Marma 31. Rajd Rzeszowski: mistrzowie i kolejne nowe twarze w Motul HRSMP

Zbliża się podkarpacka runda Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. W Marma 31. Rajdzie Rzeszowskim udział wezmą 22 załogi w rajdówkach sprzed lat. Licząc z zawodnikami we współczesnych samochodach, w zawodach zaplanowanych na 4-6 sierpnia kibice zobaczą 89 załóg.

Z najwyższym, 101 numerem startowym na wąskie i kręte podkarpackie oesy ruszą urzędujący mistrzowie Motul HRSMP, czyli Marek Suder i Marcin Kowalik (Ford Sierra RS Cosworth 4x4). Asfaltowe trasy dookoła Rzeszowa to jednak teren, na którym od trzech sezonów z rzędu niepodzielnie panują Robert Luty i Marcin Celiński (Subaru Legacy 4WD). Ten duet wygrywał historyczną rywalizację w ramach Rajdu Rzeszowskiego w 2019, 2020 i 2021 roku, a w kolejny weekend powalczy o swój czwarty triumf. Jedynie w 2018 roku podkarpacka runda Motul HRSMP miała innych triumfatorów – załogę Olchawski/Wroński (Audi Quattro). Kierowcy zjawiskowego Audi Quattro również nie zabraknie na starcie Marma 31. Rajdu Rzeszowskiego, w którym pilotować będzie go Przemysław Bosek. Oprócz trzech wspomnianych załóg, do grona ścisłych faworytów trzeciej rundy Motul HRSMP 2022 należy zaliczyć kolejny duet w mocnym samochodzie z napędem 4x4, czyli Marcina Grzelewskiego i Krzysztofa Niedbałę (Ford Sierra RS Cosworth 4x4).

Rzeszowski kluczowy dla Lutego

W tegorocznej odsłonie historycznego czempionatu powtarza się scenariusz z ubiegłego roku, kiedy to Luty i Celiński musieli gonić Sudera i Kowalika w historycznej klasyfikacji generalnej, ponieważ z powodu awarii nie zdobyli punktów w inauguracyjnej rundzie sezonu.

W poprzedniej edycji Marma Rajdu Rzeszowskiego Luty z Celińskim odrobili 24 punkty straty do Sudera i Kowalika. W tym roku, po dwóch rozegranych rundach (50. Rajd Świdnicki-Krause i ORLEN 78. Rajd Polski) załogę Subaru Legacy od prowadzących w tabeli Sudera i Kowalika dzieli 26 punktów. W Marma 31. Rajdzie Rzeszowskim do zdobycia jest maksymalnie 45 punktów.

Tym samym dla trzykrotnego triumfatora Motul HRSMP jest to kluczowy moment na powrót do walki o czwarty w karierze tytuł mistrza Polski, szczególnie że Rzeszowski nigdy nie był szczególnie łaskawy dla Marka Sudera. Kierowca biało-czerwonej Sierry nigdy nie ukończył tych zawodów na podium.

Stali bywalcy dopisali

W Rzeszowie stawią się praktycznie wszyscy z regularnych uczestników rund historycznego czempionatu. Prowadzenia w kategorii FIA 4/J1 (rajdówki z lat 1982-85) bronić będą Michał Łusiak i Sylwia Zaborowska (Ford Mercury). By zdobyć komplet punktów będą musieli pokonać duet Witoldów Molickich (Łada 2107), Marcina Moczarskiego i Krzysztofa Pawlaka (Mercedes 190 2,3 Cosworth), a także wracającego po przerwie Jerzego Skrzypka, który w sezonie 2019 sięgnął po tytuł w tej klasie. Na prawy fotel swojego Fiata Ritmo Skrzypek zaprosił Jakuba Kubata. Stawkę kategorii FIA 4/J1 uzupełnia załoga Wojciech i Konrad Stawowczyk w Trabancie 601.

Na liście zgłoszeń znajdziemy również nazwiska liderów pozostałych kategorii. Piotr Kiepura i Mateusz Galle postarają umocnić się na prowadzeniu w FIA 3 (samochody z roczników 1976-81). Liderzy FIA 2 – Andrzej Wodziński i Marek Kaczmarek zaanonsowali nową rajdówkę – Datsuna 240Z, która mieli wystartować już w Świdnicy, podczas inauguracyjnej rundy sezonu. Trzecie z rzędu zwycięstwo w klasie Historic Open 2WD to cel Wojciecha Goździewicza i Joanny Madej-Smolarek (BMW 318is). Z kolei w Historic Open 4WD najwięcej punktów w dwóch pierwszych rundach sezonu 2022 zgromadzili Mariusz Polak i Mariusz Ziółkowski (Audi 80 Coupe Quattro), którzy w klasie z Olchawskim i Boskiem (Audi Quattro).

Startu w swojej domowej rundzie Motul HRSMP odmówić nie mógł sobie Paweł Hoffman, który wraz z Marcinem Barłogą stworzy załogę w znanym kibicom Saabie 96 V4 Rally.

Kolejne nowe twarze

Debiut w Motul HRSMP zaliczą Rafał Zmysłowski i Marek Kozdroń, załoga FSO Poloneza. Pierwszy raz w historycznym czempionacie, choć na razie bez pomiaru czasu, czeka Krzysztofa Łanoszkę (Ford Sierra RS Cosworth) oraz załogę Grzegorz Wozowicz/Sebastian Fołta (Ford Escort). Nazwisko Wozowicz z pewnością kojarzy wielu rajdowych kibiców. Grzegorz to syn Bogdana Wozowicza, kierowcy rajdowego i konstruktora Oberka, czyli autorskiej rajdówki z silnikiem umieszczonym centralnie, stworzonej jeszcze w czasach PRL z elementów m.in. FSO Poloneza czy Łady.

[PDF] Lista zgłoszeń do Marma 31. Rajdu Rzeszowskiego – 3. rundy Motul HRSMP 2022.

Harmonogram Marma 31. Rajdu Rzeszowskiego – 3. rundy Motul HRSMP 2022

Czwartek, 4 sierpnia:

  • 18:30-20:00 – odcinek testowy
  • 21:00 – uroczyste rozpoczęcie zawodów (Millenium Hall, Rzeszów)

Piątek, 5 sierpnia (5 odcinków specjalnych, łącznie 71,96 km):

  • 14:25 – OS 1: Pstrągowa (14,17 km)
  • 15:15 – OS 2: Lubenia (20,66 km)
  • 16:45 – serwis A: Kampus Politechniki, Rzeszów (30 min.)
  • 18:10 – OS 3: Pstrągowa (14,17 km)
  • 19:00 – OS 4: Lubenia (20,66 km)
  • 20:30 – serwis B: Kampus Politechniki, Rzeszów (30 min.)
  • 21:30 – OS 5: Rzeszów (2,3 km)

Sobota, 6 sierpnia (6 odcinków specjalnych, łącznie 79,96 km):

  • 10:35 – OS 6: Wysoka (14,68 km)
  • 11:15 – OS 7: Frysztak (14,4 km)
  • 12:00 – OS 8: Różanka (10,9 km)
  • 13:30 – serwis C: Kampus Politechniki, Rzeszów (30 min.)
  • 15:15 – OS 9: Wysoka (14,68 km)
  • 15:55 – OS 10: Frysztak (14,4 km)
  • 16:40 – OS 11: Różanka (Power Stage, 10,9 km)
  • 18:25 – zakończenie rajdu (Rynek, Rzeszów)

Historyczna Klasyfikacja Generalna Motul HRSMP przed Marma 31. Rajdem Rzeszowskim:

1. Suder/Kowalik 76 pkt
2. Grzelewski/Niedbała 64 pkt
3. Kiepura/Galle 48 pkt
4. Elefant/Męka 42 pkt
5. Luty/Celiński 40 pkt
6. Wodziński/Kaczmarek 31 pkt
7. Łusiak/Zaborowska 26 pkt
8. Stawowczyk/Stawowczyk 13 pkt

Informacje o cyklu

Motul Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski (HRSMP), to cykl rozgrywany pod egidą Polskiego Związku Motorowego w którym kierowcy i piloci rywalizują samochodami, które swoje największe triumfy święciły przed paroma dekadami. Są one historią rajdów, która od 2016 roku ożywa na polskich odcinkach specjalnych. W sezonie 2017 cykl ten uzyskał prestiżowe miano Mistrzostw Polski będące efektem profesjonalnej organizacji i nieustannie rosnącego zainteresowania ze strony zawodników. Rok 2018 przyniósł kolejne nowości – pięć z siedmiu rund będzie przeprowadzonych wraz z zawodami zaliczanymi do kalendarza Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Tym samym zawodnicy w rajdówkach sprzed lat pokonają te same odcinki specjalne, o takiej samej długości, co ich koledzy we współczesnych konstrukcjach. Dzięki temu zgromadzeni przy trasie kibice będą mogli poczuć atmosferę rajdów z lat 60., 70., 80. czy 90. W sezonie 2022 zaplanowano sześć asfaltowych rund i jedną szutrową: Rajd Nadwiślański (data do potwierdzenia), 50. Rajd Świdnicki-Krause (23-24 kwietnia), ORLEN 78. Rajd Polski (10-12 czerwca), 31. Rajd Rzeszowski (4-6 sierpnia), Rajd Śląska (9-10 września), 67. Rajd Wisły (30 września–1 października) oraz 48. Rajd Koszyc (Słowacja, 21-23 października).

Więcej informacji: 

WWW: www.h-rsmp.pl
Facebook: @motulhrsmp
Instagram: @motul_hrsmp

Samochody: 
Źródło newsa: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

Kajetanowicz i Szczepaniak wywalczyli drugie miejsce w Rajdzie Nowej Zelandii!
Wielki sukces Kajetana Kajetanowicza, debiutującego na trasach Rajdu Nowej... więcej
Suder i Kowalik triumfują w Wiśle!
W drugiej z rzędu rundzie Motul HRSMP najszybsi okazali się Marek Suder i... więcej
67. Rajd Wisły: pewny triumf Kristenssona i Johanssona
Tom Kristensson i Andreas Johansson (Hyundai i20 R5) wygrali zakończoną dziś 67... więcej
Kajetanowicz i Szczepaniak na drugim miejscu przed finałowym etapem Rajdu Nowej Zelandii!
Reprezentanci ORLEN Rally Team kontynuują dobrą i równą jazdę w Rajdzie Nowej... więcej
67. Rajd Wisły: piątek dla Szwedów
Tom Kristensson i Andreas Johansson (Hyundai i20 R5) prowadzą w 67. Rajdzie... więcej
Tytuły już blisko – czas na przedostatnią rundę Motul HRSMP 2022
Rajd Wisły (30 września – 1 października) będzie przedostatnią rundą... więcej
Kajetanowicz i Szczepaniak wiceliderami Rajdu Nowej Zelandii w WRC 2!
Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak w bardzo dobrym stylu rozpoczęli Rajd... więcej
Trzy lata przy wsparciu topowych partnerów - kto stoi za sukcesem Mistrzostw Polski Digital Motorsport
W 2020 roku historia sportu motorowego w Polsce powiększyła się o nowy rozdział... więcej
Wystartował Rajd Nowej Zelandii, Kajetanowicz i Szczepaniak walczą o mistrzostwo!
Krótki, niespełna dwukilometrowy odcinek specjalny Pukekawa Auckland Domain,... więcej

Strony

- Archiwum