Rajdowe Mistrzostwa Świata WRC znów zawitają do Portugalii – i to w wielkim stylu! Od 15 do 18 maja kierowcy zmierzą się z 58. edycją legendarnego Rally de Portugal, jednej z najbardziej cenionych i widowiskowych rund sezonu. Malownicze, a jednocześnie piekielnie wymagające szutry w środkowej i północnej części kraju po raz kolejny będą areną walki czołówki światowego motorsportu. Motowizja pokaże cały rajd na żywo, od pierwszego metra aż po emocjonujący Power Stage.
Największa stawka sezonu WRC
Do rywalizacji zgłosiło się aż 95 załóg, w tym 12 w klasie Rally1 i 55 w Rally2. To najmocniejsza i najliczniejsza lista startowa sezonu! Na kibiców i zawodników czekają 24 odcinki specjalne o łącznej długości 344,5 km.
W klasie Rally1 nie zabraknie gwiazd. Toyota Gazoo Racing wystawia aż pięć GR Yarisów dla liderów czempionatu Elfyn Evansa i Scotta Martina, Sébastiena Ogiera i Vincenta Landaisa, zwycięzców poprzedniej rundy – Kalle Rovanpery i Jonne Halttunena. W maszynach japońskiego producenta zasiądą także Takamoto Katsuta i Aaron Johnston oraz Sami Pajari i Marko Salminen. Hyundai z pewnością będzie chciał powetować sobie porażkę z Rajdu Wysp Kanaryjskich. Koreańska stajnia dysponuje potężnym składem: Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe, Ott Tänak/Martin Järveoja i Adrien Fourmaux/Alexandre Coria.
Brytyjski M-Sport Ford także nie zostaje w tyle i przystępuje wzmocniony do piątej rundy mistrzostw. Do Grégoire’a Munstera i Louisa Louki oraz Josha McErleana i Eoina Treacy’ego, po raz drugi w sezonie dołączają Mārtiņš Sesks i Renars Francis. Do tego w Fordzie Puma Rally1 zadebiutują Diogo Salvi i Axel Coronado.
WRC2 z Polakami – Kajetanowicz i Szczepaniak znów w akcji!
W kategorii WRC2 Challenger o punkty powalczy duet ORLEN Rally Team – Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak. Dla polskiej załogi będzie to drugi start w tegorocznym sezonie. W marcowym Rajdzie Safari imponowali tempem i prowadzili zarówno w swojej klasie, jak i w całym WRC2, jednak ich szanse na zwycięstwo pokrzyżowała awaria. Mimo problemów nie złożyli broni – nadrobili straty i zdobyli cenne punkty.
Teraz Kajetanowicz i Szczepaniak wracają na portugalskie trasy, które dobrze znają. To ich trzeci start w tej imprezie – w 2021 roku wygrali w swojej kategorii, a rok później zajęli drugie miejsce. W nowym samochodzie – Toyocie GR Yaris Rally2 – są gotowi ponownie do walki w czołówce.