Nieudany weekend w Sebring

Po trudnym tygodniu na Florydzie zespół Inter Europol Competition miał nadzieję, że przed wyścigiem uda się rozwiązać problemy, ale piątek także nie był udany. Oreca LMP2 z numerem 34 wystartowała do wyścigu 1000 mil Sebring z ostatniego 36. pola po wypadku i spowodowaniu czerwonej flagi w końcówce sesji kwalifikacyjnej.

Jadący na pierwszej zmianie Fabio Scherer spisał się bardzo dobrze. Po pierwszej godzinie był czternasty w klasyfikacji generalnej i dziesiąty w klasie LMP2. Gdy Esteban Gutierrez przejął samochód na dziewiątej pozycji, zaczęły się problemy z elektryką. Meksykanin dotarł do boksu, a zespół wymienił sterownik silnika (ECU) i żółto-zielona Oreca powróciła na tor. Kuba Śmiechowski jechał bez problemów, podobnie  jak Scherer na swojej drugiej zmianie, ale problemy powróciły. Defekt sprzęgła wyeliminował załogę z wyścigu.

Fabio Scherer: “Dzień zaczął się bardzo dobrze. Samochód spisywał się świetnie, dzięki czemu awansowałem na dziewiąte miejsce. Finał jednak nie był udany. Przykro mi z powodu tego, co stało się w sesji kwalifikacyjnej, ale wyciągnąłem z tego wnioski. Bardzo dziękuję zespołowi za tę szansę i już nie mogę doczekać się pierwszego wyścigu w Europie.”

Esteban Gutierrez: “Ten weekend był rozczarowaniem dla zespołu. Wiele rzeczy się nie układało. To była dla nas trudna lekcja. Musimy wspólnie znaleźć lepszy balans samochodu. Ważne, że udało mi się zaliczyć dobre zmiany i poprawić tempo. Zmierzyłem się z paroma wyzwaniami, ale to był dla mnie dobry trening.”

Kuba Smiechowski: “To był naprawdę trudny weekend. Robiliśmy przez cały czas co w naszej mocy, aby ukończyć wyścig, ale problemy okazały się zbyt poważne i nie byliśmy w stanie dojechać do mety. To było bolesne doświadczenie.”

Sascha Fassbender: “Gdy kiedyś przejdę na emeryturę i napiszę książkę o sporcie motorowym, z pewnością znajdzie się w niej rozdział o tym, co się zdarzyło w tym tygodniu. To najtrudniejszy do tej pory weekend wyścigowy z zespołem Inter Europol Competition. Najpierw okazało się, że dwie osoby nie mogą lecieć do Stanów. Potem Alex złapał covida, następnie wydarzył się wypadek Fabio w sesji kwalifikacyjnej, potem mieliśmy problem ze sterownikiem silnika i wreszcie problem ze sprzęgłem, przez który nie mogliśmy ukończyć wyścigu niespełna dwie godziny przed końcem. Wyciągniemy wnioski z tego weekendu. Wrócimy mocniejsi i lepiej przygotowani do następnego wyścigu. A teraz trzeba zapomnieć o tym, co tu się stało.”

Samochody: 

News

115 kierowców na starcie wyścigu górskiego w Limanowej
W wyścigach górskich piątek to pracowity, ostatni dzień przygotowań... więcej
Tymek Kucharczyk rusza na podbój francuskiego Paul Ricard
Tymek Kucharczyk powraca do rywalizacji w ramach Euroformula Open... więcej
Podkarpacie stolicą szybkości: najszybsze auta już w tę niedzielę w Mielcu
Mielec Speedway 2025 nabiera tempa! Do wydarzenia dołączają kolejni... więcej
Rajd Estonii na żywo w Motowizji! Spektakl wysokich prędkości w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC
Po rocznej przerwie Rajd Estonii powraca do kalendarza Rajdowych... więcej
MARMA 34. Rajd Rzeszowski: Rajdowe żniwa na Podkarpaciu!
Już tradycyjnie, w drugi weekend sierpnia, Rzeszów stanie się na ... więcej
Wyścig Górski Limanowa: po raz kolejny rekordowa ilość zawodników!
Organizatorzy 16. Wyścigu Górskiego Limanowa – Przełęcz pod Ostrą z... więcej
Aleksander Ruta po raz trzeci na podium włoskiej Formuły 4
Aleksander Ruta po raz trzeci z rzędu stanął na podium... więcej
Trzeci raz w sezonie – Matulka i Syty najlepsi w Valvoline Rajdzie Małopolski
Jakub Matulka i Damian Syty (Skoda Fabia RS Rally2) odnieśli przekonujące... więcej
Valvoline Rajd Małopolski 2025: liderzy nie zwalniają
Konsekwentnie, sukcesywnie, krok po kroku – w taki sposób Jakub... więcej

Strony

- Archiwum