Inter Europol Competition wygrywa na koniec sezonu!

Polski zespół Inter Europol Competition zakończył sezon European Le Mans Series znakomitym wynikiem na torze Autódromo Internacional do Algarve, niedaleko miasta Portimão na południu Portugalii. Załoga Martin Hippe, Ugo de Wilde i Adam Eteki w samochodzie Ligier JS P320 z numerem 13 przyjechała na metę czterogodzinnego wyścigu na drugim miejscu w klasie LMP3, ale awansowała na pierwszą pozycję w końcowej, oficjalnej klasyfikacji po karze czasowej nałożonej na zwycięzców – załogę zespołu DKR Engineering. Załoga #13 została sklasyfikowana w końcowej punktacji sezonu na czwartym miejscu.

Druga załoga polskiego zespołu – Mateusz Kaprzyk, Nico Pino i Patryk Krupiński w podobnym samochodzie Ligier JS P320 z numerem 14 także spisała się bardzo dobrze i wywalczyła siódme miejsce w wyścigu 4h Portimão. Kaprzyk startował z trzynastego pola, ale awansował na trzecią pozycję, gdy przekazał samochód Patrykowi Krupińskiemu. Debiutujący w zespole Krupiński otrzymał karę drive through za spowodowanie kontaktu z jednym z rywali. Przez resztę wyścigu, zarówno Polak, jak i jadący na kolejnej zmianie Nico Pino odrabiali stratę i ukończyli rywalizację na ósmym miejscu, jednak awansowali o jedną pozycję wskutek kary czasowej nałożonej na załogę numer 19 zespołu Cool Racing. Załoga #14 ukończyła mistrzostwa na szóstym miejscu.

Chociaż sezon European Le Mans Series dobiegł końca, zespół Inter Europol Competition ma w dalszym ciągu bardzo pracowity czas. Prosto z Portugalii udaje się do Bahrajnu, gdzie w dwa najbliższe weekendy odbędą się dwa wyścigi kończące sezon WEC czyli Mistrzostw Świata Endurance FIA. W tej serii polski zespół ściga się prototypem Oreca w kategorii LMP2. Po znakomitym występie w sierpniowym wyścigu 24h Le Mans załoga Kuba Śmiechowski, Alex Brundle i Renger van der Zande zajmuje piątą pozycję i ma realne szanse na miejsce na podium w końcowej punktacji.

Tegoroczny kalendarz Europejskiej Serii Le Mans obejmował sześć czterogodzinnych wyścigów na torach: Barcelona, Red Bull Ring, Paul Ricard, Monza, Spa Francorchamps i Portimão. W wyścigach biorą udział samochody dwóch kategorii: prototypy, podzielone na dwie klasy – LMP2, identyczne z tymi, które startują w Mistrzostwach Świata Endurance (WEC) oraz LMP3, z udziałem samochodów Inter Europol Competition, a także samochody GT w klasie LMGTE.

Osiągnięcia zespołu Inter Europol Competition:

European Le Mans Series 2018/2019/2020:              drugie miejsce w LMP3

Asian Le Mans Series 2019 – 2020:                               trzecie miejsce w LMP3

Asian Le Mans Series 2018 – 2019:                               mistrz LMP3

Samochody: 
Źródło newsa: 
Źródło zdjęcia: 

News

W dniu 10 listopada 2025 r. biura ZG PZM będą nieczynne.
W dniu 10 listopada 2025 r. (poniedziałek) biura ZG PZM na ulicy... więcej
Projekt regulaminu Mistrzostw Polski Autocross 2026
Polski Związek Motorowy informuje, że został opublikowany projekt... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-R, 22-23.11.2025, Krosno
Szkolenie na licencję stopnia ND-R - organizowane przez AUTOMOBILKLUB... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-R, 15-16.11.2025 r., Świdnica
Kursy na licencję ND-R 15-16 listopad 2025 w ŚwidnicyPROGRAM kursu na licencję... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 15.11.2025 r., Świdnica
PROGRAM SZKOLENIA SĘDZIÓW SPORTU SAMOCHODOWEGOŚwidnica, 15 listopada 2025Termin... więcej
Projekt regulaminu Mistrzostw Polski Rallycross 2026
Polski Związek Motorowy informuje, że został opublikowany projekt... więcej
Startuje druga edycja Akademii Motorsportu ORLEN
Po udanym debiucie programu w 2025 roku, Akademia Motorsportu ORLEN... więcej
Za nami Jubileusz Jerzego Mazura: 75. urodziny i 55 lat kariery!
Wałbrzych stał się areną niezwykłego benefisu. W minioną sobotę, 25... więcej
13. Rajd Sędziów 2025
Już po raz 13. sędziowie motorsportu z całej Polski staną do rywalizacji... więcej

Strony

- Archiwum