, czy tak doświadczeni jak Bryan i Kris. Niemal włożyłem dwie śniegowe opony do bagażnika, ale pomyśleliśmy, że nie będzie padać śnieg. Nie było sensu zabierać dwóch śniegowych opon, żeby z nich nie skorzystać - no i takie są efekty! Straciliśmy dużo czasu na trzecim odcinku. Pierwszy raz jechałem na slickach po śniegu. To nie był dla mnie najłatwiejszy dzień.

W tym roku miałem mój mały cel jako kierowca. Liczyłem, że wygram odcinek w WRC. Zrobiłem to za pierwszą próbą, więc muszę ustalić nowy cel. Myślę jednak, że poczekam z tym do zakończenia Monte Carlo. To nie jest dobry pomysł, żeby podnosić sobie poprzeczkę podczas Monte i iść naprzód. Warunki są bardzo zdradliwe. Dzisiaj w większości przypadków pierwszy raz jechałem w takich warunkach - w życiu, nie tylko samochodem WRC. Możecie sobie wyobrazić, co się działo. Było dużo akcji, ale nie dlatego, że cisnąłem. Kiedy zjeżdżasz 8 kilometrów na slickach i samochód nie chce się zatrzymać, nawet jak jedziesz 40 na godzinę, to nie jest fajnie. Na pewno fajnie, że tu jesteśmy. Moim celem jest ukończenie Monte. Jeżeli nasze tempo będzie dobre, to jeszcze lepiej, ale priorytetem jest dotarcie do mety.

Na pierwszym oesie nie było momentów. Onboard nie jest interesujący! Powiedziałem mojemu pilotowi, że być może jadę szybko, bo nie wiem, co mam robić. Pierwszy raz natrafiłem na takie warunki i po prostu jechałem, jak umiałem. Po 5 kilometrach otrzymaliśmy pierwszy międzyczas. Obserwowałem międzyczasy samochodu jadącego przede mną - Evansa, a nie lidera, najszybszego kierowcy. Jechałem moim tempem. Pilot powiedział mi, że jestem szybszy o 11 sekund od Evansa. OK... Miałem jeden moment, tak naprawdę nieduży. Na początku pierwszego odcinka było bardzo ślisko, mokro - i nagle pojawił się lód, którego nie miałem w notatkach. Myślę, że każdy miał momenty. Mój nie był taki duży.

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

Szesnastka z dwutaktem
16 załóg w rajdówkach sprzed lat ruszy do rywalizacji w 30. edycji Rajdu... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 14.08.2021, Świdnica
PROGRAM SZKOLENIA SĘDZIÓW SPORTU SAMOCHODOWEGO Organizator: Stowarzyszenie G4... więcej
Kurs na licencję RN, 14-15.08.2021, Świdnica
Program kursu na licencję RN organizowany przez Stowarzyszenie G4 Sport Club... więcej
Kolejny konkurs FIA Rally Star z JBL
Dystrybutor marki JBL w Polsce jest partnerem polskich eliminacji do projektu... więcej
Podwójny rekord Christiana Merlego
9 Runda FIA EHC – Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Górskich była... więcej
Michał Ratajczyk wygrywa 7 Rundę GSMP Christian Merli najszybszy w treningach przed 9 Rundą FIA EHC.
109 kierowców z 10 krajów Europy przystąpiło do podjazdów treningowych 9 Rundy... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 30-31.07.2021, Rzeszów
SZKOLENIE KANDYDATÓW NA SĘDZIÓW SPORTU SAMOCHODOWEGOOrganizator szkolenia:... więcej
Kulminacja rajdowego sezonu w Szczecinie, Dobrej i Drawsku Pomorskim
Wysoka Grzęda Baja Poland to od 10 lat najważniejsza pozycja w kalendarzu... więcej
Gwiazdy europejskich wyścigów wracają do Limanowej!
114 zawodników zgłosiło się do 12 Wyścigu Górskiego Limanowa – Przełęcz... więcej

Strony

- Archiwum