Gorący weekend wyścigowy Unitel Mazda MX-5 Cup w Poznaniu!

Trzecia i czwarta runda pucharu Unitel Mazda MX-5 Cup Poland, rozgrywanego w ramach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski odbyła się w tropikalnym upale, w temperaturze przekraczającej 30 stopni. Było to wielkim wyzwaniem dla kierowców, a także zespołu inżynierów i mechaników z firmy TG Auto, która dba o przygotowanie samochodów. Jednak w dwóch wyścigach pucharowych oraz w dwugodzinnym wyścigu endurance na Torze Poznań było w miniony weekend gorąco nie tylko z powodu upału. Wyścigi z udziałem Mazd MX-5 przyniosły niebywałą porcję wielkich sportowych emocji, a kibice doceniali widowiskowe zmagania kierowców kultowych roadsterów.

W pierwszym wyścigu w piątkowe popołudnie z pole position wystartował Jacek Cichopek, zwycięzca sesji kwalifikacyjnej, w której pięciu najszybszych kierowców zmieściło się w 1,1 sekundy! Zapowiadało to niezwykle wyrównaną walkę w obu wyścigach. Czołowa piątka jechała w minimalnych odstępach, a kolejność zmieniała się niemal co okrążenie do czasu, gdy w połowie dystansu lidera Nikodema Wierzbickiego wyeliminował defekt zawieszenia. W czołowej grupie zostało czterech kierowców, którzy na mecie zmieścili się w niespełna 1,4 sekundy po ponad 25 minutach ścigania! Jacek Cichopek jako pierwszy przejechał linię mety i został trzecim zwycięzcą w tym sezonie na trzy rozegrane wyścigi. Drugi był Konrad Czaczyk, a na najniższym stopniu podium stanął Jakub Glasse, który wyprzedził Bartosza Palusko.

- Po słabych kwalifikacjach pierwszego weekendu udało nam się przeanalizować błędy i wprowadzić korekty, dzięki którym zdobyłem pole position – powiedział Jacek Cichopek. – W pierwszym wyścigu miałem dobry start i dwa pierwsze okrążenia. Potem wskutek drobnych błędów straciłem dwie pozycje. Gdy w połowie wyścigu odpadł Nikodem, awansowałem na drugie miejsce, a w końcówce udało się mi „zmęczyć” Konrada i objąć prowadzenie, które utrzymałem do mety, mimo iż rywal naciskał do końca i wjechał na metę tuż za mną. Cieszę się z tak wyrównanej stawki w czołówce. Myślę, że nikt w tej chwili nie jest w stanie wskazać pewnego kandydata do tytułu mistrza Polski.

W sobotnie popołudnie trzy Mazdy stanęły na starcie dwugodzinnego wyścigu endurance. W sesji kwalifikacyjnej po raz kolejny okazało się, jak wyrównana jest stawka. Najszybsi byli bracia Przemysław i Radosław Turek przed załogami Jakub Glasse / Bartosz Palusko i Krzysztof Bogusz / Marcin Fedder, a różnica w czasie najszybszego okrążenia w tej trójce wyniosła zaledwie 108 tysięcznych sekundy!

Po starcie kolejność utrzymała się. Bartosz Palusko i Radek Turek przez połowę pierwszej zmiany jechali jeden za drugim, w minimalnym odstępie, z reguły poniżej sekundy. W pewnym momencie atakujący Radek Turek przeprowadził udany manewr i zamienił się pozycjami z Bartoszem Palusko. O wyniku tej walki przesądziła strategia. Palusko zjechał jako pierwszy, a po serii pit stopów jego zmiennik Jakub Glasse miał już niemal 30 sekund przewagi nad Przemkiem Turkiem i dowiózł do mety pierwszą pozycję wśród Mazd ustępując w klasie tylko znacznie szybszemu Radicalowi. Bogusz i Fedder stanęli na najniższym stopniu podium. Doskonałym wynikiem jest odpowiednio siódme, ósme i jedenaste miejsce wyścigowych Mazd w klasyfikacji generalnej w stawce znacznie mocniejszych samochodów.

Piąty w pierwszym wyścigu pucharowym Przemysław Turek wystartował w niedzielę z pole position, ale już na pierwszym okrążeniu wypadł z toru, uszkodził samochód i odpadł z rywalizacji. Liderem został Bartosz Palusko, który wkrótce jednak spadł na trzecią pozycję, a dodatkowo ukarany został przejazdem przez aleję serwisową z powodu falstartu. Prowadzenie objął Konrad Czaczyk, który aż do ostatnich metrów toczył porywającą walkę o zwycięstwo z Nikodemem Wierzbickim. W pewnym momencie doszło nawet do kontaktu między tymi zawodnikami, na szczęście niegroźnego. Ostatecznie Wierzbicki pokonał Czaczyka różnicą zaledwie 0,229 sekundy i został pierwszym podwójnym zwycięzcą w tym sezonie. Trzeci linię mety przeciął Jacek Cichopek, który minimalnie pokonał Jakuba Glasse, a na piątym miejscu został sklasyfikowany po karze drive-through Bartosz Palusko.

- Wskutek pecha w pierwszym wyścigu miałem zaoszczędzone opony – powiedział Nikodem Wierzbicki. – Startując z ostatniego pola chciałem je maksymalnie wykorzystać i od razu rozpocząłem pogoń za rywalami. Gdy dogoniłem Konrada wiedziałem, ze wyprzedzenie go nie będzie łatwe. Już podczas pierwszej rundy pokazał on, że jest ekspertem w kwestii oszczędzania opon. Przez większą część wyścigu walczyliśmy koło w koło. Było to wspaniałe uczucie, którego bardzo mi brakowało w ostatnich latach na torach zagranicznych. Myślę, że pokazaliśmy naprawdę fajne ściganie i nie mogę się już doczekać kolejnej rundy w Poznaniu! 

- W obydwu wyścigach oglądaliśmy niesamowitą, wyjątkowo wyrównaną rywalizację. Cieszymy się, że po czterech wyścigach mamy trzech zwycięzców – powiedział po weekendzie Paweł Skucha, dyrektor firmy TG Auto. – Wielka szkoda, że z powodów rodzinnych nie mógł wystartować Tomasz Lach, po występie którego wiele sobie obiecywaliśmy. Walka o zwycięstwo byłaby jeszcze bardziej zacięta. Ekstremalne, wręcz tropikalne temperatury były dla wszystkich wielkim wyzwaniem przez cały weekend, ale nasze Mazdy spisały się doskonale w takich warunkach. Za trzy tygodnie wracamy do Poznania, być może z kolejnymi niewielkimi modyfikacjami samochodów. Mamy nadzieję, że do stawki dołączą nowi kierowcy.

Konrad Czaczyk utrzymał prowadzenie w klasyfikacji generalnej pucharu po czterech wyścigach, a nadal drugi Nikodem Wierzbicki traci do lidera 14 punktów. Po udanym weekendzie na trzecie miejsce awansował Jacek Cichopek, który ma tylko 1 punkt mniej, a kolejne miejsca zajmują Bartosz Palusko i Jakub Glasse, nadal liczący się w walce o tytuł mistrzowski. Kolejna runda odbędzie się już za niespełna trzy tygodnie, także na torze w Poznaniu.

Operatorem pucharu Unitel Mazda MX-5 Cup Poland jest firma Unitel Motorsport, a nad przygotowaniem wyścigowych Mazd czuwa firma TG Auto. Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski organizowane są przez Polski Związek Motorowy i Automobilklub Wielkopolski.

Klasyfikacja punktowa Unitel Mazda MX-5 Cup Poland po czterech pierwszych wyścigach

  1. Konrad Czaczyk                79
  2. Nikodem Wierzbicki       65
  3. Jacek Cichopek                 64
  4. Bartosz Palusko                55
  5. Jakub Glasse                     47
  6. Przemysław Turek          26
  7. Krzysztof Bogusz             26
  8. Mateusz Żuchowski       12
  9. Krzysztof Siadkowski     10
  10. Marcin Siadkowski          2
  11. Karolina Pilarczyk            0
    Tomasz Lach                     0

 

Kalendarz sezonu 2022

1. i 2. runda WSMP

13-15.05

Poznań

3. i 4. runda WSMP

24-26.06

Poznań

5. i 6. runda WSMP

15-17.07

Poznań

7. i 8. runda WSMP

19-21.08

Slovakiaring

9. i 10. runda WSMP

30.09-2.10

Poznań

Samochody: 
Share

News

Weekend Karola Krupy
Karol Krupa (Borg Warner Polish Racing Team, Skoda Fabia CT) podczas... więcej
Piąta wygrana Karola Krupy w tym sezonie
Karol Krupa (Skoda Fabia CT) lider klasyfikacji generalnej Górskich... więcej
Columna Medica Baja Poland - najtrudniejszy i najważniejszy rajd w sezonie
Światowa czołówka kierowców i najszybsze terenowe auta - to nas czeka na... więcej
Jubileuszowe 25. Grand Prix Sopot – Gdynia: emocje gwarantowane
Mimo, iż starty bolidów na trasie Sopot – Gdynia są od lat motorsportową... więcej
Najszybsi kierowcy wyścigowi powracają nad morze
Grand Prix Sopot Gdynia od początku istnienia imprezy cieszyło się sporą... więcej
Luty i Celiński zwyciężają w Rzeszowie czwarty raz z rzędu! (Motul HRSMP)
Zmagania załóg w historycznych samochodach rajdowych na Podkarpaciu dobiegły... więcej
Marma 31. Rajd Rzeszowski: czwarty raz Grzyba
Grzegorz Grzyb i Adam Binięda (Skoda Fabia Rally2 evo) wygrali Marma 31. Rajd... więcej
Marma 31. Rajd Rzeszowski: Grzyb i Binięda prowadzą po I etapie
Dwukrotny mistrz Polski Grzegorz Grzyb (Skoda Fabia Rally2 evo), pilotowany... więcej

Strony

- Archiwum