Wszystko dobre, co się dobrze kończy - kilka słów o zbliżającej się Retro Carpathii

Pomimo trudnych początków, gdy lista zgłoszeń do 3 edycji Retro Carpathia liczyła niespełna 10 aut, końcówka była iście piorunująca, a ich liczba – potroiła się. Ostatecznie na liście znalazło się 26 załóg, co jest wynikiem niemal identycznym jak przed rokiem. Dziękujemy za uznanie dla ubiegłorocznego rajdu, wyrażone ponownym zgłoszeniem - niemal przez wszystkie załogi uczestniczące w poprzedniej edycji.

Pośród stawki zgłoszonych załóg, znów znaleźli się debiutanci – żałujemy, że w tym roku są to jedynie dwie załogi. Zdajemy sobie jednak sprawę, że długi i wymagający rajd jakim bedzie RC 2022, to wielkie wyzwanie na początek przygody z regularnością, więc tym większe wyrazy uznania dla załóg: Marcin Pierzchała/Agnieszka Pierzchała oraz Rafał Wiater/Artur Stępniewski. Obok debiutantów – niemal cała, regularnie startująca krajowa czołówka.

Zdecydowana większość załóg zgłosiła się w Grupie Sportowej, pozwalającej na korzystanie z dowolnych urządzeń pomiarowych, a tylko 7 postanowiło rywalizować w Grupie Tradycyjnej. Tym razem żadna z załóg nie zdecydowała się na start w Grupie Youngtimer.

Najwięcej, bo aż 18 załóg pojedzie na próbach RT z wyższą, a 7 ze średnią prędkością. Tylko jedna – dysponująca autem o pojemności zaledwie 850 ccm, skorzysta z możliwości wyboru najniższej średniej, co pozwoli im stosunkowo łatwiej pokonywać fragmenty trasy „biegnące w górę”

Najliczniejszą grupę w stawce, stanowią samochody niemieckie (11), jednak to dla aut produkcji włoskiej przewidziane są specjalne puchary oraz dodatkowa klasyfikacja, zorganizowana dzięki wsparciu ForzaItalia.pl . Pozostałe zgłoszone samochody (7) pochodzą z Polski (2xFiat 125p), ZSRR (Łada 2105 i 2108), Czechosłowacji (Skoda S100), Jugosławii (Zastava 1100) oraz Wielkiej Brytanii (Triumph TR3A).

Najpopularniejszą marką wśród zgłoszonych aut jest Mercedes – 5, Porsche – 4, Lancia i Alfa Romeo.

Oczekujemy, że wszyscy w komplecie pojawią się już za dwa tygodnie, na starcie w Boguchwale.

Feel the space

Strona rajdu w kalendarzu i wszyscy zgłoszeni

Regulamin uzupełniający

Więcej o Boguchwała Moto Show 

News

Światowy zlot motocyklowy FIVA już w tym tygodniu na Mazurach
To będzie jedno z największych wydarzeń w ruchu weterańskim w Polsce w sezonie... więcej
Komunikaty GKPZ nr 1/2024 oraz 2/2024 w sprawie PPHRR oraz daty zakończenia sezonu
W zakładce "komunikaty" pojawiły się nowe dikumenty oznaczone... więcej
Piękny ostatni dzień wakacji – relacja z Rajdu Ostatniego Dnia Wakacji
Lasy, pola, pastwiska, koszą sieczkarnią, kury, krowy, drób i droga na... więcej
Rajd Ostatniego Dnia Wakacji - galeria zdjęć
Galeria zdjęć z Rajdu Ostatniego Dnia Wakacji, rundy MOWPZ. Impreza odbyła się... więcej
VI Bałtycki Rajd Dębki "Playa" - Runda Mistrzostw Polski Motocykli Zabytkowych - zaproszenie
Ahoj Wilki Morskie!Po raz szósty zapraszamy Was na wyjątkowy, jesienny weekend... więcej
Tysiąc Citroenów w Toruniu - relacja z 17th ICCCR w Toruniu
W długi weekend sierpniowy sporo się działo w całym kraju, od rundy Mistrzostw... więcej
XI Motozłaz - runda motocyklowych MPPZ - relacja
W miniony, świąteczny weekend miałem zaszczyt gościć na kolejnej edycji spotkań... więcej
Tegoroczny Rajd Polski Historyczny został odwołany
Organizatorzy Rajdu Polski Historycznego z przykrością informują o odwołaniu... więcej
Światowy zlot Citroena już w najbliższy weekend w Toruniu
W tym roku na Mazurach odbędzie się światowy zlot FIVA pod nazwą Rotor Retro... więcej
Zaproszenie na ostatnią rundę Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych, czyli Jarosławski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Automobilklub Doliny Sanu zaprasza na ostatnią, VII rundę, Mistrzostw Polski... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych

 

 

 

 

 

Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Fédération Internationale des Véhicules Anciens