Od 17 do 20 października najlepsi kierowcy świata zmierzą się w drugiej edycji Rajdu Europy Centralnej, stanowiącej przedostatnią rundę Rajdowych Mistrzostw Świata WRC. Walka o mistrzowski tytuł wkracza w decydującą fazę. Najbliższy weekend to również finał serii ELMS, w której o tytuł walczy Robert Kubica wraz z partnerami z Orlen AO by TF, a ich najgroźniejszymi rywalami jest polska stajnia Inter Europol Competition. Obydwa wydarzenia będzie można śledzić na żywo na antenie Motowizji
Do rywalizacji na osiemnastu odcinkach specjalnych w Czechach, Niemczech i Austrii przystąpi absolutna elita. W centrum uwagi będą Belgowie Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe, startujący w Hyundaiu i20 N Rally1. Mają duże szanse na umocnienie swojego prowadzenia w czempionacie przed finałową rundą, a nawet na przypieczętowanie tytułu, ale rywale nie zamierzają im tego ułatwiać. Zespołowi koledzy Neuville’a, Ott Tänak i Martin Jarveoja oraz Andreas Mikkelsen i Torstein Eriksen, również stawiani są w gronie głównych pretendentów do zwycięstwa.
Toyota Gazoo Racing stawia na mocny skład, wysyłając aż cztery hybrydowe GR Yarisy Rally1. Na czele tej ekipy stanie ośmiokrotny mistrz świata, Sébastien Ogier, który jako mieszkaniec Monachium czuje dodatkową motywację, by osiągnąć świetny wynik w „domowym” rajdzie. Ogier jeżdżący z Vincentem Landaisem wielokrotnie udowadniał, że jest nie tylko specjalistą od szutru, ale również mistrzem asfaltowych zmagań, co czyni go jednym z faworytów tej edycji. Obok Ogiera, w szeregach TGR WRT nie zabraknie Elfyna Evansa i Scotta Martina, a także Takamoto Katsuty i Aarona Johnstona. Japoński producent ponownie powierzy maszynę najmocniejszej klasy młodemu talentowi, Samiemu Pajariemu pilotowanego przez Enni Malkonen.
Na szczególną uwagę zasługuje także stajnia M-Sport Ford, z Adrienem Fourmauxem i Alexandre Corią za kierownicą Forda Puma Rally1. Fourmaux, mimo że nieco oddalony od czołówki w tabeli, wciąż może namieszać w końcowych rezultatach. Z jak najlepszej strony w Pumie będą też chcieli pokazać się Gregoire Munster i Louis Louka.
Stawka w klasie WRC2 zapowiada się wyjątkowo mocno, z 17 załogami gotowymi do walki o każdy punkt. Dla polskich kibiców szczególnym wydarzeniem będzie start naszych reprezentantów, którzy przystąpią do walki zaledwie kilka dni po występach w Rajdzie Śląska. W akcji zobaczymy Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka z ORLEN Rally Team, którzy przystępują do krótkiej, aczkolwiek intensywnej asfaltowej części sezonu. Równie ekscytująco zapowiada się występ Mikołaja Marczyka i Szymona Gospodarczyka z zespołu ORLEN Team, trzeciej załogi FIA ERC 2024. Dla tego duetu to dopiero drugi występ w tegorocznej odsłonie serii.
W kategorii WRC3 polscy kibice również będą mieli kogo dopingować, ponieważ w stawce pojawią się Hubert Laskowski i Michał Kuśnierz, startujący w Fordzie Fiesta Rally3. Laskowski, choć ma zaledwie 18 lat, już teraz przyciąga uwagę obserwatorów swoim dojrzałym stylem jazdy i wysoką formą, którą zaprezentował m.in. kilka dni temu na trasach Rajdu Śląska, finału mistrzostw Europy i Polski. W WRC2 i WRC3 nie zabraknie także silnych lokalnych ekip z Czech i Niemiec, które będą chciały pokazać się z jak najlepszej strony przed własną publicznością.
Robert Kubica walczy o tytuł w ELMS
Sezon 2024 European Le Mans Series zmierza ku spektakularnemu finałowi, a wszystkie tytuły mistrzowskie w czterech klasach wciąż pozostają do rozstrzygnięcia! Różnice punktowe między liderami są minimalne, co gwarantuje pełną emocji rywalizację, którą na żywo pokaże Motowizja!
Ostatnia runda sezonu, 4 Hours of Portimão, odbędzie się już w sobotę, 19 października na legendarnym torze Autodromo Internacional do Algarve. Na starcie stanie aż 126 kierowców i 29 zespołów z 32 różnych krajów.
Więcej informacji: https://motosport.pzm.pl/2024/10/16/kubica-walczy-o-tytul-w-elms-oraz-de...