Kubica poprowadził Premę do podium

Zespół Prema Orlen Team dociera do mety 24h Le Mans. Wygrywa Toyota #8.

Toyota #8 w składzie Brendon Hartley, Sebastien Buemi i Ryo Hirakawa wygrywa 90. edycję wyścigu 24H Le Mans! Prema Orlen Team #9 w składzie Robert Kubica, Louis Deletraz i Lorenzo Colombo zdobywa drugą pozycję w klasyfikacji LMP2. Wielkie gratulacje!

Rywalizacja wśród Hypercarów na całym dystansie przebiegała pod dyktando Toyoty. Od porannych problemów Toyoty #7, która musiała zjechać do garażu, było właściwie jasne, który egzemplarz samochodu japońskiej ekipy przekroczy linię mety jako pierwszy, jeżeli tylko uda się uniknąć kolejnych kłopotów. Ostatecznie Toyota zanotowała kolejny dublet z #8 docierającym do mety przed #7. Podium wśród Hypercarów uzupełnia Glickenhaus #709.

W LMP2 triumf może świętować JOTA #38. Robert Kubica, który zasiadł za kierownicą Oreci #9 Prema Orlen Teamu na ostatnie dwie godziny, nie zdołał dogonić liderów. Mimo wszystko drugie miejsce w stawce LMP2 należy traktować jako swego rodzaju odkupienie za dramat z sezonu 2021, kiedy to zespół Polaka (wówczas WRT) zakończył jazdę na jedno okrążenie przed końcem zawodów. Załoga Oreci #9 przejechała niemalże bezbłędny wyścig i dokładnie to samo można powiedzieć o ostatecznych zwycięzcach z JOTY #38.

Trzecie miejsce w LMP2 zajmuje drugi egzemplarz JOTY z numerem 28. Oba samochody Inter Europol Competition także dojechały do mety tego wyczerpującego, 24-godzinnego wyścigu. Jak relacjonował szef zespołu, Wojciech Śmiechowski, polska ekipa liczyła na zajęcie piątej lokaty. Niestety nie udało się tego dokonać, ponieważ prototypy z numerami 34 i 43 zajęły kolejno 13 i 14 miejsca. Mimo wszystko wszystkim w Inter Europol Competition należą się ogromne brawa za walkę, zwłaszcza w obliczu problemów, które występowały przez cały weekend.

Ostatni występ kategorii GTE Pro w historii Le Mans najlepiej zapamięta załoga Porsche GT Team #91, która wygrała wspomnianą klasę. Drugie i trzecie miejsce należy do AF Corse - #51 wyprzedził #52. Przypomnijmy, że podjęto decyzję o zamknięciu GTE Pro po sezonie 2022. Największy dramat w tej kategorii zdecydowanie przeżył zespół Corvette Racing, który stracił oba samochody w odstępie kilkudziesięciu minut.

Samochody: 
Źródło newsa: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

Gorący weekend wyścigowy Unitel Mazda MX-5 Cup w Poznaniu!
Trzecia i czwarta runda pucharu Unitel Mazda MX-5 Cup Poland, rozgrywanego w... więcej
Fenomenalny triumf Kajetanowicza i Szczepaniaka na Safari, obejmują prowadzenie w mistrzostwach świata WRC 2!
Niezwykły dzień dla polskich kibiców. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak... więcej
Kajetanowicz najszybszy w WRC 2, ciężkie warunki na Rajdzie Safari
Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wygrywają wszystkie odcinki specjalne... więcej
Kajetanowicz i Szczepaniak liderami, trwa Rajd Safari!
Zgodnie z przypuszczeniami Rajd Safari okazuje się bardzo trudny dla załóg i... więcej
Wystartował Rajd Safari! Kajetanowicz i Szczepaniak liderami WRC 2!
W czwartkowe popołudnie rozpoczęła się rywalizacja w Rajdzie Safari, kenijskiej... więcej
Imponująca stawka! 162 zgłoszenia do drugiego weekendu WSMP
Mocna obsada wyścigów sprinterskich, zacięta walka w pucharach markowych, dwie... więcej
Startuje Rajd Safari, największe wyzwanie w Rajdowych Mistrzostwach Świata
Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak zakończyli przygotowania do Rajdu... więcej
Udany start Jerzego Spinkiewicza w Zandvoort
W ostatni weekend Jerzy Spinkiewicz wraz z teamem UNIQ Racing startowali w Clio... więcej
9. Wyścig Górski Magura Małastowska (po 6 rundzie GSMP)
Podczas sobotniej odsłony 9 Wyścigu Górskiego Magura Małastowska, na najwyższym... więcej

Strony

- Archiwum