Drugi dzień 15. Wyścigu Górskiego Limanowa – Przełęcz pod Ostrą to prawdziwe europejskie ściganie: zaplanowano podjazdy wyścigowe 7 Rundy FIA EHC – Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach górskich. Do Małopolski przyjechali prawie wszyscy czołowi zawodnicy startujący w tym cyklu, na liście startowej FIA EHC znalazło się 40 kierowców. Jednocześnie rozgrywano 10 Rundę Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski; w sumie na trasę wyruszyło 111 zawodników.
Poranny podjazd treningowy odbył się na suchej nawierzchni, bez szczególnych zdarzeń. Kiedy zawodnicy zjechali na swoje stanowiska serwisowe, zaczął padać lekki deszcz.
Pierwszy podjazd wyścigowy rozpoczęli – jak zawsze – kierowcy klasyfikowani w GSMP Hist. Po ich przejeździe organizatorzy z Auto Moto Klubu Limanowa zarządzili przerwę na zmianę opon – deszcz stawał się bardzo intensywny. Gdy na trasę wyruszyli kolejni kierowcy w samochodach z założonymi oponami typu wet, rozpoczęła się seria przerw w wyścigu spowodowanych awariami, czyszczeniem trasy i naprawą lekko uszkodzonej bariery. Pozostający w paddoku kierowcy wykorzystali ten czas na ponowną zmianę opon – trasa zaczęła szybko wysychać.
W Kat 1, zgodnie z oczekiwaniami, doskonale pojechali Polacy. Najszybciej pojechał wicelider Grzegorz Rożalski (POL, Mitsubishi Lancer EVO IX), wyprzedzając Liridiona Kalenderi (KOS, Mitsubishi Lancer) i Michała Ratajczyka (POL, Mitsubishi Lancer EVO X 7Motorsport). Karol Krupa (POL, Skoda Fabia), rywalizujący w całym cyklu FIA EHC w Gr. 2 z wiceliderem generalki Nicolasem Werverem (FRA, Porsche 997 GT3R) pojechał szybciej od konkurenta o 6,5 sekundy!
W Kat. 2 (auta wyścigowe z nadwoziem otwartym) z pierwszej odsłony pojedynku Goeffrey Schatz (FRA, Nova Proto NP01) – Christian Merli (ITA, Osella FA30 Judd LRM) zwycięsko wyszedł Francuz, zyskując 0,680 s przewagi. Na trzecim miejscu uplasował się Alexander Hin (Osella FA 30) tracąc do lidera aż 4,965 s.).
Więcej informacji: https://motosport.pzm.pl/2024/07/28/christian-merli-znow-wygrywa-w-liman...