Półmetek wyścigowego sezonu na Torze Poznań

Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski wkraczają w decydującą fazę. Do trzydniowej rywalizacji na Torze Poznań zgłoszono ponad 130 aut, a dodatkową atrakcją najbliższego weekendu będą historyczne wyścigówki z niemieckiej serii HAIGO ADAC Historic Cup.

Po zaledwie trzytygodniowej przerwie kierowcy wracają do walki o punkty mistrzostw Polski. Na 15-17 lipca zaplanowano dwie rundy wyścigów sprinterskich oraz trzecią odsłonę rywalizacji długodystansowej.

LISTA ZGŁOSZEŃ WSMP - LIPIEC >>

Powrót do przeszłości
Automobilklub Wielkopolski co roku zaprasza na Tor Poznań widowiskowe międzynarodowe serie wyścigowe. W czerwcu mogliśmy podziwiać wspaniałe, nowoczesne, a przede wszystkim niezwykle szybkie auta GT3 z serii ESET Cup Series i TCR z serii TCR Eastern Europe. Tym razem przyszedł czas na pięknie klasyczne wyścigowe maszyny, które pomimo upływu lat nadal potrafią wzbudzać nie mniejsze emocje.

Największy motorsportowy obiekt w Polsce będzie w najbliższy weekend gościł niemiecką międzynarodową serię wyścigową HAIGO ADAC Historic Cup. Kibice, którzy pojawią się na torze, będą mogli zobaczyć na żywo, jak wyglądało ściganie w czasach tzw. “Żelaznej Kurtyny”.

Do Poznania przyjadą dwie kategorie aut. Tourenwagen to rywalizacja samochodów wyścigowych zbudowanych na podstawie aut z demoludów takich marek jak Lada czy Zastava. W kategorii Formel zobaczymy jednomiejscowe wyścigówki, które przed laty walczyły m.in. w Pucharze Pokoju i Przyjaźni czy Sowieckiej Formule 3.

Na jedynym polskim torze z homologacją FIA zobaczymy 13 aut w kategorii Tourenwagen oraz 12 jednomiejscowych wyścigówek w kategorii Formel. W tej drugiej rywalizacji weźmie udział Polak - Dawid Bokiej (Promot II).

Rekordowy Maluch Trophy
W minionym roku swoją 10. rocznicę obchodził puchar Maluch Trophy, czyli seria wyścigowa, w której kierowcy ścigają się za kierownicą Fiatów 126p. Maluchy tworzyły legendę Toru Poznań od samego jego początku, a dzięki pasjonatom już od ponad dekady kibice znów mogą podziwiać zaciętą rywalizację klasyków.

W najbliższy weekend na fanów ikony polskiej motoryzacji czeka nie lada gratka, bo do zawodów zgłosiło się ponad 30 wyścigowych “Maluchów” w różnych specyfikacjach.

Na starcie nie zabraknie liderów. W DIV 0 prowadzi wyścigowy weteran Jacek Chojnacki, który wygrał wszystkie tegoroczne wyścigi. W DIV 1 liderem jest Michał Szlachta z jednym zwycięstwem na swoim koncie. Z trzema zwycięstwami w DIV 2 w czterech rozegranych rundach prowadzi Oskar Klimek.

HARMONOGRAM CZASOWY WSMP - LIPIEC >>

Walka o mistrzowski puchar
Tradycyjnie najliczniejszą obsadę mają puchary markowe, w których kierowcy rywalizują w autach o takiej samej specyfikacji technicznej. 13 kierowców powalczy w GAME EXPERT 318IS CUP PL, gdzie prowadzenia broni urzędujący mistrz Polski - Karol Wyka. W Work Stuff Super S Cup zobaczymy 11 samochodów z nowym liderem stawki - Pawłem Hoffmanem, który triumfował w ostatnim wyścigu.

Na czele klasyfikacji 11 aut w Trofeo di Serie, czyli rywalizacji Fiatów 500, stoi niepokonany od początku sezonu Jakub Szablewski, który może pochwalić się 86 pkt przewagą nad drugim w klasyfikacji zawodnikiem. Ciekawie zapowiada się rywalizacja w Unitel Mazda MX-5 Cup, ponieważ w trakcie ostatniej rundy nastąpiła wymiana wśród liderów, a na prowadzenie wskoczył Konrad Czaczyk. Na torze zobaczymy 9 kierowców w Mazdach MX-5.

W poszczególnych klasach pojemnościowych WSMP prowadzenia po półmetku sezonu będą bronić: Mieszko Matuszyk (Kia Picanto) w DN - 1, Mateusz Ciesiółka (Fiat Seicento) w DN - 2, Mateusz Tabaka (Kia Picanto) w D4 1400, Marek Leśnik (BMW E30) w D4 2000, Marcelina Czepiel (Honda Civic) w D4 2000 N/A oraz Jakub Franek (Audi RS3 LMS). W najmocniejszej klasie D4+3500 zobaczymy dwa Porsche 911 GT3 CUP Bartosza Walkowiaka i Grzegorza Grzybowskiego.

21 załóg w wyścigu Endurance
Od powrotu dwugodzinnej rywalizacji w 2019 roku punktem kulminacyjnym każdego weekendu wyścigowego na Torze Poznań jest wyścig Endurance. W lipcowy weekend najliczniej obsadzone będą klasy Work Stuff Super S Cup, z 7 załogami w Mini R 53 oraz D4 2000 z 5 tylnonapędowymi BMW na starcie.

W rywalizacji długodystansowej nie zabraknie także aut klasy TCR, ze zwycięzcami ostatniego wyścigu w klasie D4 3500, duetem Franek/Franek. W klasie D4 1400 będziemy świadkami pojedynku dwóch aut.

O drugie zwycięstwo w tym sezonie na pewno będą chcieli powalczyć liderzy klasyfikacji Maciej Marcinkiewicz i Adam Zentner w Radicalu SR3 RSX, który będzie także najszybszym autem w tej stawce na Torze Poznań. Wśród aut bez dachu w długodystansowej rywalizacji nie zabraknie także pucharowych Mazd MX-5

Trzy dni wyścigowej rywalizacji można bezpłatnie oglądać z trybun Toru Poznań. Płatny (10 zł) jest jedynie parking. Wszyscy, którzy nie będą w stanie wybrać się na wielkopolski obiekt, mogą śledzić zmagania dzięki bieżącym relacjom na stronie internetowej www.wsmp.pl i profilu cyklu WSMP w serwisie Facebook @wsmp.official, a także dzięki zamontowanemu na Torze Poznań najnowocześniejszemu w tej części Europy systemowi pomiaru czasu.

Wyniki On-Line z zawodów dostępne będą TUTAJ >>

Samochody: 
Źródło newsa: 
Źródło zdjęcia: 

News

Katowice czekają na drifterów!
Driftingowe Mistrzostwa Polski osiągnęły półmetek, a rywalizacja o... więcej
Półmetek wyścigowego sezonu na Torze Poznań
Przed nami trzecia runda Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. W... więcej
10 lat FIA EHC w Polsce!
Po raz dziesiąty Wyścig Górski w Limanowej będzie rundą FIA EHC... więcej
Grzegorz Rożalski królem nadmorskich wyścigów
Po rozgrywanej w zmiennych warunkach atmosferycznych sobotniej, 7... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-R, 25-26.07.2024, Świdnica
1. Terminy:25.07.2024 - 26.07.2024 (czwartek - piątek)2. Miejsce:Sala Galerii... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 25.07.2024, Świdnica
Termin: czwartek 25 lipiec 2024 – Szkolenie teoretyczneMiejsce: Świdnica... więcej
Kucharczyk wraca na fotel lidera mistrzostw po znakomitej jeździe na Zandvoort
Po pechowej poprzedniej rundzie w Budapeszcie nie ma już śladów. Tymek... więcej
Decydujące 2,4 sekundy – Matulka i Dymurski najlepsi w Koszycach
Jakub Matulka i Daniel Dymurski (Skoda Fabia Rally2 evo) w świetnym... więcej
Garrett 50. Rajd Koszyc: zaskakująca końcówka I etapu
Trzy pierwsze oesy Garrett 50. Rajdu Koszyc zapowiadały, że rekord liczby... więcej

Strony

- Archiwum