Są jeszcze wokół Warszawy ciekawe, urokliwe i piękne tereny. Tak właśnie było podczas VI Rajdu Rembertowskiego (rundy MOWPZ PZM), która poprowadziła uczestników poprzez sady, pola i malownicze wsie wokół Tarczyna.
Organizatorzy sprytnie wybrnęli z nazwy rajdu i znaleźli inny Rembertów niż ten zakorkowany z wiecznie zamkniętym przejazdem kolejowym i niekończącymi się remontami. W Rembertowie pod Tarczynem życie toczy się wolniej, bez korków, ale za to widokiem na piękne sady i kwitnące już w tym okresie „rzepaki”.

Ładne okolice i piękne drogi to nie wszystko, bowiem rajd ma swoje prawa. Zatem organizatorzy przygotowali w miarę prostą trasę, ale z pakietem ciekawych zadań. Przede wszystkim trzeba było szukać starych etykiet soków i napojów rozwieszonych na trasie – wszak Tarczyn to miejscowość, w której powstał słynny Ptyś. Do tej pory zakład odpowiedzialny za legendarny napój pomarańczowy produkuje soki, którymi zresztą raczyliśmy się na trasie rajdu. Oprócz tego były zdjęcia z trasy, pytania o ciekawostki spotkane po drodze i próba SZ na placu targowym w Tarczynie. Ciasna, z pozoru łatwa, ale jak ktoś gapa i cofał (ze względu na mały plac) był pewien średniego wyniku na mecie. Było także strzelanie, ale już uspokajamy – nie do komandora rajdu, lecz, z zabawkowego karabinu, strzelano do jabłek ustawionych tym razem nie na czyjejś głowie, tylko na pudełkach z kamieniami.

Na starcie stanęło ok. 60 pojazdów, w tym kilka motocykli. Wśród samochodów, które trudno spotkać na innych imprezach warto wyróżnić m. in.: Austina Healeya 3000 Mk 3, Lancię Betę Montecarlo, Autobianchi A112, Warszawę 201, Talbota Solarę, Polskiego Fiata 125p z niskim numerem fabrycznym, Żuka tzw. smutka czy niedoceniane, ale bardzo rzadkie Yugo Koral z lat 80.
Klasyfikację generalną wygrała załoga Forda Taunusa 12m z 1966 r. z Automobilklubu Polski. Kolejne pozycje na podium należały do samochodów z lat 90. reprezentujących klub SOS PZMot, a były to Polski Fiat 126p oraz Citroen ZX. Wśród motocykli najlepsza była MZ ES250/2 z 1968 r., która wyprzedziła Moto Guzzi Nuovo Falcone 500 z tego samego rocznika. Obie załogi reprezentowały Klub Dawnych Motocykli Magnet.

Kolejne rundy MOWPZ to: dla samochodów Rajd Nadbużański (okolice Czyżewa) – 10 maja oraz dla motocykli 3. Wiosenny Rajd Motocyklowy (Mińsk Maz.) – 11 maja.
Link do wyników: https://www.facebook.com/events/1184232959290565/
Linki do następnych rajdów:
https://www.facebook.com/events/1378153630020066
https://www.facebook.com/events/2065330553907963
Galeria zdjęć.