Rzucili wszystko i jadą w Bieszczady. Wystartowało Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych

To był niezwykły wieczór w Warszawie. W środku tygodnia odbyły się dwie wielkie imprezy. Od godziny 18.00 na błoniach stadionu PGE Narodowy zbierały się youngtimery, starsze i młodsze, pospolite i nietuzinkowe, które uczestniczyły w ostatnim w sezonie 2024 Cyklicznym Spotkaniu Klasycznej Motoryzacji Fundacji Youngtimer Warsaw.

Niemal w tym samym czasie na Tor Modlin wjechali uczestnicy Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych im. Witolda Rychtera. Prawie 40 załóg właśnie w Modlinie zaczęło kilkudniowe zmagania na trasie najbardziej wymagającego rajdu dla pojazdów zabytkowych w Polsce

Na godzinę 20-tą zaplanowano start honorowy do rajdu. Komandorowi imprezy, Piotrowi Kostrzewie, nie wiadomo jak i po ilu wizytach w trudnym terenie magistratu m. st. Warszawy, udało się uzyskać pozwolenie na start na ulicy Karowej, w samym środku niesławnej SCT.

Start honorowy umilił wszystkim widzom Wojciech Jurecki, który komentował i przybliżał obserwatorom załogi i ich piękne wozy. A było na co popatrzeć, bo na starcie pojawiły się takie wozy jak Lancia Delta Integrale, Triumph TR3, DKW F5, Polski Fiat 125p Kombi, Porsche 911 i 944, Volkswagen Kharmann Ghia, Citroen ID, Fiat 131 SuperMirafiori, MG B GT czy Alfa Romeo GTV.

Po starcie samochody uczestniczące w GPPPZ pojechały na stadion zobaczyć imprezę organizowaną przez Fundację Youngtimer Warsaw.

Przed zawodnikami startującymi w Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych ok. 1200 km, a całość zakończy się nocnym etapem w samym sercu Bieszczad. Trasa rajdu przebiega drogami Mazowsza, dalej przez Świętokrzyskie, Lubelskie i Podkarpackie. Łączna długość to ponad 1200 km, po drodze uczestnicy rajdu odwiedzą tory samochodowe, na których będą rywalizować na klasycznych próbach SZ. Zasadniczym elementem rywalizacji będą liczne odcinki jazdy na regularność, a dodatkowym wspomniane próby sportowe. Rajd został podzielony na 4 etapy, z czego ostatni stanowi wspomniany wcześniej odcinek nocny po Bieszczadach.

Trzymamy kciuki za wszystkie załogi, a szczególnie za te, które mają za sobą liczne starty w MPPZ i MPHRR. Trzeba przyznać, że stanowią one zdecydowaną większość ekipy startującej w rajdzie, a wiele z nich ma za sobą tytuły Mistrzów i Wicemistrzów Polski. Warto także wspomnieć, że w imprezie udział biorą załogi z Litwy. Powodzenia.

Galeria zdjęć.

News

Stoch i Balicki w 1000 Miglia Warm Up Switzerland
Marian Stoch i Bartosz Balicki nie zwalniają tempa i na pocątku czerwca... więcej
Wielkopolski speedway czyli 18 Rajd Śladami Piastów – II motocyklowa runda MPPZ
Czerwcowy, długi weekend (20-22.06) pozostanie w pamięci motocyklistów -... więcej
18. Rajd Motocykli Zabytkowych "Śladami Piastów" - galeria zdjęć
Rajd Motocykli Zabytkowych "Śladami Piastów" - więcej zdjęć na... więcej
Święto zabytkowej motoryzacji w Mlada Boleslav. Zaproszenie na Bohemia Rally 2025
To nie jest zwykły rajd, to kilka imprez w jednej i prawdziwe święto klasycznej... więcej
1000 Mil Československých wystartował w Pradze
Takie „vozidla” jak na rajdzie 1000 Mil Československých próżno... więcej
U Janka na rejonach – relacja z XI Rajdu po Ziemi Mińskiej
Rajd po Ziemi Mińskiej to chyba już legenda mazowieckich okręgówek. Przez około... więcej
Zwykły dzień z klasykami - relacja z Drive it Day 2025
Pojazdami zabytkowymi jeździmy na zloty, rajdy, imprezy, wycieczki i innego... więcej
Drive it Day 2025 - wasza galeria zdjęć
Kilka zdjęć od naszych fanów i czytelników z akcji Drive it Day 2025. 
III Rajd Pojazdów Zabytkowych Doliny Sanu - zaproszenie na rundę MPPZ
Automobilklub Doliny Sanu - organizator IV rundy MPPZ, działając na zlecenie ZG... więcej
25. Jubileuszowy Podkarpacki Rajd Pojazdów Zabytkowych - zaproszenie
Automobilklub Rzeszowski organizator VI rundy MPPZ działając na zlecenie ZG PZM... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych

 

 

 

 

 

Fédération Internationale des Véhicules Anciens