Broniszewski na mecie Blancpain Endurance Series

Michał Broniszewski w załodze z włoskimi kierowcami Alessandro Bonacinim i Marco Frezzą ukończył ostatnią, piątą rundę Blancpain Endurance Series – 1000-kilometrowy wyścig na słynnym torze Nürburgring w Niemczech.  Polsko-włoska załoga w samochodzie Ferrari 458 Italia GT3 szwajcarskiego zespołu Kessel Racing zajęła 20 miejsce w klasyfikacji generalnej i 10 w klasie Pro Am.

–  Pogoda była od początku fatalna – jak to na Nürburgringu – powiedział  na mecie Michał Broniszewski.  –  Było mokro, padał deszcz i startowaliśmy za samochodem bezpieczeństwa.  Gdy rozpoczęło się ściganie, okazało się, że samochód jest nie do prowadzenia – ślizgał się strasznie,  a aquaplaning nie pozwalał dodać gazu.  Przyczepność była dosłownie zerowa.  Na każdym okrążeniu traciliśmy po kilka sekund, nie mówiąc , ile zdrowia i nerwów mnie to kosztowało.  Nic dziwnego, że zajmowaliśmy miejsce dopiero w trzeciej dziesiątce.  Gdy po godzinie wyścigu usiadł na podwójną zmianę Marco Frezza, jechał jeszcze wolniejszym tempem, niż ja!  Dopiero w połowie wyścigu okazało się, że wskutek błędu inżyniera opony były bardzo niedogrzane, a ciśnienie o wiele za niskie.  Skorygowano ustawienia i skutek był natychmiastowy.  Alessandro Bonacini zaczął uzyskiwać czasy porównywalne z najszybszymi kierowcami w wyścigu.  Gdy powróciłem do kokpitu na ostatnią godzinę, również jechało mi się bez porównania lepiej, niż na pierwszej zmianie.  W końcówce tor zaczął wysychać i jechałem na slickach, ale było już za późno na odrobienie wcześniejszych strat.  Szkoda tego weekendu, bo naprawdę była szansa na dobry wynik.  Oczekiwania były dużo większe.  Pocieszeniem jest, że dotarliśmy do mety trudnego, długiego wyścigu całym samochodem w bardzo mocnej stawce, co nie wszystkim się udało.  W końcówce pokazaliśmy, że mamy dobre tempo, ale nie udało się uzyskać wyniku na miarę oczekiwań. 
 

Samochody: 

News

Kucharczyk powraca do Mekki motorsportu
Stawka GB3 Championship zmierzy się na legendarnym Silverstone już w ... więcej
Zimna runda Rallycross i Autocross
Druga runda Mistrzostw Polski Rallycross i Autocross, jaka odbyła się na... więcej
Rajd Chorwacji 2024: Jakub Matulka i Daniel Dymurski z trudną lekcją na chorwackich asfaltach
Jakub Matulka i Daniel Dymurski w miniony weekend rywalizowali w... więcej
Fundacja PZM: 1.5 proc. ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
Szkolenie sędziów technicznych sportu samochodowego, 04-05.05.2024, Łódź
1. Zakres szkolenia: Szkolenie dla Sędziów Technicznych Sportu Samochodowego w... więcej
Rallycross i Autoccross wracają na Tor Poznań
Po wielomiesięcznej przerwie na Tor Poznań wracają wyścigi Rallycross... więcej
Nowości, powroty i niespodzianki – kto wystartuje w 52. Rajdzie Świdnickim?
77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w... więcej
Powracamy na asfalty – WRC Rajd Chorwacji na żywo w Motowizji
Padok Rajdowych Mistrzostw Świata powrócił już z wyprawy do Afryki.... więcej
Millers Oils partnerem tytularnym HRSMP
Nowym partnerem tytularnym Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw... więcej

Strony

- Archiwum