6 Runda FIA EHC 9, Runda GSMP Deszcz wyłonił zwycięzcę sobotniego wyścigu

Krzysztof Chorąży, jeżdżący Mitsubishi Lancerem niespodziewanie wygrał 9 Rundę Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Na drugim miejscu sklasyfikowano Dubai’a ( Mitsubishi Lancer Berg Monster), trzeci okazał się Szymon Piękoś ( Mitsubishi Lancer). O ostatecznych wynikach sobotniego wyścigu zadecydowała… pogoda.

Dwa podjazdy treningowe oraz pierwszy podjazd wyścigowy odbywały się przy pięknej, słonecznej pogodzie. Podczas drugiego podjazdu wyścigowego, nad trasą Stara Wieś – Przełęcz pod Ostrą zaczęły pojawiać się ciężkie  chmury, Deszcz lunął, kiedy większość stawki zawodników była już na mecie, a do startu przygotowywali się kierowcy najmocniejszych aut i kierowcy bolidów. Nastąpiła kolejna przerwa w wyścigi – wcześniej kilka razy pojawiała się, po niegroźnych kolizjach czerwona flaga wstrzymująca zawody – i czekający na start kierowcy wrócili na swoje stanowiska serwisowe, żeby zmienić opony na deszczowe.

Wcześniej, w pierwszym podjeździe wyścigowym, najszybszym kierowcą okazał się Waldemar Kluza, startujący prawie 1000 – konnym Mitsubishi Lancerem AMS, używanym w ostatnich latach przez Szymona Łukaszczyka, zwycięzcę FIA Hill Climb Masters 2021. Na drugim miejscu sklasyfikowano Dubai’a, zeszłorocznego wicemistrza Europy w Kat. 1 i Szymona Piękosia, który wyprzedził klubowego kolegę z Automobilklubu Małopolskiego Krosno, Karola Krupę ( Skoda Fabia) o 0,6 sekundy.

W drugim podjeździe, jadąc jeszcze po suchej nawierzchni, najszybciej do mety dojechał Krzysztof Chorąży, wyprzedzając Herbiego ( Mitsubishi Lancer) i Krzysztofa Derenia ( Mitsubishi Lancer). Dotychczasowi liderzy jadąc w ulewnym deszczu, zameldowali się na odległych pozycjach: Kluza na 34 miejscu ze stratą ponad 21 sekund do zwycięzcy, Dubai był 32-gi a Piękoś 18-sty. Niespodziewanie wysoko sklasyfikowano jadących słabszymi, napędzanymi na jedną oś Macieja Serafina ( Renault Clio 5 miejsce ) i jego konkurenta z mistrzostw Europy, Piotra Ilnickiego ( Honda Civic 6 miejsce).

Szczególnie ciężkie popołudnie zaliczyli zawodnicy startujący autami z nadwoziem otwartym, dla których jazda w deszczu nie należy do przyjemności. W tych warunkach najlepiej poradził sobie Sebastian Fołta ( Lola T96/50), wyprzedzając o niecałe 3 sekundy Pumbę , jeżdżącego  leciwą  rosyjską konstrukcją AKKC Motorsport FR-02-2 Alfa Romeo. Na trzecim miejscu sklasyfikowano jeżdżącego bliźniaczym AKKC Jakuba Kaszubę.

Sobotnie podjazdy 13 Wyścigu Górskiego Limanowa – Przełęcz pod Ostrą, dla zawodników klasyfikowanych w Mistrzostwach Europy FIA w Wyścigach Górskich – FIA EHC, były podjazdami treningowymi. Zgodnie z przewidywaniami, trzy podjazdy treningowe padły łupem Christiana Merli (ITA, Osella FA 30), który w pięciu dotychczas rozegranych rundach FIA EHC zgromadził komplet punktów,  na drugim i trzecim miejscu klasyfikowano Petra Trnkę ( CZE, Norma M20 FC) i tegorocznego debiutanta w mistrzostwach, pochodzącego spod Fryburga Alexandra Hina ( DEU), jeżdżącego przegotowaną pod okiem Merlego Osellą FA 30. W Kat 1 ( auta z nadwoziem zamkniętym) królowali Polacy: jeden podjazd wygrał Dubai, dwa Waldemar Kluza.

Podczas oficjalnego rozpoczęcia 6 Rundy FIA EHC, miała miejsce miła uroczystość. Obecny po raz kolejny na zawodach Wojewoda Małopolski Łukasz Kmita, udekorował srebrnym Krzyżem Zasługi Prezesa AMK Limanowa, Dyrektora Wyścigu, Bogdana Pałkę. To wyróżnienie dla wszystkich członków klubu, którym mam zaszczyt kierować – powiedział dziękując za odznaczenie, B. Pałka.

Niedziela będzie prawdziwym sportowym świętem. Rozegrana zostanie 10 Runda GSMP, ale wisienką na torcie będą dwa wyścigowe podjazdy 6 Rundy FIA EHC. Prognozy pogody znów wskazują, że deszcz może poprzestawiać wyniki drugiego podjazdu wyścigowego. Ale pogoda w górach jest nieprzewidywalna.

Szczegółowe informacje, relację „live”  video, wyniki on-line oraz newsy znaleźć można na stronach:

www.wysciggorski.pl

www.wyniki-online.pl

www.gsmp.pzm.pl

oraz na profilach w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram):

Hill Climb Limanowa Official

Gsmp.pzm .

Informacji z wyścigu będzie także można słuchać na częstotliwości 94,3 FM

 

Patronat Honorowy nad wyścigiem objęli Andrzej Adamczyk – Minister Infrastruktury oraz Witold Kozłowski, Marszałek Województwa Małopolskiego.

Partnerem Strategicznym Wyścigu jest Województwo Małopolskie.

 

Samochody: 
Źródło newsa: 

News

Szkolenie sędziów technicznych sportu samochodowego, 04-05.05.2024, Łódź
1. Zakres szkolenia: Szkolenie dla Sędziów Technicznych Sportu Samochodowego w... więcej
Rallycross i Autoccross wracają na Tor Poznań
Po wielomiesięcznej przerwie na Tor Poznań wracają wyścigi Rallycross... więcej
Fundacja PZM: 1.5 proc. ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
Nowości, powroty i niespodzianki – kto wystartuje w 52. Rajdzie Świdnickim?
77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w... więcej
Powracamy na asfalty – WRC Rajd Chorwacji na żywo w Motowizji
Padok Rajdowych Mistrzostw Świata powrócił już z wyprawy do Afryki.... więcej
Millers Oils partnerem tytularnym HRSMP
Nowym partnerem tytularnym Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw... więcej
Szkolenie na licencję stopnia N-Drift, 22.04.2024, Autodrom Słomczyn
1. Termin: 22 kwietnia 2024 (poniedziałek)2. Miejsce: – Autodrom Słomczyn... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 23-25.04.2024, Mikołajki
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej
Rajd Chorwacji 2024: Jakub Matulka i Daniel Dymurski wracają na trasy Rajdowych Mistrzostw Świata!
W najbliższy weekend załoga LOTTO Matulka Rally Team przystąpi do ... więcej

Strony

- Archiwum