NIKODEM WIERZBICKI ZWYCIĘZCĄ ROAD TO PORSCHE ESPORTS SPRINT CHALLENGE POLAND 2022

Daniel Libront i Rafał Libront z Mad Dog’s PACT zwyciężyli w dwóch ostatnich wyścigach Road to Porsche Esports Sprint Challenge Poland. Dwa drugie miejsca zapewniły wygraną w rundzie Michałowi Bulakowi, a dwa trzecie miejsca dały pierwszą pozycję w klasyfikacji generalnej Baraży Mistrzostw Polski Digital Motorsport Nikodemowi Wierzbickiemu z WRS Competition by Prime Racing.

W ostatniej rundzie Baraży na większości zawodników ciążyła presja, by utrzymać lub też “rzutem na taśmę”, zapewnić sobie miejsce na pozycji, która daje awans do tegorocznych Mistrzostw Polski Digital Motorsport. Jedynie Marcin Rybaczuk (Pachura Moto Center E-Sports) oraz Nikodem Wierzbicki (WRS Competition by Prime Racing) mogli podchodzić do rywalizacji na Watkins Glen spokojni - dzięki dobrym występom w poprzednich zmaganiach nikt nie mógł już pozbawić miejsca w czołowej jedenastce Road to Porsche Esports Sprint Challenge Poland.

Najszybszy w kwalifikacjach był Daniel Libront (Mad Dog’s PACT). Drugie miejsce przypadło Michałowi Bulakowi - nie wystartował on w pierwszej rundzie na Zolder, a w dwóch następnych startach miał problemy, by zdobyć sporą liczbę punktów. Tor Watkins Glen w stanie Nowy Jork sprzyjał mu dużo bardziej niż poprzednie. Piotr Śmiałek zaliczył najgorszą czasówkę w trakcie Baraży, uzyskując trzecie miejsce. Tuż za nim w wynikach znalazł się Patryk Sokołowski (Carbon Simsport), jeden z simracerów liczących na cud pozwalający wziąć udział w tegorocznej edycji Porsche Esports Sprint Challenge Poland.

W pierwszym wyścigu Libront lekko zaspał na starcie, co pozwoliło objąć prowadzenie w pierwszym zakręcie Bulakowi. Przed Śmiałka przeskoczył za to Sokołowski. Wierzbicki w kwalifikacjach był ósmy, ale tradycyjnie pokazał, że lepiej sobie radzi w wyścigach niż na jednym okrążeniu. Już na trzecim kółku jechał na czwartej pozycji. Na dojeździe do szykany Libront zdołał się wcisnąć przed Bulaka, odzyskując tym samym prowadzenie. Wierzbicki przez chwilę jechał nawet na trzecim miejscu, ale przeszacował atak na Sokołowskiego i spadł za niego.  Przez większość wyścigu czołówka jechała spokojnie. Na ostatnim okrążeniu Bulak nieskutecznie próbował zostać liderem do Bus Stopu. Dużo lepiej poszło Wierzbickiemu, który znalazł się przed Sokołowskim. Swojej szansy szukał także Śmiałek. Dla niego miejsca zabrakło i skończyło się to obróceniem rywala z Carbon Simsport, na czym stracił także sam Śmiałek. Daniel Libront dowiózł do mety zwycięstwo, pokonując Michała Bulaka oraz Nikodema Wierzbickiego. Kolizja Śmiałka z Sokołowskim sprawiła, że pierwszą piątkę uzupełnili Marcin Rybaczuk i Mirosław Nastalczyk (Gray Wolf Racing Team).

Pierwszy rząd na starcie drugiego wyścigu należał do kierowców Hyperion Motorsport. Jakub Żerdzicki (Hyperion Motorsport by UniRacers BLACK) spadł po zgaśnięciu świateł za Krystiana Nalepę (Hyperion Motorsport by UniRacers PINK), a za nich awansował Kuba Bluj (Hyperion Motorsport by UniRacers BLACK). Nalepa i Żerdzicki wymieniali się prowadzeniem na pierwszych metrach rywalizacji, ale po przejechaniu szykany tempo jako lider zaczął kontrolować Nalepa. Libront stracił kontrolę nad tyłem swojego auta i poleciał wprost na próbującego go ominąć Rybaczuka pozbawiając siebie oraz jego szans na dobry wynik. Ponownie pozycje hurtowo zyskiwał na pierwszych okrążeniach Wierzbicki. Na początku drugiego okrążenia był już trzeci po ataku na Bluja. Jeszcze na tym kółku zawodnik WRS Competition wyprzedził Żerdzickiego, który chwilę później spadł także za Bluja i Konrada Żerebca (Pachura Moto Center E-Sports).

Nalepa za wszelką cenę bronił prowadzenia, co pozwoliło dogonić Wierzbickiego grupie pościgowej z Blujem na jej czele. Żerebiec zbyt optymistycznie zaatakował Bluja wysyłając go wprost w opony oraz samemu tracąc cenne pozycje. Okazja dla Wierzbickiego na objęcie prowadzenia pojawiła się na piątym okrążeniu, ale ponieważ wyprzedził Nalepę po kontakcie, to na prostej startowej puścił go ponownie przed siebie. Tak elegancko nie było w walce Bulaka z Żerdzickim. Pierwszy z nich zbyt późno zahamował i wpadł w auto rywala. Nalepa i Wierzbicki przez dłuższy czas jechali bok w bok, ale ostatecznie zawodnik Hyperion Motorsport musiał uznać wyższość swojego rywala.

Na kolejnym kółku okazję znalazł także Nastalczyk. Nalepa musiał się teraz bronić przed Sokołowskim. Na dziewiątym okrążeniu szef Carbon Simsport wcisnął się przed swojego rywala, wypychając go poza linię wyścigową, co wykorzystał również Rafał Szołtysek (Mad Dog’s PACT). Sokołowski jechał fenomenalny wyścig i po wcześniejszych problemach jechał na drugiej pozycji pomimo prób obrony ze strony Nastalczyka. W końcówce udało mu się nawet zostać liderem, ale tylko na chwilę. Wierzbicki nie planował łatwo oddać pozycji, co skończyło się lekkim kontaktem i wypadkiem Sokołowskiego. Bezpardonowo walczył także Bulak obracający Żerebca. Nikodem Wierzbicki jako pierwszy przekroczył linię mety, ale o końcowych wynikach zadecydowały decyzje sędziów spowodowane protestami kierowców. Największą karę, bo aż piętnastosekundową dostał drugi na mecie Mirosław Nastalczyk. Ukarano także Wierzbickiego, co dało wygraną Rafałowi Szołtyskowi. Michał Bulak został sklasyfikowany jako drugi przed Wierzbickim, Krystianem Nalepą oraz Mateuszem Drozdą (Satellite Racing).

Najwięcej punktów z Watkins Glen wywiózł Michał Bulak. Nie wystarczyło to jednak by awansować do Mistrzostw Polski Digital Motorsport. Nikodem Wierzbicki wrócił na fotel lidera i zwyciężył w pierwszej edycji Baraży Mistrzostw Polski Digital Motorsport. D Porsche Esports Sprint Challenge Poland zakwalifikowali się:

 

  1. Nikodem Wierzbicki - WRS Competition by Prime Racing
  2. Marcin Rybaczuk - Pachura Moto Center E-Sports
  3. Piotr Śmiałek - kierowca prywatny
  4. Daniel Libront - Mad Dog’s PACT
  5. Kuba Bluj - Hyperion Motorsport by UniRacers BLACk
  6. Konrad Żerebiec - Pachura Moto Center E-Sports
  7. Miłosz Węgrecki - Carbon Simsport MPDM
  8. Jakub Żerdzicki - Hyperion Motorsport by UniRacers BLACK
  9. Mateusz Tyszkiewicz - DV1 TRITON RACING JOKER
  10. Mirosław Nastalczyk - Gray Wolf Racing Team
  11. Mateusz Drozda - Satellite Racing

 

Trzeci w historii sezon Porsche Esports Sprint Challenge Poland, czyli Mistrzostw Polski Digital Motorsport rozpocznie się po wakacyjnej przerwie - ósmego września na Hungaroringu. Następnie kierowcy odwiedzą wirtualny Sebring, Interlagos, Suzukę, Mount Panoramę i Red Bull Ring. Wszystkie wyścigi będą transmitowane na żywo w kanale telewizyjnym ELEVEN SPORTS.

 

Retransmisja 4. rundy Road to PESCP 2022:

https://youtu.be/FybPWmmWtCg

Pełne wyniki 4. rundy Road to PESCP 2022:

https://mpdm.com.pl/event/54/results/classifications

Klasyfikacja generalna Road to PESCP 2022:

https://mpdm.com.pl/seasons/13/results/drivers

 

Organizatorem i promotorem Road to Porsche Esports Sprint Challenge Poland, cyklu rozgrywanego w ramach Baraży Mistrzostw Polski Digital Motorsport 2022 wpisanego do oficjalnego kalendarza Polskiego Związku Motorowego, jest Ragnar Simulator. Sponsorem wydarzenia jest Porsche Polska. Patronami medialnymi są ELEVEN SPORTS oraz Auto Świat. Partnerem technicznym jest iRacing.

Źródło newsa: 
Share

News

Weekend Karola Krupy
Karol Krupa (Borg Warner Polish Racing Team, Skoda Fabia CT) podczas... więcej
Piąta wygrana Karola Krupy w tym sezonie
Karol Krupa (Skoda Fabia CT) lider klasyfikacji generalnej Górskich... więcej
Columna Medica Baja Poland - najtrudniejszy i najważniejszy rajd w sezonie
Światowa czołówka kierowców i najszybsze terenowe auta - to nas czeka na... więcej
Jubileuszowe 25. Grand Prix Sopot – Gdynia: emocje gwarantowane
Mimo, iż starty bolidów na trasie Sopot – Gdynia są od lat motorsportową... więcej
Najszybsi kierowcy wyścigowi powracają nad morze
Grand Prix Sopot Gdynia od początku istnienia imprezy cieszyło się sporą... więcej
Luty i Celiński zwyciężają w Rzeszowie czwarty raz z rzędu! (Motul HRSMP)
Zmagania załóg w historycznych samochodach rajdowych na Podkarpaciu dobiegły... więcej
Marma 31. Rajd Rzeszowski: czwarty raz Grzyba
Grzegorz Grzyb i Adam Binięda (Skoda Fabia Rally2 evo) wygrali Marma 31. Rajd... więcej
Marma 31. Rajd Rzeszowski: Grzyb i Binięda prowadzą po I etapie
Dwukrotny mistrz Polski Grzegorz Grzyb (Skoda Fabia Rally2 evo), pilotowany... więcej

Strony

- Archiwum