Udana inauguracja sezonu wyścigów samochodowych na Torze Poznań

Blisko stu kierowców wzięło udział w inauguracyjnej rundzie Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, jaka odbyła się na Torze Poznań w dniach 13-15 maja br. Wśród startujących nie zabrakło debiutantów, którzy w wielu klasach odgrywali czołowe role.

Po piątkowych kwalifikacjach, w sobotę od rana kierowcy walczyli o pierwsze punkty w tym sezonie. Tego dnia najbardziej zapracowani byli uczestnicy rywalizacji w Work Stuff Super S Cup, którzy dwukrotnie stawali do walki. Zawodnicy jadący Mini Cooper’ami stoczyli interesującą walkę o zwycięstwo już w pierwszym wyścigu. Co prawda długo prowadził zwycięzca kwalifikacji Michał Molski (nie dojechał do mety), jednak to nie on był najszybszy. Zwyciężył bowiem Damian Stachowiak, który na mecie wyprzedził debiutanta Patryka Hoffmanna. Trzeci był Toon Knapen. Po niespełna dwóch godzinach zawodnicy stanęli do drugiego wyścigu. Tym razem najlepszy był Molski, który na czoło przebił się z dalszej pozycji i na mecie wyprzedził Tomasza Pawlaczyka o niespełna sekundę. Na trzeciej pozycji finiszował Adam Karkuszewski. Walka była zacięta, a kilku zawodników nie ukończyło rywalizacji.

Nadzwyczaj wyrównana walka toczył się w klasie Unitel MX-5 Cup. Zawodnicy jadący Mazdami stoczyli piękną walkę. Pierwszy wyścig wygrał Nikodem Wierzbicki, którego bardzo mocno naciskał przez cały czas Konrad Czaczyk. Dzieliło ich jedynie 0,351 sek. Równie zacięta była walka o trzecią lokatę, którą wywalczył ostatecznie Bartosz Palusko, wyprzedzając Jacka Cichopka różnicą zaledwie 0,007 sek! Czaczyk postawił na swoim w drugim wyścigu i też cieszył się ze zwycięstwa, wyprzedzając Bartosza Palusko i Nikodema Wierzbickiego. Tak jak w pierwszym wyścigu, tak też w drugim różnice na mecie były minimalne.

Tradycyjnie zacięta była rywalizacja kierowców jadących BMW. W pierwszym wyścigu Game Expert 318 IS Cup PL, triumfował Karol Wyka, wyprzedzając Artura Lemperta oraz Rafała Kazanę. W drugim wyścigu kolejność na mecie była odwrotna, minimalnie wygrał Artur Lempert, a drugi był Wyka. Na trzeciej pozycji finiszował Marcin Lempert. Także tutaj różnice na mecie były minimalne.

Z kolei w pierwszym wyścigu Trofeo di Serie, różnice był zdecydowanie większe. Najszybszy okazał się Jakub Szablewski, który wyraźnie pokonał Piotra Ławskiego i Davida Dziwoka. Szablewski potwierdził swój prymat także w drugim wyścigu. Tym razem jednak na drugiej pozycji finiszował Alan Czyż, który nie ukończył pierwszego wyścigu. Trzeci był Piotr Ławski.

Prawie dwudziestu kierowców wystartowało w połączonych klasach DN3 Maluch Trophy. W DIV 0 dwukrotnie najlepszy był weteran – Jacek Chojnacki. W DIV 1 wygrywali: Michał Szlachta i Mirosław Janduła. W DIV 2 Oskar Klimek zaliczył dwa zwycięstwa.

Ciekawie było w najmocniejszych klasach Mistrzostw Polski. Podczas sobotniego wyścigu najlepszy był Jędrzej Szcześniak (Lamborghini Huracan), który wyprzedził Mariusza Miękosia (Lamborghini) oraz Jacka Zielonkę (Radical). Wyścigu nie ukończył Adrian Lewandowski (Lamborghini). Podobnie wyglądała kolejność w drugim wyścigu (Lewandowski dojechał tym razem do mety i to na czwartej pozycji). W klasie D4 1400 zarówno pierwszego, jak i drugiego dnia rywalizacji triumfował Mateusz Tabaka.

W klasie D4 2000 pierwszy dzień należał do Marka Leśnika, a drugiego dnia triumfował Mikołaj Jóźwiak. Z kolei w klasie D4 2000 N/A sobotnie zmagania wygrał Michał Buliński, a w niedzielnych triumfowała Marcelina Czepiel.

W zmaganiach klasy DN1 sobotnie wyścigi wygrał Mieszko Matuszyk, a w niedzielę najszybszy okazał się Szymon Piotrowski.

W klasie DN2 pierwszy dzień zmagań to bezapelacyjne zwycięstwo Mateusza Ciesiółki. Drugiego dnia prym wiódł Maciej Łaszkiewicz.

Ponad dwadzieścia teamów stanęło natomiast do pierwszej rundy tego sezonu w wyścigu dwugodzinnym. Najdłuższy dystans (73 okrążenia) pokonały dwie załogi: Zielonka – Litwin (D5 +2000) oraz Miękoś – Lewandowski (D4 +3500). W innych klasach wygrywali: Biernat – Tabaka – Kałuzińska (D4 1400), Walkowiak – Kaźmierczak (D4 2000), Pietrucha – Łukaszyk (D4 3500), Zentner – Marcinkiewicz (D5 2000) oraz Karkuszewski – Alejski (Super S Cup).

Szczegółowe rezultaty 1. i 2. rundy Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski dostępne są tutaj

Wyścigi samochodowe wracają na Tor Poznań w dniach 24-26 czerwca br. Wówczas odbędzie się runda Mistrzostw Strefy Europy Centralnej FIA-CEZ oraz 3. i 4. runda Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, na które już dziś zapraszamy!

 

FOTO: Tomasz Szwajkowski

Samochody: 
Źródło newsa: 

News

Komunikat ZT GKSS nr 1/2024
Informujemy, że Komunikat Zespołu ds. Technicznych Głównej Komisji Sportu... więcej
Wystartował Rajd Safari, Kajetanowicz liderem w WRC2 Challenger!
Z tradycyjnym dopingiem tłumu fanów rozpoczęła się rywalizacja w ... więcej
Wśród afrykańskiej fauny i flory – WRC Rajd Safari 2024 na żywo w Motowizji
Po ponad miesięcznej przerwie do rywalizacji powracają najlepsze... więcej
Rajd Polski: 300 kilometrów oesowych i 70 widowiskowych stref kibica
Ponad 300 kilometrów na trasach dziewiętnastu, szutrowych odcinków... więcej
Komunikat GKSS PZM nr 5/2024
Informujemy, że Komunikat Głównej Komisji Sportu Samochodowego PZM nr 5/2024... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-R, 06-07.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU KANDYDATÓW NA LICENCJĘ ZAWODNIKA I LICENCJĘ... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 06.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-C, NDJ-C, 14-15.04.2024, Tor Kielce
1. Termin: 14 - 15 kwietnia 2024 r. (niedziela i poniedziałek) 2.... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, szkolenie na licencje stopnia ND-R, 03.04.2024, Gdynia
Szkolenie sędziów sportu samochodowego oraz szkolenie na licencję stopnia ND-R... więcej

Strony

- Archiwum